تور

اجاره خودرو در دبی
استان ایلامایرانگردی

جاذبه گردشگری تنگه ارغوان استان ایلام

جاذبه گردشگری تنگه ارغوان استان ایلام

در این پست از مجله گردشگری دوباره سفر می خواهیم. با جاذبه گردشگری تنگه ارغوان استان ایلام آشنا شویم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

تنگه ارغوان استان ایلام

درمسیر تنگه قوچعلی, تنگه ارغوان در مسیر رودخانه ای با گل ها ودرختان ارغوانی واقع شده است. تنگه ارغوان ایلام دارای مناظر زیبا و دیدنی باشکوهی، مخصوصا در فصل بهار و به ویژه در اردیبهشت زیبایی وصف ناپذیری را به طبیعت و جنگل های سبز آن دیار هدیه داده است. همچنین تنوع بینظیر رنگ آنها چشم هر بیننده ای را مجذوب خود خواهد کرد.

تنگه ارغوان استان ایلام

آشنایی با تنگه ارغوان 

تنگه ارغوان جزو مناطق سردسیر استان محسوب می شود. و زادگاه اصلی درختچه ارغوان تنگه ی گاوز در شمال شرقی شهر ایلام بوده است. معمولا این درختچه های دارای شاخه های زیبا نازک و شکننده میباشند. منطقه رویایی و بکر گاوز با اسم امروزی تنگه ی ارغوان در ورودی راه شمالی مسیر کرمانشاه به ایلام در حوزه ی استحفاظی دهستان ميشخاص (میه خاص) واقع گردیده است.

تنگه ارغوان استان ایلاماین منطقه دارای وسعتی حدود ۱۷۰ هکتار است. که در شمال شرقی شهر ایلام قرار گرفته است. که گونه نادر و در حال انقراض آن ارغوان میباشد. و از گونه های همراه آن می توان از بلوط ، دافنه ، کیکم و زالزالک نام برد.

تنگه ارغوان استان ایلام

همچنین وجود جنگل انبوه بلوط در دو سمت جاده و تیغه های سنگی و زیبای کوهستان و گردشگاه های مناسب و درختان ارغوان در طول تنگه، و ترکیب رنگها در نظام طبیعی و مراتع پرپشت و گونه های نادر گیاهی، همانند گون – طویلک – قارچ، و همچنین استفاده از گیاهان معطر در محدوده این تنگه و ارتفاعات ییلاقی آن در مسیر گز گردکان و سورگه صنعت زنبورداری را در تهیه عسل ناب ایلامی رونق بسیاری را ایجاد کرده اند.

تنگه ارغوان استان ایلام

مکان

تنگه ارغوان در استان ایلام درفاصله سه کیلومتری شمال شرقی شهر ایلام واقع گردیده است.

تنگه ارغوان استان ایلام

تنگه ارغوان استان ایلام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا