ارزیابی ملک و دارایی

تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید فرش سجاده ای کاشان در انواع طرح

چکیده : فروش فرش سجاده ای کاشان در انواع طرح ویژه مساجد کل کشور + لیست قیمت

سجاده فرش مسجد، بهترین انتخاب

از تاریخچه بافت سجاده فرش مدت زیادی نمی گذرد، اما در همین چند دهه، به دلیل مزایای بسیاری که دارد، جای خود را میان مردم باز کرده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. هیئت امنای مساجد از ایجاد نظم در صفوف و یکپارچگی فضای مسجد اظهار خوشحالی می کنند و بسیار از تهیه سجاده فرش راضی هستند.

فروش فرش سجاده ای کاشان در انواع طرح ویژه مساجد کل کشور

خرید فرش سجاده ای کاشان با چه شانه و تراکمی بهتر است؟

فرش سجاده ای امکان تولید با شانه ها تراکم های مختلف را دارد. از 440 شانه گرفته تا 1500 شانه. اما کمتر مسجدی هست که فرش مسجد را با شانه و تراکم بالا انتخاب کند، چرا که هر چه شانه و تراکم سجاده فرش بالاتر باشد، فرش نازک تر بوده و نمازگزاران در اثر نشست و برخاست روی آن اذیت می شوند.

فرش های 700 شانه می توانند بهترین گزینه و انتخاب برای مسجدی ها باشند، چرا که هم ظرافت و ریزبافتی 1200 شانه را دارند و هم ضخامت و گوشتی بودن 500 شانه را. به دلیل بالا بودن ارتفاع نخ خاب این فرشها، زانوی نمازگزار نیز اذیت نمی شود و نرمی و لطافت داشته وراحتی و حس خوبی را به افراد خواهد داد.

خرید فرش سجاده ای کاشان با چه جنس نخی بهتر است؟

یکی از عوامل بسیار مهم در تعیین کیفیت سجاده فرش، جنس نخ و الیاف آن است. برای تولید و بافت فرش مسجد، در ایران و به طور خاص کاشان، از انواع مختلف نخ استفاده می شود، اما دو نوع جنس نخ بسیار مرسوم اند: پلی استر و اکرولیک.

الیاف اکرولیک:

اگر می خواهید سجاده فرشی با دوام داشته باشید تا در اثر رفت و آمد مداوم و پا خوردن آسیبی نبیند و همچنان کیفیت اولیه را داشته باشد، پیشنهاد سجاده کارپت به شما انتخاب نخ صد در صد اکرولیک هیت ست شده است.

چرا؟

چون این الیاف بسیار نرم و لطیف هستند، در برابر حرارت و رطوبت مقاوم اند، مقاوم در برابر نور آفتاب، شست و شوی آسان بعد از ایجاد آلودگی و لکه، کوبیده نشدن، برگشت پذیری و انعطاف بالا نیز از دیگر مزایای این نوع نخ است.

در کل ارزش دارد که شما قیمت بیشتری را پرداخت کنید، در عوض فرش مستحکم تر و با دوام تری داشته باشید.

خرید فرش سجاده ای کاشان با چه جنس نخی بهتر است؟

الیاف پلی استر:

اگر بودجه شما محدود است و می خواهید فرش مسجد ارزان تهیه کنید، الیاف پلی استر را پیشنهاد می کنیم. اما لازم است بدانید در کنار قیمت ارزانی که این فرش ها دارند و امتیاز خوبی هم هست، به مرور و پس از پاخوردن کوبیده شده و خاصیت برگشت پذیری نیز ندارند. مزیت دیگر این نوع الیاف، بدون پرز بودن و داشتن رنگهای زنده و درخشنده است.

ابعاد سجاده فرش نمازخانه

در همه کارخانه ها ابعاد سجاده فرش ها یکسان است. عرض ثابت فرش نماز 125 سانتی متر است و طول آن بسته به فضای هر مسجد متفاوت است.

اگر سجاده فرش را به صورت تک بخواهید، طول آن 125 سانتی متر و عرض آن 63 الی 65 سانتی متر خواهد بود.

سجاده فرش مسجد با چه طرحی بهتر است؟

فرش نمازخانه با طرح های مختلف تولید می شود، اما اگر به صورت اختصاصی در فضای مدنظرتان نماز برپا می شود، بهتر است که سجاده فرش محرابی تهیه کنید تا جهت قبله مشخص باشد و نظم در صفوف برقرار شود.

مراحل خرید فرش سجاده ای کاشان از سجاده کارپت

مراحل خرید فرش سجاده ای کاشان از سجاده کارپت

شما می توانید به صورت حضوری به کاشان بیایید و از نزدیک طرح ها را دیده و انتخاب کنید. اما اگر مسافت شما طولانی است می توانید به صورت تلفنی و یا اینترنتی هم خریدتان را انجام دهید.

اما تهیه سجاده فرش مسجد چه مراحلی دارد؟

  • نقشه مسجد، حسینیه و یا فضای مدنظرتان را روی کاغذ بکشید.
  • جهت قبله را مشخص کنید.
  • فضاهای ناقواره و پرت را دقیق محاسبه کرده و بنویسید.
  • شانه، تراکم، جنس الیاف را مشخص کنید..
  • رنگ مدنظرتان را با توجه به سایر المان های مسجد مشخص کنید.
  • ااطلاعات فوق را به پشتیبانی سجاده کارپت بدهید تا قیمت را برایتان محاسبه کند.
  • پشتیبان پیش فاکتور را برای شما ارسال می کند.
  • مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت می کنید تا روند تولید برایتان آغاز شود.
  • پس از پایان یافتن تولید و آماده شدن سجاده فرشتان، تسویه نهایی را انجام می دهید و سجاده فرش ها به همراه نصاب برای شما ارسال می شود.

برای دریافت مشاوره رایگان، استعلام قیمت و دیدن طرح های بیشتر می توانید با بخش پشتیبانی سجاده کارپت در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا