تور

اجاره خودرو در دبی
استان قزوینایرانگردیمحمدیه

دیدنی های شهر محمدیه ،‌ استان قزوین

دیدنی های شهر محمدیه

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با جاهای دیدنی شهر محمدیه را که یکی از جاذبه های گردشگری قزوین است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

شهر محمدیه یا زیباشهر در استان قزوین و در بخش محمدیه شهرستان البرز قرار گرفته است. این شهر از 7 منطقه و 3 ناحیه شهری به نام های شریفیه ،‌امیدیه و مهرگان تشکیل شده است و همچنین روستاهای شترک ،‌باورس ،‌حصار ، ورس و کبریتمیان از توابع آن به شمار می روند. این شهر در 12 کیلومتری  قزوین و 125 کیلومتری تهران قرار گرفته است.مردم این شهر عموما به زبان های فارسی و ترکی و گیلکی صحبت می کنند.

روستای باورس

روستای باورس

روستای باورس در حدود 15 کیلومتری شرق قزوین و در شمال شهرک محمدیه یا همان زیباشهر قرار گرفته است.زیباشهر اولین شهرک نوبنیاد در ایران محسوب می شود. این روستا بر روی تپه ای در شمال بزرگراه قزوین تهران قرار گرفته است. پیشه مردم این روستا کشاورزی ،‌دامداری ،صنعت و رانندگی اتوبوس و مینی بوس می باشد. در ابتدا نام رسمی محمدیه به دلیل ایجاد در املاک باورس شهرک باورس بوده و می توان گفت باورس به نوعی پدر معنوی محمدیه می باشد

روستای ورس

روستای ورس

 

روستای ورس، همراه با تپه‌های خشک و رودهای سبز مردمانی نیک را در خود جای داده است.این روستا، از نظر تقسیمات کشوری جزو دهستان حصار خروان، بخش محمدیه، شهرستان البرز استان قزوین می‌باشد.ورس از از شرق با حصار خروان و ولامدر، از جنوب با باورس و محمدیه، از جنوب غربی با شترک مارخورین و از غرب با دستجرد همسایه است. از شمال به دامنه‌های البرز غربی و از جنوب به دشت قزوین منتهی می‌شود.اهالی ورس امروزه به کشاورزی، دامداری، باغداری و نانوائی اشتغال دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا