تور

اجاره خودرو در دبی
استان اصفهانایرانگردیخور و بیابانک

روستای مصر | استان اصفهان

روستای مصر

در این سری از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با روستای مصر را که یکی از جاهای دیدنی اصفهان است داریم . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

کویر مصر | روستای مصر

کویر مصر یکی از مناطق دیدنی جذاب در استان اصفهان و در منطقه ی خور و بیابانک است و یکی از بهترین مقاصد طبیعت گردی و کویر نوردی به شمار می رود.تپه های ماسه ای، شتر ها و خودرو های مخصوص کویر نوردی از جمله جذابیت های گردشگری این منطقه است.این کویر در جوار بخشی از سلسله کوه های فلات مرکزی ایران قرار گرفته و در کوه پایه های آن تپه های شنی تشکیل شده است که در ایام گردشگری مقصد گردشگران و کویر نوردان است.

دلیل نام گذاری این روستا

در زمان های گذشته چوپانی به نام یوسف این روستا را بنیان گذاری کرد و به همین دلیل این روستا را یوسف می نامیدند. تا آنکه آب قنات ها خشک شد و یوسف با موتور های دیزلی انگلیسی چاهی حفر کرد ، این چاه هم پس از سال ها کم آب شد و یوسف چاه عمیق تری حفر کرد به همین دلیل این روستا را چاه دراز نامیدند. و به دلیل اینکه یوسف این اسم را دوست نداشت از اهالی خواست که با توجه به داستان یوسف پیامبر، این روستا را مصر بنامند.

کویر مصر | روستای مصر

روستای مصر کجاست؟

روستای مصر در مسیر دامغان به نائین و اصفهان و در 55 کیلومتری خور قرار گرفته است.فاصله ی روستای مصر تا اصفهان 421 کیلومتر است و مدت زمان 5 ساعت برای رسیدن به آن باید رانندگی کنید. برای رسیدن به کویر مصر در نزدیکی این روستا،اگر بخواهید از سمت اصفهان به آن برسید باید ابتدا از نائین  و سپس روستای جندق عبور کنید و پس از طی کردم حدود 42 کیلومتر به کویر مصر می رسید.

کویر مصر | روستای مصر

بهترین زمان سفر به روستای مصر

بهترین زمان سفر به مناطق کویری از جمله روستای مصر فصل های پاییز و زمستان است. هوا در طول روز کاملا بهاری است و با یک لباس تابستانی راحت هستید، اما در شب دمای هوا به شدت کم می شود ، پس حتما لباس گرم به همراه داشته باشید.در تابستان هوا بسیار گرم و طاقت فرسا ستو لذت سفر را از دست می دهید. بعلاوه در فصول سرد از گزند حیوانات کویر مثل مار و عقرب و روتیل در امانیدف چون در خواب زمستانی فرو رفته اند.بنابراین از آبان تا اردیبهشت بهترین زمان سفر به روستای مصر است.

تفریحات کویری

شتر سواری  : شتر ها متعلق به بومیان منطقه است و شما با پرداخت مبلغی به آن ها می توانید آن را تجربه کنید.

موتور های چهار چرخ ک با حرکت موتور ها برای ماسه های نرم کویر مصر لحظات لذت بخش و خاطره انگیزی را تجربه خواهید کرد.

کویر مصر | روستای مصر

خودروهای آفروید : سواری و سرعت با خودرو های آفروید بر روی ماسه ها بسیار هیجان انگیز است . می توانید این خودرو ها را از همان منطقه کرایه کنید.

سند بوردینگ یا شن سواری: یک تجربه ی هیجان انگیز و وصف نشدنی که برای آن نیاز به بورد دارید.

کویر مصر | روستای مصر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا