تور

اجاره خودرو در دبی
استان گیلانایرانگردیرودبار

دریاچه عروس گیلان

دریاچه عروس (حلیمه جان) گیلان

دریاچه عروس گیلان ، جایی که بومیان آن را حلیمه جان می نامند و می توان آن را مکان مناسبی جهت تفریحات جوانان و خانواده ها دانست.

دریاچه عروس در روستای حلیمه جان در شهرستان رودبار استان گیلان قرار دارد. این روستا از توابع رحمت آباد و بلوکات میباشد. در ادامه با ما همراه شوید تا با این مکان جذاب بیشتر آشنا شویم.

دریاچه عروس - حلیمه جان

معرفی دریاچه عروس-حلیمه جان 

نام اصلی دریاچه در گذشته حلیمه گان بوده است. که همچنین بازهم به عقب تر برگردیم ، اسم اصلی دریاچه هریمه گان میباشد. واژه هریمه گان در گویش بومی به معنای مکانی واقع در بلندی میباشد. که کم کم به حلیمه جان تغییر کرده است.

به دلیل رنگ سبز اطراف دریاچه و رنگ آبی آب آن را دریاچه ای سبز و آبی میدانند. طبیعت زیبا، امکان کمپ و اقامت در انواع اقامتگاه های نزدیک در منطقه، وجود امکاناتی چون فروشگاه و سرویس بهداشتی با عث شده، که  که گردشگران دریاچه عروس-حلیمه جان را برای سفر خود برگزینند.

دریاچه عروس - حلیمه جان 

امکانات دریاچه عروس-حلیمه جان

این دریاچه دارای امکاناتی همچون  اقامت در کلبه های اجاره ای، خرید از سوپرمارکت ها، تهیه غذا از رستوران و کافه ها، قایق سواری (در برخی اوقات سال)، کمپ و چادر زدن در محوطه دریاچه، تماشای پرنده های مهاجر، آلاچیق، سرویس بهداشتی، جاده آسفالت و تماشای لاکپشت ها، می توان اشاره کرد.

دریاچه عروس-حلیمه جان

مکان

دریاچه عروس-حلیمه جان واقع در روستای حلیمه جان، در ارتفاعات و پس از رستم آباد و امام زاده هاشم میباشد. دریاچه عروس دوازده کیلومتر با تونکابن فاصله  و در سی کیلومتری شمال شرق رودبار میباشد.

بهترین راه برای رفتن به این دریاچه  این میباشد. که بروید به بزرگراه قزوین – رشت و خروجی جاده حلیمه جان را وارد شوید. اگر مسیرتان را ادامه دهید، به اقامتگاه های اجاره ای و در آخر به سرای بوستان فدک خواهید رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا