تور

اجاره خودرو در دبی
استان گیلانایرانگردیتالش

جاذبه های دیدنی اسالم، استان گیلان

دیدنی های اسالم

در این مقاله از وب سایت گردشگری دوباره سفر شما را با جاذبه های دیدنی های اسالم در استان گیلان آشنا می کنیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

بخشی از شهرستان تالش ، اسالم است که حدود 10هزار نفر جمعیت در آن زندگی می کنند. محصولات مردم تالش گلیم، سفال، محصولات دامی، چوب و کاغذ می باشد و مردم تالش به زبان تالشی و ترکی حرف می زنند. در اطراف تالش جاذبه های گردشگری زیبایی وجود دارد.

جنگل گیسوم و بخش های تفریحی آن یکی از دیدنی های اسالم است. گردشگران که از سمت خلخال به سمت اسالم حرکت می کنند، با دیدن جاده زیبای گیسوم و جنگل و ساحل آن لذت کافی را می برند. بخش های  از فیلم حضرت سلیمان در مناطقی از اسالم ساخته شده بود که تداعی گر شهر اورشلیم بود.

جنگل اسالم

در شمال ایران و در یکی از شهر های استان گیلان اسالم واقع است. دیدنی های اسالم پارک جنگلی گیسوم، جاده اسالم به خلخال و منزل جلال آل احمد و….می باشد. مسیر قدیمی اسالم به خلخال خیلی زیبا و بکر می باشد و مناسب جنگل نوردی می باشد که در زمان های دور مردم شمال از این مسیر برای رفتن به اردبیل استفاده می کردند.

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی اسالم ، مسیر پیاده روی جنگل اسالم 20ساعت می باشد که هم شما کوه نوردی وهم جنگل نوردی را در مسیر های سنگین و سبک تجربه خواهید کرد. در مسیر جنگل امکانات رفاهی وجود ندارد، اما چشمه های آب وجود دارد.

جنگل اسالم
دیدنی اسالم

برای رفتن به جنگل باید به خلخال سفر کنید سپس به روستای اندبیل. بعد روستا تا چند کیلومتر مسیر آسفالت است که بعد از آن مسیر پیاده روی شروع می شود. دلیل انتخاب این مسیر به علت سرا پایینی این جاده می باشد. بدون راهنما قدم گذاشتن به این مسیر کار خطرناکی می باشد.

انتهای جنگل اسالم به نقطه ای بین اسالم و خلخال که آسفالت می باشد پایان می پذیرد. جنگل اسالم یکی از مکانهای دیدنی گیلان به شمار می آید و زیباترین منطقه کوهستانی و جنگلی ایران می آید که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

جنگل اسالم
دیدنی اسالم

پارک جنگلی گیسوم

 یکی از زیبا ترین دیدنی های استان گیلان و از جاهای دیدنی اسالم ، شهرستان تالش پارک جنگلی گیسوم است. در مسیر زیبای گیسوم درختان سر به فلک کشیده گیسوم  تونل جنگلی خارق العاده ای را ایجاد کرده است که هر بیننده ای را به خود جذب می کند. گیسوم در جنوب رضوانشهر به فاصله 14 کیلومتری و شمال آن، شهر هشتپر(تالش) با فاصله 20 کیلومتری قرار دارد.

جنگل گیسوم
گیسوم

جاده گیسوم تونلی جنگلی را با نسیم خنک کوهستان تالش به هم آمیخته تا به هر رهگذر آرامش ببخشد. گیسوم مکانی است که جنگل و دریا به هم میرسد. در نیمه اول سال گیسوم پذیرای گردشگران و مسافران بسیاری می باشد، اگر موفق به سفر در نیمه اول سال نشدید نیمه دوم سال هم گیسوم زیبایی های خاص خودش را دارد.

جاده اسالم به خلخال

مسیر اسالم به خلخال که از جنوب شهر اسالم می باشد محور کوهستانی است. ابتدای جاده علائم راهنمای گردشگری ندارد. این جاده شهرستان خلخال در اردبیل را به اسالم در گیلان متصل می کند. ترکیب این جاده کوهستانی با طبیعت جنگل و دشت امروزه این جاده به عنوان رویایی ترین جاده جنگلی کشور می باشد.

وقتی در این جاده حرکت می کنید دامنه های سرسبز و گله های گوسفند در دوردست ها را مشاهده می کنید، چشم اندازهای ییلاقی و کلبه های چوبی روستاییان، مه ای که دره ها را پوشانده و گاهی تا جاده امتداد پیدا کرده است و درختان بلند و انبوه که سایه شان جاده کوهستانی را تاریک کرده است را می بینید و به زیبایی این جاده پی می برید. مسیر اسالم به خلخال مسیری رویایی در شمال کشور می باشد. این مسیر ترکیبی از جنگل، دشت، گلزار، آبشار و دریاچه می باشد که می توان این مسیر را مسیر بهشت نامید.

مسیر خلخال
دیدنی اسالم

منطقه شکار ممنوع ناو

از دیگر جاهای دیدنی اسالم منطقه شکار ممنوع ناو است. این منطقه باوسعت21/4919هکتار در سال81 توسط حفاظت محیط زیست به عنوان شکار ممنوع اعلام شد و در سال 87نیز به مدت 5 سال تمدید شد. حداقل ارتفاع آن از سطح دریا600متر و حداکثر2000متر است. نزدیکترین فاصه آن با شهرستان تالش 40 کیلومتر  تا اسالم 30 کیلومتر و اسالم به خلخال 5 کیلومتر می باشد. این منطقه از شمال به رود خانه ناواسالم، از طرف جنوب مسیر خط الراس از اسبه هونی تا چاره سوداغ از طرف شرق مسیر عبور 5جاده طرح از دریا بن پایین به قله شاه گرداب و از طرف غرب از ارتفاع چاره سوداغ تا روستای ناو پایین محدود شده است.

منطقه ناو
منطقه ممنوع ناو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا