تور

اجاره خودرو در دبی
استان گلستانایرانگردیگنبد کاووس

سد گلستان گنبد کاووس | استان گلستان

سد گلستان

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با سد گلستان  را که یکی از جاهای دیدنی گنبد کاووس است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

سد گلستان

استان گلستان از لحاظ سرسبزی سومین استان شمال ایران محسوب می گردد که دارای طبیعتی زیبا و یکی از قطب های گردشگری می باشد. همه ساله مسافران و گردشگرانی زیادی به این استان سفر می کنند. یکی از جاهای دیدنی این استان سد گلستان می باشد. سد گلستان در حدود 12 کیلومتری شمال شرقی شهرستان گنبد کاووس قرار گرفته است . این سد بر روی رودخانه گرگان رود ساخته شده است و همچنین در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است.

سد گلستان

 این سد از نوع سد های خاکی همگن می باشد. شاخه اصلی آن از ارتفاعات کوه های شرق استان سرچشمه می گیرد. ارتفاع این سد در حدود 25 متر می باشد. از آب این سد جهت تامین آب زراعی  و همچنین پرورش ماهی استفاده می شود. با توجه به طبیعت سر سبز اطراف سد گلستان،‌ اطراف سد مکانی برای تفریح و گردش به شمار می رود که گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کند.

بهترین زمان برای سفر به این منطقه اوایل بهار و تابستان می باشد. با توجه به اینکه امکانات رفاهی در این مکان وجود ندارد حتما تمامی نیازمندی های خود را از قبل تهیه نمایید و همچنین مسیر رسیدن به این سد کاملا خاکی می باشد.

آدرس: استان گلستان، ۱۲ کیلومتری شمال شرقی گنبد کاووس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا