تور

اجاره خودرو در دبی
استان خراسان رضویایرانگردیمشهد

آشنایی با روستای زشک مشهد

روستای زشک مشهد

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با روستای زشک را که یکی از جاهای تفریحی مشهد است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

روستای زشک مشهد
تصویر از سایت اقامت24

روستاهای ییلاقی بسیاز زیبایی اطراف مشهد وجود دارند که سالانه پذیرای گردشگران زیادی می باشد.بشیتر این ییلاقات در اطراف کوه پایه های جنوبی بینالود و در محدوده شهرستان طرقبه شاندیز قرار گرفته اند. روستای ییلاقی زیبای زُشک که مشهدی های قدیم به آن زشک زیبا می گفتند یکی از این روستاها می باشد

منطقه توریستی و زیبای روستای زشک در جنوب شرقی رشته کوه بینالود و در 30 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.روستای گردشگری زشک به چشمه های جوشان معروف است زیرا در مسیر رودخانه که پیش می روید رودخانه خشک است اما صد متر زیر زمین آب فراوانی وجود دارد.

روستای زشک مشهد
تصویر از سایت مشهد رخسار

روستای زشک با طبیعت بکر و زیبا و آب و هوای خنک در دره زیبا از رشته کوههای البرز شمالی قراردارد.هرچقدر که در کلان شهر مشهد آلودگی هوا هست در زشک آسمان آبی و پاک را نظاره گر هستیم. اهالی روستای زشک  باغ های خود را به گردشگران اجاره می دهند تا منبع درامدی برای  خود داشته باشند.

زشک دارای باغ های سر سبز میوه است با چشمه های پر آب که یکی از با صفاترین ییلاقات به حساب می آید.شغل مردم زشک باغداری ، پرورش دام و طیور ،شیلات و صنایع دستی است.

روستای زشک مشهد

در باغ ها درختان گیلاس، آلبالو، زردآلو، گلابی، هلو،گردو به چشم می خورد.درخچه های سماق ، شاهدانه، کلپوره، اکلیل کوهی و تمشک زیبایی خاصی به منطقه بخشیده است.مسیر روستا مسیر کوه نوردی برای عزیزان  کوهنورد است .

در روستای زشک به جز درختچه ها گیاهان خودرو از قبیل گیاهان دارویی ،‌ خارها و علف ها هم می روید.و جانورانی از قبیل خرگوش ،گراز ،  خوک وحشی ،جوجه تیغی در این منطقه زندگی می کنند اما شکار در این منطقه ممنوع می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا