تور

اجاره خودرو در دبی
استان تهرانایرانگردیتهران

دهکده آبی پارس تهران

یکی از جذاب‌ترین تفریحات آبی در جهان، استفاده از پارک‌های آبی است. دهکده آبی پارس تهران، یکی از مکان‌های دیدنی تهران است که لذت حضور در آنجا را نمی‌توان کامل شرح داد!

تهران به‌عنوان پایتخت کشور، بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین پارک‌های آبی را دارد. لذت و هیجان تفریح در پارک‌های آبی، زمستان و تابستان نمی‌شناسد. اگر به دنبال هیجان و تفریح سالم هستید، حتماً پارک‌های آبی را در لیست تفریحات خود اضافه کنید.در ادامه برای آشنایی با این پارک آبی همراه ما در مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

چرا باید پارک‌های آبی را تجربه کنیم؟

 قبل از معرفی دهکده آبی پارس، می‌خواهیم بگوییم چرا پارک آبی؟ افرادی که تاکنون به پارک آبی نرفته‌اند، احتمالاً تفاوت بین استخر و پارک آبی را ندانند. پارک‌های آبی هیچ ارتباطی با استخرهای معمولی ندارند. این پارک‌ها اصلاً شبیه یک استخر ساده نیستند. مجموعه‌های آبی شامل پارک آبی، یک مکان کاملاً تفریحی و هیجان‌انگیز محسوب می‌شود. پارک‌های آبی آن‌قدر هیجان‌انگیز هستند که کودکان و بزرگسالان در آن سر از پا نمی‌شناسند. نشاط و شادی و سرحالی را در این پارک‌ها به معنای واقعی حس خواهید کرد. اگر شما یکبار به این پارک‌ها بروید، این مکان‌ جزء اولویت‌های تفریحی شما می‌شود.

معرفی دهکده آبی پارس تهران

دهکده آبی پارس تهران، یکی از پرطرفدارترین مجموعه‌های آبی سرپوشیده است که با عنوان پارک آبی سرپوشیده نیز از آن یاد می‌شود. بیشتر از یک دهه از افتتاح این مجموعه آبی می‌گذرد و همچنان جزء بهترین استخرهای سرپوشیده تهران محسوب می‌شود. این مجموعه آبی با مساحت بالغ بر 14 هزار هکتار، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی خاورمیانه شناخته شد. دهکده آبی پارس تهران، فضایی بسیار بزرگ و تفریحاتی بسیار لذت‌بخش و هیجان‌انگیز دارد. برای دسترسی به این مجموعه هیجان‌انگیز باید به غرب تهران بروید. ایستگاه مترو گرمدره در نزدیکی این مجموعه قرار دارد.

این مجموعه آبی در سال ۱۳۸۹ افتتاح شد. طراحی دهکده آبی پارس تهران بر اساس استانداردهای بین‌المللی و بهترین تکنولوژی ساخت پارک آبی در دنیا است. این مجموعه می‌تواند به طور هم‌زمان میزبان 2000 نفر باشد.

این پارک آبی را می‌توان به سه بخش پارک آبی، مرکز خرید و VIP تقسیم کرد. در ادامه هر سه بخش را به طور جداگانه شرح خواهیم داد.

دهکده آبی پارس تهران

معرفی بخش پارک آبی

در این بخش انواع وسایل هیجان‌انگیز وجود دارد. در این قسمت از مجموعه می‌توانید لذت و هیجان آب‌بازی را تجربه کنید و ساعت‌ها در آن بمانید. در پارک آبی پارس، بخش‌های زیادی از قبیل: رودخانه خروشان، سرسره‌های پیچشی، دریاچه موج، سرسره‌های سرعتی، مهدکودک در سانس بانوان، زمین‌ بازی مخصوص کودکان، و…وجود دارد. تمامی وسایل و تجهیزات این پارک آبی استاندارد بوده و از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند. برخی از آیتم‌های این بخش، بسیار ترسناک هستند، پیش از سوار شدن از محدودیت‌های آن سؤال کنید. اگر شنا بلد نیستید نگران نباشید، بدون آموزش شنا هم می‌توانید از تجهیزات استفاده کنید.

سرسره‌های جذاب پیچشی شما را با سرعت به داخل آب پرتاب می‌کند تا اوج هیجان را تجربه کنید.

معرفی VIP

برای استفاده از بخش وی آی پی دهکده آبی پارس تهران باید بلیط جداگانه تهیه کنید. اگر قصد استفاده از این بخش دهکده آبی را دارید، در هنگام تهیه بلیط درخواست کنید تا بلیط VIP هم برایتان صادر شود. بخش وی‌آی‌پی مجموعه آبی، امکاناتی مانند: سونا خشک، سونا بخار، سالن بدن‌سازی، اتاق ماساژ، مهد کودک در سانس بانوان، حمام ترکی، جکوزی و اتاق برف دارد. پس اگر بعد از تفریح در بخش پارک آبی، نیاز به رفع خستگی و آرامش داشتید باید به بخش VIP مراجعه کنید.

همان‌طور که حوضچه آب سرد برای سلامت انسان مفید است، حضور در فضای سرد هم می‌تواند بسیار مفید باشد. مدتی است که اتاق برف به دهکده آبی پارس تهران اضافه شده است. حضور در این فضاها باعث آرامش اعصاب می‌شود. جالب است بدانید که سرمای اتاق برف اصلاً آزاردهنده نیست و بسیار لذت‌بخش است. اتاق برف علاوه بر لذت، مزایایی برای بدن دارد از جمله:  افزایش هوشیاری و تمرکز، بهبود در گردش خون، ریکاوری بدن بعد از چربی سوزی، کاهش وزن، ایمنی بدن، کاهش استرس و بهبود خواب.

دهکده آبی پارس تهران

معرفی بخش مرکز خرید

یکی از بخش‌های تفریحی در این سرزمین آبی، مرکز خرید آن است. این مجموعه آبی برای مراجعین محترم خود، فرصت گردش و خریدی لذت‌بخش را در مرکز خرید مجموعه آبی فراهم کرده است. در کنار پارک آبی، یک مرکز خرید بسیار بزرگ وجود دارد. در این مرکز خرید بعضی از فروشگاه‌ها نماینده برخی از برندهای معروف هستند. از دیگر امکانات مرکز خرید دهکده آبی پارس تهران می‌توان کافی‌شاپ، فودکورت، سینما 6 بعدی، قلعه وحشت و شهربازی پارس را نام برد. درصورتی‌که هنوز نوبت سانس شما نشده است می‌توانید به این بخش مراجعه کنید و اوقات خوشی را سپری کنید.

تفریحات دهکده آبی

برای تفریح در این مجموعه آبی، لازم نیست که حتماً شناکردن بلد باشید. برخی از آیتم‌های این پارک آبی، برای افرادی که آموزش شنا ندیده‌اند هم کاربردی است. در این شهر آبی، می‌توانید از انواع سرسره‌های مختلف با شیب و پیچش‌های تند و مختلف لذت ببرید. بعضی از این وسایل بازی باعث می‌شوند تا مانند موشک سرعت بگیرید و با سرعت نجومی به داخل آب پرتاب شوید. برخی دیگر از سرسره‌ها طوری شما را پیچ و تاب می‌دهند که شبیه ماکارونی فنری شوید. لذت و هیجان سرسره‌های دهکده آبی پارس تهران غیر قابل وصف است. شور و نشاط و هیجان استفاده از این پارک آبی تا مدت‌ها در شما باقی می‌ماند.

بعد از ورود و استفاده از تفریحات دهکده آبی پارس تهران متوجه می‌شوید هرچه نام آیتم عجیب‌تر باشد، لذت و هیجان آن هم بیشتر است. بعد از شنیدن نام سیاه‌چاله با خود می‌گویید چه کسی دوست دارد داخل آن بیفتد؟ بعد متوجه خواهید شد که همه! خلاصه باید گفت این مجموعه آبی آن‌قدر لذت‌بخش است که با یکبار مراجعه به این سرزمین، یکی از طرف‌داران وفادار آن خواهید شد. این مجموعه آبی برای تمام رده‌های سنی مناسب است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از هیجان لذت نمی‌برید، با مراجعه به بخش vip روز خود را با آرامش سپری کنید. خستگی‌های ناشی از کار و مشغله‌های زندگی را می‌توانید در بخش vip رفع کنید. بعد از استخر و سونا و جکوزی حتماً سری به حمام ترکی بزنید و سپس اتاق برف، آن‌وقت معنی لذت را متوجه خواهید شد!

دهکده آبی پارس تهران

امکانات دهکده آبی پارس

این مجموعه آبی یکی از کامل‌ترین و مجهزترین پارک‌های آبی است.

امکانات این مجموعه آبی عبارت‌اند از:

  • دریای موج
  • رودخانه خروشان
  • سیاه چاله
  • انواع سرسره‌های هیجان‌انگیز
  • رستوران
  • کافی شاپ
  • بوفه
  • مرکز خرید
  • سینما 6 بعدی
  • استخر، سونا، جکوزی
  • حمام ترکی
  • اتاق برف
  • پارکینگ

خرید بلیط دهکده آبی پارس تهران

برای ورود به این مجموعه آبی می‌توانید دو نوع بلیط تهیه کنید. بلیط‌ها معمولی و برخی دیگر VIP هستند. اگر بلیط VIP تهیه کنید، می‌توانید علاوه بر استفاده از بخش‌های معمولی شهر آبی، از بخش VIP که شامل استخر، سونا، جکوزی و … است، استفاده کنید. قیمت بلیط VIP حدود 50 درصد از بلیط‌های معمولی بیشتر است. بعد از تفریح در پارک آبی حتماً نیاز به استفاده از بخش VIP دارید، پیشنهاد می‌شود از همان ابتدا بلیط VIP تهیه کنید.

دهکده آبی پارس تهران

قیمت بلیط دهکده آبی پارس تهران

این مجموعه آبی، دارای دو بخش معمولی و وی آی پی است که قیمت این دو با یکدیگر متفاوت است.

  • قیمت بلیط معمولی برای روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه تومان
  • قیمت بلیط معمولی برای روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه تومان
  • قیمت بلیط وی آی پی برای روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه تومان
  • قیمت بلیط وی آی پی برای روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه تومان

قوانین و مقررات

برای استفاده از این شهر آبی قوانین و مقرراتی وجود دارد که به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

  • افرادی که وزن آن‌ها بیش از 120 کیلوگرم هست، اجازه استفاده از سرسره‌های پارک را ندارند.
  • ورود کودکان زیر 3 سال و افراد دارای قد کمتر از 95 سانتی‌متر ممنوع است.
  • بانوان باردار اجازه ورود به این مجموعه آبی را ندارند.
  • اشیای قیمتی مانند: گوشی موبایل، طلا، جواهر، دوربین عکاسی و… را وارد مجموعه آبی نکنید. در صورت مفقودی، پارک آبی هیچ مسئولیتی را عهده‌دار نمی‌باشد.
  • ورود کسانی که تازگی عمل جراحی انجام داده و یا از داروهای خواب‌آور استفاده کرده‌اند به این مجموعه آبی ممنوع است.
  • افرادی که دچار بیماری‌های صرع، سرگیجه، بیماری‌های پوستی و قلبی و مشکلات عصبی هستند، اجازه ورود به دهکده آبی پارس تهران را ندارند.
  • استعمال دخانیات در این مجموعه آبی ممنوع است.

ساعت کاری

مجموعه آبی پارس، همه روزه آماده خدمت رسانی است. قبل از رفتن به این مجموعه آبی از سانس بانوان و آقایان اطلاعات کسب کنید. ساعت کاری و سانس‌های دهکده آبی به شرح زیر است:

  • روزهای یکشنبه (بانوان): 9 صبح تا 17 عصر
  • روزهای یکشنبه (آقایان): 18 عصر تا 24 بامداد
  • روزهای دوشنبه (آقایان): 17 عصر تا 24 بامداد
  • روزهای سه‌شنبه (بانوان): 9 صبح تا 17 عصر
  • روزهای چهارشنبه (آقایان): 9 صبح تا 24 بامداد
  • روزهای پنج‌شنبه (بانوان): 9 صبح تا 17 عصر
  • روزهای پنج‌شنبه (آقایان): 18 عصر تا 1 بامداد

فراموش نکنید که ممکن است ساعت کاری و سانس‌های مجموعه متفاوت باشند یا تغییر کنند که در این صورت می‌توانید پیش از رفتن با مجموعه تماس بگیرید.

دهکده آبی پارس تهران

مسیر دسترسی به دهکده آبی

مجموعه آبی پارس، واقع در کیلومتر 22 جاده کرج است.  برای دسترسی به این پارک آبی، 3 مسیر پیشنهادی مقابل شما قرار دارد که می‌توانید با توجه به مبدأ خود، یکی از آن‌ها را که راحت‌تر است، انتخاب نمایید.

  • مسیر 1: جاده مخصوص کرج، بعد از نفت پارس، اولین ورودی، لاین کندرو، خیابان شهدا
  • مسیر 2: بزرگراه همت، بزرگراه شهید خرازی، خروجی گرمدره، خیابان شهدا
  • مسیر 3: کیلومتر 22 تهران کرج، روبه‌روی ایستگاه مترو گرمدره، خیابان شهدا

آدرس مجموعه دهکده آبی پارس تهران: تهران، اتوبان همت، انتهای اتوبان شهید خرازی، خروجی گرمدره، خیابان شهدا

شماره تماس مجموعه آبی پارس: 02102636116

کلام آخر

پارک آبی یکی از سالم‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات حال حاضر است. اولین بار که به پارک‌های آبی می‌روید ممکن است به دلیل کمبود زمان و یا ترس و … نتوانید همه وسایل بازی را امتحان کنید. با یکبار تجربه هیجان‌انگیز در پارک آبی، قطعاً از طرف‌داران این مکان تفریحی خواهید شد. دفعات بعدی سعی می‌کنید تا تمام وسایل بازی را امتحان کنید. دهکده آبی پارس تهران یکی از مجهزترین و بهترین مجموعه‌های آبی حال حاضر است. در این مجموعه آبی می‌توانید در کنار تفریح سالم و هیجان‌انگیز خود، از مرکز خرید مجموعه هم به اندازه کافی لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا