تور

اجاره خودرو در دبی
استان مازندرانایرانگردیسواد کوه

گردشگری آبشار اسکلیم -گالشکلا- مازندران

گردشگری آبشار اسکلیم – گالشکلا

یکی از بی نظیرترین و بکرترین دیدنی های موجود، در طبیعت آبشار اسکلیم میباشد. این بهشت زمینی در سواد کوه، استان مازندران واقع شده است. به یکی از جاذبه های گردشگری و دیدنی این استان بدل گشته است.

دهستان لفور که دارای ۸۴ رودخانه کوچک و بزرگ میباشد. رکوردار این استان از نظر طبیعت بکر و زیبا میباشد. همچنین رکوردار سراسر ایران نیز است.

در ادامه با مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید. تا آشنایی با این جاذبه ی گردشگری بکر و بینظیر داشته باشیم.

آبشار اسکلیم

آشنایی با آبشار اسکلیم

این آبشار آهکی دارای ۳۲ متر ارتفاع میباشد. که از یک تپه جنگلی در مسیر یک کیلومتری سرچشمه گرفته است. و در پایین آبشار اسکیلم حدود ۲۰۰ حوضچه ی آهکی در اندازه های مختلف را به وجود آورده است.

آبشار اسکلیم به عروس آبشارهای سوادکوه نیز شهرت یافته است. و از زیباترین آبشارهای منطقه لفور به حساب می آید.

آبشار اسکلیم دارای اقامتگاه های متعددی می باشد. همچنین اگر علاقه ای به مهمانسراهای بومی ندارید، می توانید از چادر استفاده کنید. که البته باید به وضعیت جوی توجه کنید. منطقه لفور دارای بیش از ۸۰ خانه بومگردی می باشد.

آبشار اسکلیم

پوشش گیاهی آبشار 

پوشش گیاهی اطراف آبشار شامل درختانی چون انجیلی، ازگیل، راش و گیلکی میباشد. که منظره بینظیر و منحصر به فردی را خلق کرده است. قدمت جنگل های لفور به دوران ژوراسیک می رسد. و طبق بررسی محققان، پوشش گیاهی این منطقه به ۴۰ میلیون سال پیش باز می گردد. و با کمی بررسی حدود ۸۰ گونه درخت در این منطقه میتوان مشاهده کرد.

پوشش گیاهی آبشار اسکلیم

سایر جاذبه های گردشگری اطراف آبشار اسکلیم

دریاچه شورمست

یکی از این جاذبه های گردشگری و دیدنی اطراف آبشار اسکلیم، دریاچه طبیعی شورمست سواد کوه در منطقه لفور می باشد. پیاده روی در جنگل های پر از توسکای آن و شنیدن آواز پرندگان و خش خش برگ ها، بسیار لذت بخش می باشد. و دغدغه های روزمره را از یاد و خاطر شما می برد. همچنین امکان تجربه قایق سواری در این دریاچه و دوچرخه سواری در مسیر جنگلی آن را دارید.

 

دریاچه شورمست سوادکوه، آبشار اسکلیم

سد البرز یا سد لفور

سد البرز یا سد لفور ، سد ۲ متری که در محل تلاقی سه رود اسکلیم، کارسنگ و آذر رود ایجاد گشته است. و منظره خیره کننده و جذابی را برای علاقه مندان به خود ایجاد کرده است .تا حسی متفاوت را  تجربه کنید.

این سد از نوع سنگ‌ریزه‌ای از جنس رسی  و مخزنی به حجم ۱۵۰ میلیون متر مکعب میباشد. که وظیفه تامین آب زمین‌های کشاورزی بابل، بابلسر، قائم‌شهر و جویبار را بر عهده دارد.

سد البرز یا سد لفور، آبشار اسکلیم

سد البرز یا سد لفور، آبشار اسکلیم

مکان آبشار اسکلیم

جهت رفتن به این بهشت زمینی ابتدا باید به سمت استان مازندران بروید. و با رسیدن به شهرستان سواد کوه شمالی و شیرگاه، به سمت جاده گنج افروز حرکت کنید. و درنهایت به لفور برسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا