تور

اجاره خودرو در دبی
استان اصفهانایرانگردیکاشان

کویر ابوزید آباد کاشان | استان اصفهان

کویر ابوزید آباد اصفهان

در این سری از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با کویر ابوزید آباد را که یکی از جاهای دیدنی کاشان است را داریم . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

کویر ابوزید آباد | کاشان

معمولا زمانی که از مقصدی کویری برای گردشگری صحبت می شود، اکثر گردشگران کویر مصر یا کویر مرنجاب به ذهنشان خطور می کند. ایران دارای کویرهای جذاب زیادی است که مناسب گردشگری می باشد. یکی از این کویر های جذاب کویر ابوزید آباد در استان اصفهان  است که در نزدیکی کاشان قرار دارد.

کویر ابوزید آباد در شمال شرقی شهر کاشان است. این کویر در شمال شهر ابوزید آباد واقع شده است که دارای شن زارهای روان و تپه‌های داغ شنی، می باشد و محلی عالی برای کویرگردی می باشد.فاصله این کویر زیبا تا شهر کاشان حدود 38 کیلومتر است که با ماشین حدود 40 دقیقه زمان می برد تا از شهر کاشان به آنجا برسید.

کویر ابوزید آباد | کاشان

جاذبه های کویر ابوزید آباد

دیدنی های این کویر بیشتر در قسمت شمالی آن و در ادامه جاده خاکی به طول ۲۵ کیلومتر واقع شده‌اند. رمل‌ های ماسه‌ای و تپه‌های شن روان از فاصله ای در حدود  8 کیلومتری شهر، نمایان می‌شوند، اما اگر گردشگران تمایل به دیدن تپه‌های بزرگ‌تر و زیباتر  را داشته باشند باید از مسیر کویر و کنار گذر دریاچه نمک چال عروس به راه خود ادامه دهند.

کویر ابوزید آباد | کاشان

کویر ابوزیدآباد قسمت کوچکی از بیابان بزرگ بند ریگ می باشد که دارای جذابیت های خاص خود می باشد و به دلیل آثار تاریخی که در این بیابان قرار دارد از شهرت خاصی نیز برخوردار شده است.گردشگران علاوه بر کویر گردی در این کویر از سایر جاهای دیدنی و اماکن تاریخی نزدیک به این کویر مانند کوه یخاب، روستای ابیانه، قلعه کرشاهی، شهر زیر زمینی اویی، آب‌ انبار صفوی و شهر تاریخی نوش آباد نیز دیدن می کنند.

انواع تفریح در این کویر

مهمترین تفریحی که می شود در کویر انجام داد، آفرود است، یا می توانید با استفاده از لباس مناسب و عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب اقدام به پیاده روی در کویر نمایید. همچنین علاقه مندان به عکاسی می توانند در کویر ابوزید آباد اقدام به ثبت عکس های خاطره انگیز نمایند. از دیگر تفریحات این این کویر می توان به شتر سواری  و موتور چهار چرخ اشاره کرد. کویر هست و سکوت و آرامشش در شب و بهترین زمان برای دیدن و لذت بردن از آسمانی پر ستاره، توصیه می شود آسمان شب کویر را از دست ندهید.

کویر ابوزید آباد | کاشان

اقامت در کویر

برای تجربه اقامت در کویر ابوزید آباد می توانید از کاروان سرای ابوزیدآباد برای اقامت استفاده نمایید. اقامت در کویر منتج به شبی سرشار از سکوت و آرامش و خاطره ای ماندگار برای شما خواهد شد.

کاروانسرای ابوزیدآباد

کاروانسرای ابوزیدآباد قدمتی در حدود 400 سال دارد و متعلق به دوران صفوی است. این كاروانسرا در گذشته برای استراحت كاروان‌ها و مرکب هایشان ایجاد شده بوده است. كاروانسرای شاه عباسی ابوزیدآباد در ت‍‍اری‍خ‌ مرداد سال 1378 ب‍ه‌ ش‍م‍‍اره‌ 2371، در ف‍‍ه‍رس‍ت‌ ‌آث‍‍ار م‍ل‍‍ی‌ ك‍ش‍ور به ثبت رسیده است.

این کاروان‌سرا نزدیک به ۴۰۰ سال است که از پذیرای مسافران است و از زمان ساخت تا به امروز فعالیت داشته است و امروزه با ایجاد فضای مناسب جهت استراحت و با امکانات رفاهی مطلوب در خدمت گردشگران می باشد. کاروانسرای ابوزیدآباد تا کویر حدود 10 دقیقه فاصله زمانی دارد.

کاروان سرای ابوزید آباد | کاشان

نقشه محل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا