تور

اجاره خودرو در دبی
استان هرمزگانایرانگردیبندر لنگه

جاده ساحلی بندر مقام ، مسیری برای عشاق

جاده ساحلی بندر مقام

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با جاده ساحلی بندر مقام را که یکی از جاهای دیدنی هرمزگان است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

جاده ساحلی بندر مقام

بندر مقام جزو متفاوت ترین مناطق گردشگری و توریستی جنوب کشور است. جاده ها و سواحل صخره ای زیبا و شگفت انگیز و کوه ها و تپه هایی خاص و بسیاری دیگر از اماکن گردشگری طبیعی که در این منطقه وجود دارد می تواند سفر شما را به این منطقه زیبا شیرین و خاطره انگیز کند.

بندر مقام از توابع بخش شیبکوه می باشد که در شهرستان بندر لنگه و استان هرمزگان قرار دارد.روستاهای همسایه با این منطقه روستاهای نخیلوه و کوه سنجول می باشند. همچنین بندر مقام در 60 کیلومتری از بندر پارسیان قرار گرفته است. بندر پارسیان از دیگر بنادر گردشگری این شهرستان می باشد

بندر مقام

سواحل بندر مقام و جاده منتهی به گردنه مقام از زیباترین مسیر های ساحلی ایران می باشند به طوریکه زمان عبور از این مسیر ناخودآگاه خواهیذ ایستاد و نظاره گر طبیعت و زیبایی های این منطقه خواهید شد. جاده ساحلی بندر مقام کوه ها را به دریا متصل می کند و باعث ایجاد صحنه ای زیبا و متفاوت شده است.صخره‌های سخت، آب زلال، صدف‌ها، گوش‌ماهی‌ها، لاک‌پشت‌های زیبا و بزرگ و سفره‌ماهی‌هایی که تا نزدیکی ساحل می‌آیند، از شگفتی‌های این منطقه است. قدمت ساخت این جاده پر پیچ و خم به بیست سال پیش باز می‌گردد.

گردنه عشاق

گردنه عشاق

در جاده زیبای مقام تا پارسیان که از روستاهای بستانو، زیارت و مغدان می‌گذرد، منطقه‌ای به نام گردنه عشاق مقام وجود دارد. در قسمتی از این جاده، ساحلی با صخره‌ای عظیم و بلند قرار دارد که با بالا رفتن از آن می‌توانید منظره‌ای شگفت‌انگیز از جاده، کوه‌ها، ساحل و خلیج نیلگون همیشه فارس را نظاره کنید.

تماشای طلوع و غروب خورشید از ارتفاع بالای این ساحل صخره‌ای لذتی وصف نشدنی و تجربه‌ای تکرار نشدنی برایتان رقم خواهد زد. این ساحل مقام در شب که به ساحل عشاق هرمزگان نیز شهرت دارد، به دلیل وجود فیتوپلانکتون‌ها و ستاره‌ها منظره‌ای رویایی دارد و برای عاشقان و علاقه‌مندان آسمان شب به ویژه عکاسان مکانی خاص محسوب می‌شود.

اقامت در بندر مقام

اگر اهل کمپینگ هستید و تجربه سفر و شب‌مانی در چادر را دارید، می‌توانید از شهرهای ساحلی برای اقامت خود استفاده کنید. البته حتما از راهنمایان محلی برای پیدا کردن جای مناسب کمک بگیرید. اقامتگاه‌های بوم گردی نیز تجربه‌ی آسوده‌ای برای زندگی محلی فراهم آورده است. امکان اجاره خانه‌های روستایی در بندر مقام و روستاهای اطراف آن نیز وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا