تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

قوانین و شرایط اخذ اقامت با خرید ملک در سال 2023 چیست؟

با توجه به وجود شرایط و فرصت‌های بسیار مناسب و ارزنده سرمایه‌گذاری در برخی کشورهای توسعه یافته امروزه افراد بسیاری از سراسر جهان قصد اخذ اقامت چنین کشورهایی را دارند. خرید ملک و سرمایه‌گذاری یکی از ساده‌ترین و در عین حال قطعی‌ترین راهکارها برای اخذ اقامت دائم یا موقت است. اما شرایط اخذ اقامت با خرید ملک در هر یک از کشورهای مهاجرپذیر متفاوت بوده و متقاضیان بایستی بنا بر شرایط فعلی و اهداف خود کشور مورد نظر را برای سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت انتخاب کنند.

برای داشتن انتخابی آگاهانه ابتدا باید در مورد شرایط و قوانین خرید ملک در هر یک از این کشورها اطلاعات کاملی را کسب کنید، به همین منظور در ادامه مقاله شرایط و قوانین اخذ اقامت با خرید ملک در بهترین و توسعه‌یافته‌ترین کشورها را به صورت کامل شرح می‌دهیم.

اخذ اقامت با خرید ملک در کشورهای توسعه یافته
اخذ اقامت با خرید ملک در کشورهای توسعه یافته

کدام کشورها با خرید ملک اقامت می‌دهند؟

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که در زمینه مهاجرت با خرید ملک مطرح می‌شود این است که کدام کشورها با خرید ملک اقامت می‌دهند؟ امروزه کشورهای بسیاری از قاره‌های مختلف آسیا، اروپا و آمریکا شرایط اخذ اقامت با خرید ملک را برای اتباع خارجی فراهم کرده‌اند. اما در بین این کشورها، کشورهایی چون یونان، آلمان، قبرس شمالی، امارات و کانادا در حال حاضر بهترین و مناسب‌ترین فرصت برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری‌های طولانی مدت و پرسود هستند.

اخذ اقامت با خرید ملک در کشور یونان

کشور یونان در طی چندین سال اخیر از نظر اقتصاد رشد و توسعه چشمگیری داشته است؛ به گونه‌ای که امروزه در رتبه 54 بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان قرار دارد. بخش قابل توجهی از درآمد ناخالص داخلی این کشور مربوط به حوزه خدمات، صنایع کشاورزی، گردشگری و… است.

نرخ رشد اقتصاد یونان در سال 2021 تا 16 درصد افزایش یافته بود، این آمار و ارقام نشان دهنده این است که آینده بسیار مطلوبی در انتظار مردمان این کشور خواهد بود. افزون بر این موارد قوانین و شرایط اخذ اقامت با خرید ملک در این کشور برای اتباع خارجی بسیار آسان است.

قوانین و شرایط اخذ اقامت یونان با خرید ملک

اخذ اقامت با خرید ملک در یونان تنها با خریداری یک ملک به ارزش حداقل 250 هزار یورو امکان‌پذیر است، در حالی که در سایر کشورهای اروپایی حداقل قیمت ارزش‌گذاری شده برای اخذ اقامت با خرید ملک بسیار بیشتر از مبلغ ذکر تصویب شده در این کشور است.

کشور یونان عضو اتحادیه شینگن بوده و به همین دلیل پاسپورت آن یکی از معتبرترین پاسپورت‌ها در کل دنیا است. در واقع شما با دریافت این پاسپورت (ویزای طلایی) می‌توانید به بیش از 100 کشور اروپایی بدون ویزا و به راحتی سفر کنید. مستغلات و صاحبان ملک باید قوانین خرید ملک در یونان را رعایت کنند:

  • عدم واگذاری یا فروش ملک خریداری شده به مدت حداقل 5 سال
  • مرتکب نشدن به جرائم کیفری در این کشور

البته موارد فوق از مهم‌ترین قوانین برای اخذ اقامت دائم PR کشور یونان است که باید تمامی سرمایه‌گذاران خارجی آن‌ها را مد نظر داشته باشند. یکی از بزرگ‌ترین مزایای اخذ اقامت با خرید ملک در کشور یونان این است که شخص متقاضی به همراه خانواده خود می‌تواند از همان ابتدا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مجوز کار، تحصیل و حتی زندگی را دریافت کند. قیمت ملک در یونان در شهر تسالیا به صورت متوسط حدود 1100 یورو به ازای هر متر مربع است. این برآورد قیمت در ژانویه سال 2023 انجام شده است.

قوانین خرید ملک در یونان
قوانین خرید ملک در یونان

سرمایه‌گذاری و خرید ملک در آلمان به منزله اخذ اقامت

آلمان از جمله کشورهای پیشرفته و توسعه یافته بوده و امروزه به یکی از مهاجرپذیرترین کشورها تبدیل شده است. در این کشور بنا بر اوضاع بهبود یافته اقتصادی شرایط برای سرمایه‌گذاری، خرید ملک و سکونت دائم بسیار مطلوب و مناسب است.

هزینه‌های پایین زندگی در کنار درآمدهای بالا و مکفی از جمله اصلی‌ترین دلایل مهاجرت افراد از سراسر دنیا به این کشور است.

قوانین اخذ اقامت با خرید ملک در آلمان

اخذ اقامت با خرید ملک در آلمان هیچ گونه محدودیتی برای افراد از کشورهای مختلف نداشته و می‌توان با بودجه‌ای مناسب در این کشور ملکی ارزنده را خریداری کرد.

البته باید به این نکته مهم اشاره کنیم که شما تنها از طریق خرید ملک نمی‌توانید اقامت دائم آلمان را دریافت کنید، برای انجام این کار ابتدا بهتر است ملک مورد نظر را خریداری کرده و سپس از طریق ویزای تحصیلی یا کاری نسبت به اخذ اقامت دائم اقدام کنید. هیچ‌گونه مبلغ و ارزش‌گذاری حداقلی برای خرید ملک در آلمان در نظر نگرفته شده است، به عبارتی اتباع خارجی می‌توانند با هر میزان بودجه‌ای که دارند در این کشور ملکی را خریداری کنند.

البته شرایط ویزای تحصیلی و کاری آلمان در مقایسه با ویزای تحصیلی و کاری سیار کشورها آسان‌تر بوده و محدودیت‌های بسیار کمتری دارد. به همین جهت با استفاده از این دو روش و خرید ملک در کشور آلمان می‌توانید در کمترین زمان اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای اخذ اقامت آلمان این است که درخواست خرید ملک به صورت طرح تجاری توسط فرد متقاضی ارائه شود. در جدول زیر قیمت متوسط ملک در شهرهای مهم آلمان آورده شده است.

شهر قیمت
برلین 204 هزار یورو
مونیخ 305 هزار  یورو
هامبورگ 1.360 هزار یورو
دوسلدورف 180 هزار یورو

جدول میانگین قیمت ملک در آلمان

اخذ اقامت با خرید ملک در قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی در طی چندین سال اخیر بنا بر موقعیت جغرافیایی مطلوب و شرایط اقتصادی رو به رشد خود توجه بسیاری از مهاجران و البته سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. شرایط اخذ اقامت با خرید ملک در این کشور به نسبت سایر کشورهای توسعه یافته بهتر و آسان‌تر است. امنیت اقتصادی و جانی بالا، پایین بودن هزینه‌های زندگی و موقعیت مکانی مناسب اراضی از جمله دلایل مناسب بودن قبرس شمالی برای سرمایه‌گذاری است.

با این وجود شاید برای شما هم این پرسش پیش بیاید که چرا قبرس شمالی برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری مناسب است؟ در این کشور قیمت املاک در طی 3 سال اخیر حدود 8.5 برابر افزایش یافته است. شرایط خاص تورم در قبرس شمالی همواره فرصتی تکرار نشدنی را برای سرمایه‌گذاری به خصوص خرید ملک به ارمغان آورده است.

برای قیمت ملک در قبرس شمالی به منظور اخذ اقامت هیچ گونه حداقلی وجود ندارد، این مورد بزرگ‌ترین مزیت سرمایه‌گذاری در این کشور به شمار می‌رود. برای نمونه در زمان انتشار این مطلب در یکی از محلات شهر گیرنه ملکی با متراژ 70 متر مربع از نوع 2+1 با قیمت 124 هزار یورو به فروش می‌رسید. به صورت میانگین قیمت خرید ملک در قبرس با متراژ متوسط و موقعیت مکانی مناسب حدود 200 هزار یورو است.

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

  • امکان سرمایه‌گذاری با ارز قدرتمند پوند
  • امکان دریافت وام تا سقف 70 درصد و بدون بهره
  • پایین بودن تورم و رشد اقتصادی 9 درصدی در این کشور
  • افتتاح حساب بین‌المللی

امارات بهترین مقصد برای سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت

بی‌شک یکی دیگر از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری و سکونت دائم کشور امارات است. قوانین اخذ اقامت با خرید ملک در امارات در طی چندین سال اخیر تغییرات مثبت بسیاری داشته است. شما به منظور دریافت ویزای اقامت Estate Investor این کشور از طریق ملک باید ملکی به ارزش 1 میلیون درهم را خریداری کنید.

ویزایی که توسط سازمان مهاجرت امارات به شخص متقاضی ارائه می‌شود از نوع 2 ساله بوده و فرد بایستی هر 180 روز یکبار در این کشور حضور داشته باشد. در حالت کلی امکان اخذ اقامت با خرید ملک از نوع دائمی در این کشور ممکن نیست، اما می‌توان اقامت 2 ساله این کشور را به صورت مرتب تمدید کرده و از مزایای بی‌نظیر سرمایه‌گذاری در این کشور بهره‌مند شد.

شرایط اخذ اقامت امارات
شرایط اخذ اقامت امارات

الزامات اخذ اقامت با خرید ملک در امارات

  • داشتن درآمد ماهانه حداقل 10 هزار درهم
  • داشتن بیمه درمانی
  • ملک خریداری شده باید از نوع ویلا یا آپارتمان باشد.
  • ملک مورد نظر نباید اجاره از مالک یا اجاره 99 ساله باشد.
  • ملک خریداری شده باید به صورت کامل ساخته شده و آماده سکونت باشد.
  • در رهن یا وثیقه نبودن ملک خریداری شده

قیمت میانگین ملک در امارات

بر اساس آخرین آمار و ارقام نرخ قیمت ملک در امارات در طی این دو سال اخر حدود 7 درصد کاهش یافته است. در حال حاضر قیمت متوسط ملک مسکونی در این کشور حدود 2.8 میلیون درهم است، البته منظور از این املاک ملک‌هایی لوکس در مناطق مناسب این کشور است. برای نمونه شما با داشتن بودجه 1,207,340 درهم می‌توانید در مرکز شهر دبی یک واحد آپارتمان لوکس و فول امکانات را خریداری کنید.

اخذ اقامت کانادا با خرید ملک

کشور کانادا از نظر اقتصاد یکی از قدرتمندترین کشورها در سراسر دنیا است. بر اساس آخرین آمار و ارقام در سال 2020 میزان تولید ناخالص داخلی این کشور سالانه حدود 1.64 تریلیون دلار است، این برآوردها ثابت می‌کند که کانادا در حال حاضر رتبه نهم اقتصاد برتر را به خود اختصاص داده است.

اخذ اقامت با خرید ملک در کانادا از نوع دائمی برای افراد با تابعیت خارجی امکان‌پذیر نیست. اما از طرفی برای خرید ملک در این کشور یا اجاره آن نباید حتما شهروند این کشور باشید. بهره‌مندی از یک زندگی مدرن، امن با هزینه‌های کم از جمله مزایای خرید ملک در کانادا است. با استفاده از روش‌های دیگری چون ویزای تحصیلی یا کاری می‌توانید بعد از خرید ملک نسبت به اخذ اقامت در این کشور اقدام کنید. ویزای کار یا همان IMP کانادا بهترین راهکار برای اخذ اقامت دائم کانادا است.

اخذ اقامت با خرید ملک و ویزای کاری در کانادا
اخذ اقامت با خرید ملک و ویزای کاری در کانادا

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با شرایط اخذ اقامت با خرید ملک در کشورهای توسعه یافته‌ای چون امارات، یونان، قبرس شمالی، آلمان و کانادا توضیحات کاملی را ارائه دادیم. با توجه با مطالب فوق می‌توان به این نتیجه رسید که در حال حاضر کشورهایی چون قبرس شمالی و یونان بنا بر شرایط بسیار خاص و مطلوب خود بهترین و کم‌هزینه‌ترین مقصد برای سرمایه‌گذاری هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا