تور

اجاره خودرو در دبی
استان لرستانایرانگردیخرم آباد

دریاچه کیو ، خرم آباد

دریاچه کیو

در این مطلب از وب سایت گردشگری دوباره سفر شما را با دریاچه کیو واقع در خرم آباد آشنا می کنیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

چرا دریاچه کیو ؟

 دریاچه کیو یکی از دریاچه های زیبا و تفریحی خرم آباد می باشد که فضایی جذاب و دل نشین و آرامش بخش دارد. این دریاچه به سبب قرار گرفتن در فضای شهر و در دسترس بود، امکانات عالی برای یک روز به یاد ماندنی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. این دریاچه یک دریاچه طبیعی است و همین ویژگی این دریاچه را زیباتر کرده است. شما می توانید در این دریاچه قایق سواری هم بکنید.

دریاچه کیو

آشنایی با دریاچه کیو

دریاچه کیو در شمال غربی خرم آباد واقع است. این دریاچه برای مردم شهر پیوند عمیقی با تاریخ، فرهنگ این دیار دارد. زیرا که رابطه کیو با خرم آباد را می توان مانند وابستگی کارون با اهواز و زاینده رود با اصفهان دانست.

این دریاچه ، 7 هکتار وسعت دارد و بین 3 تا 7 متر عمق دارد و به جز اینکه یک تفریحگاه خوب می باشد هرساله میزبان هزاران جانور آبزی و پرندگان بومی و مهاجر می باشد. در فصل پاییز این دریاچه پذیرای پرندگانی همچون پلیکان، حواصیل، لک لک ها می باشد.

کیو یعنی چه؟ 

دریاچه کیو در زبان لری به عنوان سراو کیاو می باشد. واژه کیاو به معنی کبود رنگ و آبی می باشد و دلیل آن رنگ آبی و زلال این دریاچه زیبا است.

دریاچه کیو

تفریحات دریاچه

قایق سواری

در دریاچه کیو شما می توانید از انواع قایق های ( قایق موتوری، قایق پدالی ، جت بات، قایق موزیکال)  کمال استفاده و لذت را ببرید، وروزی خوب  برای خود و خانواده خود رقم بزنید.

دریاچه کیو

شهربازی 

شهر بازی کوچکی برای کوچولو های شما در این دریاچه زیبا وجود دارد که فرزند خودتان با بازی های ( استخر توپ، ترامپولین و…) می تواند لذت ببرد.

دریاچه کیو

سایر تفریحات دریاچه کیو

  • پیک نیک
  • تماشای پرندکان در فصل مهاجرت پرندگان
  • پیاده روی

دریاچه کیو

دسترسی

برای دسترسی به دریاچه کیو باید به سمت شمال غربی خرم آباد بروید. زمانی که به این دریاچه برسید چشمانتان محو تماشای طبیعت سرسبز و زیبایش خواهد شد و احتمالا ساعت ها در آنجا گیر خواهید کرد. این دریاچه باعث ایجاد چشم انداز زیبایی برای منطقه شده است و همچنین فواره های زیبایی که در قسمت هایی از دریاچه تعبیه شده است  جذابیت این منطقه را دو چندان کرده است.

دریاچه کیو ، دریاچه ای فصلی است که در پائیز سال ۱۳۸۹، کاملا خشک شد.  البته این دریاچه طبیعی به طور معمول همه ساله در فصل پاییز خشک شده و در پایان فصل زمستان به صورت طبیعی پرآب می‌شود.

آدرس: استان لرستان- خرم آباد- دریاچه کیو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا