تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

سفر به استانبول با تور به صرفه است یا شخصی؟

سفر به استانبول با تور از بسیاری جهات، گزینه‌ی راحت‌تری برای مسافرت به این شهر محسوب می‌شود. با این حال بسیاری بر این باورند که سفر شخصی به استانبول به صرفه‌تر خواهد بود. در نوشته‌ی امروز، ما به بررسی این دو گزینه پرداخته‌ایم و ویژگی‌های هر دو را ارزیابی می‌کنیم تا در نهایت به جواب این سوال برسیم.

سفر به استانبول با تور به صرفه است یا شخصی؟

سفر با تور به استانبول

باور عمومی بر این است که سفر شخصی به استانبول، به صرفه‌تر بوده و هزینه‌های کم‌تری روی دست مسافر می‌گذارد. اما شاید این مورد برای افرادی که تماما به زیر و بم شهری همچون استانبول آگاه هستند صادق باشد، اما برای اکثر آن‌هایی که اولین بار است به استانبول سفر می‌کنند، متفاوت خواهد بود. بسیاری از شرکت‌های مسافرتی با انتخاب هتل مناسب و نزدیک به جاذبه‌های گردشگری، بهره بردن از بلیط‌های چارتی و همچنین برپایی تورهای شهری، هزینه‌های سفر با تور استانبول را برای مسافر کاهش داده و در مجموع سفری ارزان‌تر را برای مسافران به ارمغان خواهند آورد.
البته این موضوع به شرکت گردشگری که انتخاب می‌کنید و خدماتی که آن مجموعه برای سفر به استانبول با تور برایتان در نظر می‌گیرد نیز، بستگی دارد. برای مثال، گزینه‌هایی همچون تور لیدر مجرب که به مسیرهای شهری آشنایی دارد، شاتل فرودگاهی و انتخاب ساعت و هواپیمایی خوب برای پرواز، از گزینه‌های بسیار مهمی هستند که یک شرکت گردشگری کار بلد با انتخاب‌های درست می‌تواند تا حد زیادی از هزینه‌های کلی شما بکاهد.
مزایای سفر با تور استانبول
•    نیاز نداشتن به رزرو بلیط و دردسرهای تهیه هتل
•    استفاده از گردش‌های شهری برای بازدید راحت‌تر از مراکز توریستی
•    هزینه‌های پایین‌تر نسبت به سفر شخصی برای افرادی که آشنایی کامل با استانبول ندارند
•    دریافت خدماتی همچون بیمه مسافرتی
•    داشتن تور لیدر فارسی زبان که شما را در مراحل سفر راهنمایی خواهد کرد
معایب سفر با تور استانبول
•    محدود بودن به زمان‌های سفر که از طرف شرکت گردشگری ارائه می‌شود
•    محدود بودن به انتخاب هتل‌هایی که در لیست تور گنجانده شده است

سفر به استانبول با تور به صرفه است یا شخصی؟

سفر شخصی به استانبول

اولین چیزی که در سفر شخصی به استانبول به دست می‌آورید، آزادی عمل در انتخاب زمان سفر و هتل محل اقامتتان خواهد بود. با توجه به این که استانبول فاصله‌ی چندانی با کشورمان ندارد، خیلی‌ها حتی تصمیم می‌گیرند که به صورت زمینی به این شهر بروند و یا در هاستل‌های ارزان‌ قیمت اقامت داشته باشند. در واقع مهم‌ترین دلیلی که ممکن است شما سفر شخصی به استانبول را به جای سفر به استانبول با تور انتخاب کنید، همین امکان انتخاب در شکل سفر و همچنین محل اقامت است. البته همین نقطه قوت به نوعی، مهم‌ترین سد در برابر سفر شخصی نیز به حساب می‌آید، چون این شمایید که باید بلیط هواپیما را تهیه کرده، هتل را رزرو کنید و همچنین برنامه‌ریزی لازم برای طی مسیر بین فرودگاه استانبول تا هتل را انجام دهید.
در سفر شخصی به استانبول، به محض ورود به شهر باید تمامی مسیرها را خودتان طی کنید. اگر چه حالا با وجود نقشه‌های آنلاین، این موضوع مثل گذشته سخت نخواهد بود، با این حال هنوز پیدا کردن مسیرهای مناسب و استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در استانبول، آن‌قدرها که فکر می‌کنید ساده نیست. اگر قصد داشتید به صورت شخصی به استانبول بروید، پیشنهاد می‌کنیم به محض ورود یک سیم کارت اعتباری همراه با اینترنت همراه تهیه کنید و اطلاعات مسیرها را به صورت آنلاین روی گوشی خود مشاهده نمایید.
اما یک نکته مهم دیگر هم در سفر شخصی به استانبول وجود دارد. در صورتی که در طول سفر، دوست داشتید، یک یا چند روزی را بیشتر در استانبول بمانید، در این صورت امکانش را خواهید داشت. حالا اگر حتی هتل یا هاستلی که در آن اقامت دارید هم جا نداشته باشد، همیشه در استانبول جایی برای اقامت پیدا خواهید کرد.
مزایای سفر شخصی به استانبول
•    امکان انتخاب هتل یا هاستل مد نظر خودتان
•    امکان انتخاب زمان مورد نظر و همچنین شیوه‌ی سفری که در نظر دارید
•    امکان تمدید سفر تا هر روزی که دلتان بخواهد
معایب سفر شخصی به استانبول
•    دردسرهای رزرو بلیط و هتل که بعضا به خاطر نیاز به کارت‌های اعتباری بین‌المللی بسیار سخت خواهد بود
•    نبود تور لیدر که مسیرهای شهری و مکان‌های توریستی را برایتان شرح دهد
•    محروم ماندن از تخفیف‌های مختلفی که شرکت‌های گردشگری ارائه می‌کنند

سفر به استانبول با تور به صرفه است یا شخصی؟

تور استانبول بهتر است یا سفر شخصی به این شهر؟

با تمام این اوصاف، باز بر می‌گردیم به همان سوال اولمان. این که بهتر است که به صورت شخصی به استانبول برویم یا سفر به استانبول با تور را انتخاب کنیم؟ در نگاه اول، همیشه انتخاب تور استانبول، گزینه‌ای بهتری برای سفر به این شهر محسوب می‌شود. با توجه به این که تمام برنامه‌ریزی‌های سفر از پیش برایتان انجام می‌شود، نگرانی بابت رزرو هتل نخواهید داشت و البته خدمات متنوعی نیز برایتان در نظر خواهند گرفت، هزینه‌های سفرتان نیز پایین‌تر از حالتی‌ است که به صورت شخصی به استانبول بروید.
با این حال، اگر اهل کوله گردی، اقامت در هتل‌های ارزان، سفر زمینی و مسائلی از این دست هستید، مسلما باید سفر شخصی را انتخاب کنید. هاستل‌های گروهی ارزان عموما جزو پکیج‌های تور استانبول نیستند و سعی می‌شود از هتل‌های خوب در پکیج‌ها استفاده شود. همچنین آن‌هایی که به آزادی عمل احتیاج دارند و برایشان مهم نیست که چند روزی بیشتر در استانبول باشند، می‌توانند به صورت شخصی سفر کرده و برنامه برگشت را خودشان بریزند. اما برای مسافرانی که مدتی مشخص زمان برای سفر دارند، بودجه‌ای محدود داشته و می‌خواهند سفری بی دردسر را تجربه کنند، رفتن با تور به استانبول بهترین گزینه است.

تور استانبول را با آویسا تراول تجربه کنید

در بالا به این نتیجه رسیدیم که سفر با تور استانبول، گزینه‌ای بهتری برای رفتن به این شهر زیبا خواهد بود. به این منظور، پیشنهاد می‌کنیم به صفحه تور استانبول در سایت رسمی آژانس گردشگری آویسا تراول رفته و از انتخاب‌های متنوعی که این مجموعه برایتان مهیا کرده استفاده کنید. مجموعه آویسا تراول یکی از بهترین‌ها در زمینه سفر به ترکیه بوده و تورهای متنوعی به مقاصد مختلف این کشور از جمله استانبول برگزار می‌کند.
از ویژگی‌های مهم آویسا تراول می‌توان به کادری مجرب که امکان مشاوره برای سفر را برایتان فراهم آورده‌اند، تنوع بسیار خوب برای اقامت در بهترین‌ هتل‌های استانبول در بازه‌های قیمتی متفاوت، ارائه بیمه مسافرتی، لیدر فارسی زبان و قیمت‌های عالی اشاره کرد. این مجموعه در مواقع مختلف سال با ارائه تخفیف‌های متنوع و همچنین تورهای چارتری استانبول، گزینه‌ای عالی برای سفر به این شهر بوده و مطمئنا سفری استثنایی را برایتان رقم خواهد زد.
برای رزرو تور استانبول به صفحه رسمی آویسا تراول رفته یا این که از طریق شماره‌ی ۴۱۵۳۵-۰۲۱ با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا