تور

اجاره خودرو در دبی
استان فارسایرانگردیشیراز

آبشار مارگون شیراز

آبشار مارگون شیراز

آبشار مارگون در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شهر شیراز در نزدیکی شهرستان سپیدان واقع شده است. آبشار مارگون یکی از زیباترین آبشارهای ایران می باشد که دارای  ارتفاعی حدود صد متر عرض و هفتاد متر می باشد.

آب حاصل از این آبشار و رودخانه موجب گشته، که آب و هوای اطراف آن بسیار متنوع باشد. رودخانه‌ی آبشار مارگون تا سپیدان ادامه پیدا میکند. و در طول بستر خود موجب سیراب شدن درختان و باغات اطراف گشته است.

در ادامه با دوباره سفر همراه باشید، تا با این آبشار زیبا و بی نظیر بیشتر آشنا شویم.

آبشار مارگون شیراز

در بالای کوهی که آبشار مارگون از آن نشأت گرفته است. رودخانه ای وجود ندارد و آب آبشار از بدنه‌ی دیواره‌ی صخره‌ای کوه سرچشمه گرفته اند.

اگر شما تصاویر آبشار را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد، که از کوه مارگون تعداد بی شماری چشمه جاری شده است. به همین دلیل آبشار مارگون را بزرگ‌ترین آبشار چشمه‌ای جهان می گویند.

آبشار مارگون شیراز

همچنین بهترین زمان برای رفتن به آبشار مارگون فصل بهار و به خصوص اردیبهشت ماه می باشد.

البته اگر اهل ماجراجویی هستید، می‌توانید در فصل زمستان از آبشار و قندیل‌های غول یپکر آن لذت ببرید. توجه کنید که قبل از رفتن به این آبشار بی نظیر ، مسیر را چک کنید تا دسترسی به آبشار به دلیل بارش برف بسته نشده باشد.

آبشار مارگون شیراز

امکانات رفاهی آبشار مارگون

با توجه به افزایش گردشگران، در سال‌های اخیر امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، پارکینگ، کباب پز و سطل‌های زباله در اطراف آبشار مارگون واقع شده است. که رفاه حال گردشگران را افزایش داده است.

آبشار مارگون شیراز

اقامت 

در مسیر رسیدن به روستای مارگون و شهرهای اطراف آن دارای امکانات اقامتی می باشد. اما خود منطقه تنها دارای  چند سوئیت و آپارتمان می باشد. که بهتر است قبل از سفرتان از ظرفیت اقامتی‌شان اطلاعاتی به دست آورید.

البته بیشتر گردشگران، با نصب چادرها و کمپ‌های کوچک، که بتوانند شب را در طبیعت سپری کنند، بیشتر موافقند.

آبشار مارگون شیراز

مکان

آبشار مارگون واقع در استان فارس  می باشد که جهت سفر می توانید، از مسیر  جاده یاسوج- اقلید، شهر اردکان، کمهر، علی اباد کاکان، جاده مارگون، منطقه جوب خلا (بالا و پایین)، باغ مارگون جهت رسیدن به این آبشار زیبا استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا