تور

اجاره خودرو در دبی
جهانگردی

شهرهای دیدنی جهان که روزها خورشید ندارند

شهر های بدون خورشید

در این مطلب از وب سایت گردشگری دوباره سفر شما را با برخی از شهرهای بدون خورشید جهان که روزها نور خورشید در آن ها کمتر است آشنا می کنیم، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

خورشید در بامداد طلوع و سپس در شب غروب می کند. نور کم خورشید برای ما نامطلوب می باشد و ما دوست داریم که خورشید، تابش مستقیمی داشته باشد تا بتوانیم به زندگی ما گرمی و طراوت دهد.

در برخی از شهرهای جهان خورشید نور کمی دارد و مردم این شهر ها هم به تابش کم نور خورشید عادت کرده اند. البته در چند روز سال تابش مستقیم دارند اما بقیه روزها تابش غیر مستقیم نور خورشید را دارند. این اطلاعات از طریق هواشناسان  اندازه گیری شده است و با استفاده از دستگاه های الکتریکی ورز آنها را اندازه گرفته اند.

لندن، بریتانیا

در لندن خورشید 68 روز سال تابش مستقیم دارد. شهر لندن در بریتانیا یکی از شهرهایی است که آب و هوای ابری دارد و68 روز سال تابش مستقیم خورشید در این شهر است، بقیه روزهای سال تابش غیر مستقیم نور خورشید را دارا می باشد. لندن یکی از شهر های غم انگیز به حساب می آید. لندن یکی از شهر هایی می باشد که تمامی گردشگران را به خود جذب کرده است.

لندن
لندن

جونو، واقع در ایالات متحده آمریکا

در این شهر هم 67 روز سال تابش مستقیم خورشید را داریم. جونو یکی از شهر های ایالت متحده می باشد که در عین کوچکی، از آن به عنوان شهری بزرگ یاد می کنند. بیشتر این منطقه را کوها و جنگل ها تشکیل داده است و به همین علت ساکنان کمی در این شهر زندگی می کنند.

جونو

کلن ، آلمان

در شهر کلن خورشید65 روز سال تابش مستقیم دارد. کلن یکی از شهر های مهم آلمان می باشد. کلن یک شهر تاریخی، باستانی ، فرهنگی در آلمان می باشد. معماری خاص آن، موزه معروف، کلیسای جامع، نمایشگاه ها، کنفرانس ها و….. در این شهر برگزار می شود. یکی از کمبودهای این شهر نبود تابش مستقیم نور خورشید می باشد.

کلن

بیرمنگام ، انگلستان

در این شهر خورشید 62 روز سال تابش مستقیم دارد. بیرمنگام در انگلستان قرار دارد. این شهر یکی از شهر های افسانه ای پادشاهان گذشته شناخته می شود، اما این شهر با قدمت طولانی خود، از تابش مستقیم خورشید در روزهای بقیه سال محروم می باشد. 2 میلیون نفر از ساکنان این شهر در روزهای ابری کار می کنند، و روزهایی از شال که خورشید تابش مستقیم دارد را به تفریح و سرگرمی می پردازند.

اگر قصد سفر به این شهر را دارید باید بدانید ، بیرمنگام یکی از شهر های سرد محسوب نمی شود، تنها هوا هم تا حدودی مرطوب می باشد. در این شهر جذاب و دیدنی موزه های متعدد، آثار معماری در قرون وسطی، باغ های بزرگ گل و گیاه، جشنواره موسیقی و……می باشد.

بیرمنگام

کیرونا ، سوئد

در این شهر خورشید 61 روز سال تابش مستقیم دارد. شهر کیرونا در سوئد واقع است. این شهر، به شهر پرنده سفید معروف است. در این شهر تابش مسقیم خورشید خیلی کم می باشد اما یک شهر جادویی و خارق العاده است و به همه گردشگران ما پیشنهاد سفر به این شهر را می دهیم. دلیل نام این شهر به پرنده سفید، نزدیکی به قطب شمال می باشد.خورشید از ماه می تا جولای تابش مستقیم دارد، بعد از آن در این شهر هوا گرگ و میش می شود. بهترین زمان سفر به این شهر بین می تا جولای است.

کیرونا

ریکجاویک ، ایسلند

خورشید 55 روز سال تابش مستقیم دارد. شهر ریکجاویک یکی از شهر های ایسلند است. جاذبه های گردشگری آن خانه های رنگارنگ و مردمان دوست داشتنی با استخرهایی که در تمام طول سال باز هستند، می باشد. اگر چه روزهایی که خورشید به این شهر می تابد خیلی کم می باشد اما آب و هوای بسیار تمیزی دارد.

ریکجاویک

مورمانسک ، روسیه

در این شهر خورشید 53 روز سال تابش مستقیم دارد. مورمانسک در آن سوی دایره شمال واقع است، به این دلیل شب های طولانی دارد. از دسامبر تا ژانویه خورشید تابش مستقیم دارد. با تابش خورشید در این شهر مردم جشن می گیرند و به شادی می پردازند.

مورمانسک
مورمانسک

تورشاون ، واقع در دانمارک

در این شهر خورشید تنها 35 روز تابش مستقیم در سال را دارد.بله درست است!!! در این شهر خیلی تابش مستقیم نور خورشید کم می باشد، اما مردمان این شهر روحیه بالایی دارند. شما در این شهر خانه های رنگارنگ و روشنایی خیابان های این شهر، تورشاون را به شهری زیبا و دل نشین تبدیل کرده است.

تورشاون
تورشاون

جان ماین، واقع در نروژ

در این شهر خورشید34 روز در سال را تابش مستقیم دارد. ابری ترین شهر کره زمین جان ماین می باشد، چندین اماکن دولتی در این شهر است. این شهر بیشتر در مه های زیاد ناپدید است و طبیعت بی نظیری در این شهر حاکم است.

جان ماین

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا