تور

اجاره خودرو در دبی
استان تهراناستان مازندرانایرانگردی

چشمه دیو آسیاب | استان مازندران

چشمه دیو آسیاب

در این سری از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با چشمه دیو آسیاب دشت لار را که یکی از جاهای دیدنی مازندران است داریم . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

چشمه دیو آسیاب

در کوهپایه های کوه دماوند،دشت بزرگی میان دو استان تهران و مازندران به نام دشت لار وجود دارد که در ارتفاع 3015 متری از سطح دریا و در بین تپه های آهکی به بلندی 10 متر،  چشمه ای وجود دارد که به آن چشمه دیو آسیاب می گویند.

این تپه های 10 متری باعث شده اند که از میانه های پارک ملی لار  چشمه دیده نشود و برای دیدن این چشمه باید همت کرد و مسافتی را پیمود تا به این چشمه یا دریاچه فیروزه ای رنگ برسید. این چشمه دارای دو آب گیر بزرگ و کوچک می باشد که در فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته اند. این چشمه حدود ۲۰ متر قطر و ۲ متر عمق دارد. آب سر ریز شده از این چشمه در نهایت به رودخانه سفید رود می ریزد.

خاصیت درمانی چشمه دیو آسیاب

بوی گوگرد از چشمه ساطع می شود که دلیل آن بی کربنات گوگردی است که در این چشمه وجود دارد و ماده گوگرد در جشمه باعث شده است که آب این چشمه مزه ترشی داشته باشد.  این چشمه همچنین دارای املاح و مواد معدنی دیگری نیز هست که باعث شده است این چشمه خاصیت درمانی برای بعضی از بیماری ها داشته باشد. رنگ آب این چشمه متغییر است و از آبی روشن تا خاکستری تغییر رنگ می دهد که این دلیل موضوع وابسته به تغییرات فصلی و میزان آلودگی آب بستگی دارد.

چشمه دیو آسیاب

بهترین زمان سفر

معمولا هر زمان و در هر فصلی که به این مکان بروید، زیبایی خاص خودش را دارد ولی با توجه به اینکه چشمه دیو آسیاب در دشت لار قرار گرفته است و فصل بهار دشت لار مملو از شقایق ها خواهد شد و زیبایی محل را چند برابر می کند،‌ پیشنهاد می شود در فصل بهار به این منطقه سفر و در کنار بازدید از چشمه دیو آسیاب حتما از زیبایی های دشت لار استفاده کنید.

دشت لار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا