تور

اجاره خودرو در دبی
استان آذربایجان غربیایرانگردینقده

جاذبه های گردشگری نقده آذربایجان غربی

در این مطلب از وب سایت گردشگری دوباره سفر شما را با جاهای دیدنی نقده ، آذربایجان غربی آشنا می کنیم. در ادامه این مطلب برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری نقده همراه ما باشید.

آذربایجان غربی از استان های گردش پذیر در ایران می باشد که دارای شهرهایی با جاذبه های فراوانی دارد. یکی از این مناطق خوش آب و هوا که علاقه مندان زیادی دارد شهر نقده می باشد.

نقده

شهر نقده که مرکز شهرستان نقده نیز می باشد.نام قدیم آن سولدوز (به معنی سرزمینی که آب همه آن را فرا گرفته) می باشد که از شمال با ارومیه، از جنوب باشهرستان پیرانشهر و مهاباد، از شرق به میاندوآب و از مغرب به اشنویه دارای مرز مشترک می باشد.

هفت چشمه در 3 کیلومتری جنوب مغرب شهر نقده که یکی از جاذبه های گردشگری آن است و در بخش کوههای سلطان یعقوب قرار دارد. در قدیم طعم و مزه هر کدام از این 7 نقطه (7چشمه) با دیگری متفاوت بودو هر کدام دارای املاح معدنی خاصی بودند. اما بعد از مدتی چشمه خشک شد و به شکلی حوضی در پایین کوه ساخته شده است.

امروزه 7 چشمه به تفریگاهی زیبا و خاص برای علاقه مندان تبدیل شده است . این منطقه دارای امکاناتی از قبیل: آب آشامیدنی، فضای سبز، امکانات رفاهی، ورزشی، خدمات درمانی، بهداشتی، غذاخوری، شهر بازی و پارکینگ وجود دارد.

مروری بر برخی از جاذبه های گردشگری نقده

تپه حسنلو از جاهای دیدنی نقده

در 7 کیلومتری شهر نقده، تپه حسنلو قرار دارد. این تپه یکی از تپه های باستانی آذربایجان غربی و از جاهای دیدنی نقده محسوب می شود که قدمت 7 هزار ساله قبل از میلاد را دارد.

نقده حسنلو

رودخانه گادار

رودخانه ای در بخش شمال غربی ایران به نام رودخانه گادار یا گدارچایقرار دارد. این رودخانه در جنوب غربی استان آذربایجان غربی قرار گرفته و از کوه های غربی اشنویه سرچشمه گرفته و به دریاچه ارومیه می ریزد.

نقده رودخانه

محوطه سد حسنلو از دیگر جاهای دیدنی نقده

یکی از جاهای دیدنی نقده، محوطه سد حسنلو می باشد. قدمت آن به عصر برنز یعنی به هزاره اول قبل از میلاد بوده است. شهرستان نقده، بخش محمد یار، دهستان حسنلو، 6 کیلومتری شمال روستای شیخ احمد قرار دارد.

نقده سد

جاهای دیدنی نقده | تالاب گل وقالا 

یکی دیگر از جاهای دیدنی نقده ، تالاب بین المللی پارک لاله یا تالاب بین المللی گل وقالا می باشد که شما می توانید ساعاتی را در کنار این تالاب زیبا قدم بزنید.

نقده تالاب

دره سلطان یعقوب

یکی از دیدنی های زیبا دره سلطان یعقوب است. این دره زیبا در 5 کیلومتری شهرستان نقده قرار دارد که هر ساله پذیرای کوهنوردان از سراسر ایران می باشد. در این دره چشمه های معدنی فراوانی می باشد که از لحاظ درمانی بسیار مفید بوده است. مقبره محمد اوراز ملقب به (عقاب کوه ها) اولین ایرانی صعود کننده به اورست را درهمین دره مشاهده می کنید.

حیوانی از جمله: سمور، روباه، شغال و انواع خزندگان در این دره به چشم می خورد.

نقده دره سلطان یعقوب

جاهای دیدنی نقده | تالاب گروس

تالاب گروس یکی دیگر از جاهای دیدنی نقده می باشد. در جنوب شرقی پارک ملی دریاچه ارومیه و در دهانه رودخانه سیمینه رود و مهاباد چای تالاب گروس قرار دارد. همه زمین های این منطقه برای کشاورزی نیست، بلکه شمال و شمال غرب آن به ارضی باتلاق و طغیانی دریاچه ارومیه محدود شده است و نهایتا به دریاچه می رسد. تالاب گروس در جنوب غربی به تالاب کانی برازان محدود می شود. راه های دسترسی به این تالاب جاده روستایی بفراون و خورخور منشعب از جاده ساحلی مهاباد می باشد. دیدن این تالاب در همه فصول زیبایی خاص خود را دارد.

تالاب گروس

تپه حاجی فیروز

این تپه یکی دیگر از مکان های گردشگری نقده می باشد. حاجی فیروز یک تپه تاریخی است که قدمت آن به 5500 قبل از میلاد برمی گردد. تپه در شهرستان نقده، بخش محمدیار، دهستان حسنلو، روستای حاجی فیروز واقع شده است. طبق حفاری های این منطقه، این تپه 16 دوره تاریخی را پشت سر گذاشته است.

تپه حاجی فیروز

بهترین زمان سفر

بهترین زمان سفر به آذربایجان و دیدن شهرستان نقده در فصل بهار و تابستان می باشد. شما در این فصل می توانید از روستای زیبای بالیقچی هم دیدن کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا