تور

اجاره خودرو در دبی
استان البرزایرانگردیکرج

روستای کردان کرج

روستای کردان کرج

روستای کردان در شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است. این روستای خوش آب و هوا در 15 کیلومتری کرج می باشد. این روستای زیبا از سر سبزی وصف نشدنی و ظرافت و طراوت زیادی برخوردار است. همین سر سبزی بی مثال این روستا، این منطقه را به یکی از محبوب ترین موقعیت ها برای گردشگران کرده است. در ادامه در مجله گردشگری دوباره سفر به معرفی کلی روستان کردان کرج خواهیم پرداخت.

روستای کردان کرج
طبیعت زیبا و بهشت مانند روستای کردان کرج در تمامی فصل ها شما را غافل گیر خواهد کرد

تاریخچه روستای کردان کرج

طبق اطلاعت به دست آمده از موجودات و اشیای که در این روستا کشف شده اند رازه های زیادی درباره این روستا را فاش کرده است. این اطلاعات به ما نشان داده است که این روستا قدمتی هزارساله دارد و پیشینه آن به قرن 6 هجری قمری می رسد. در آن زمان این منطقه مرکز تأسیس و نظامی کرج بوده است. دو دوران جنگ تحمیل که ایران با آن سر و کله داشت و هنگامی که مردم از ترس جنگ و خطرات آن به گوشه و کنارهای کشور می رفتند بسیاری از تهرانی ها برای زندگی و دور بودن از جنگ به کردان پناه برده اند. این جابه جایی تهرانی باعث شد این منطقه، به منطقه ای حاشیه نشین تبدیل شود.

با زیاد شدن رفت و آمد ها به این روستا، این منطقه به یکی از قطب های اقتصادی تبدیل شده است.

 جاهای تفریحی کردان کرج

نمی توان بر مناطق موجود در کردان گفت که بهترین جای آن کجاست زیرا سرسبزی که در کل مناطق آن وجود دارد کل مناطق این روستا را زیبا کرده است. برخی از جاهای تفریحی و دیدنی کردان را در ادامه برای شما شرح خواهیم داد.

دریاچه کردان کرج

رودخانه ای از این روستا رد می شود که به آن دریاچه کردان نیز میگویند. این رودخانه دارای موجی قدرتمند است که از کوه کهار سرچشمه می گیرد. این رودخانه در نهایت مسیر خود ره رودخانه شور می ریزد. آب گذرا در این رودخانه بسیار دلال می باشد و صدای بسیار دلنشینی دارد. لازم به ذکر است یکی از اصلی ترین دلیل سر سبز بودن این منطقه به دلیل رودخانه از ارتفاعات کهار می باشد.

برج مقبره

روستای کردان کرج علاوه بر داشتن جذابیت های طبیعت خود دارای بناهای تاریخی دیدنی نیز می باشد که یکی از این بنا ها برج مقبره است. این مقبره بین ساکنان محلی این روستا دارای اهمیت بسیاری است. این برج متعلق به دوران سلجوقیان می باشد که تا به امروز هیچ مرمت و یا تعمیری بر روی آن انجام نشده است. از روستا تا به این مقبره حدود 1 کیلومتر پیاده روی فاصله دارد و این برج در نزدیکی ساوجبلاغ است.

شهر ورزشی

یکی دیگر از جاهای دیدنی کردان می توان به شهر ورزشی آن شاره کرد همچنینی شما می توانید در این منطقه سکونت نیز داشته باشید و محل مناسبی برای کمپ زدن و یا اجاره محل استراحت است.

این منطقه دارای سرویس های جذابی می باشد که به گردشگران خود ارائه داده می شود. برای مقال شما می توانید در این منطقه به کوهنوردی حرفه ای بپردازید و با وسایل مخصوص به این تفریح در کوه ها و صخره های موجود در کردان لذت ببرید.

داوطلبانی که علاقه امتحان پاراگلایدینگ را نیز دارند می توانند در این شهر ورشی در گام اول آموزش های لازمه را ببینند و سپس به سراغ ورزش هیجان انگیز چتر بازی و پاراگلایدینگ بپردازند.

در این دهکده ورزشی علاوه بر مواردی که بالا ذکر شد دارای موارد زیر نیز می باشد:

  • استخر
  • زمین والیبال
  • زمین فوتبال
  • و… که می توایند ساعت ها به تفریح در این شهر ورزشی بپردازید

پیاده‌روی و کمپ کردن

شما می توانید در روستای کردان کرج به سراغ کمپ زدن بروید و از مناظر آن لذت ببرید فقط کافی است که یک منطقه کمپ را مد نظر داشته باشید و در آنجا اقامت کنید. علاوه بر کمپ زدن در این روستا نباید از پیاده روی در آن غافل شد. اگر شما در امتداد رودخانه پیاده روی کنید تجربه ی بی نظیری را خواهید چشید. همچنین شما می توانید در کوچه ها و محله های کردان نیز قدم بزنید و از جذابیت های آن نیز لذت ببرید. پس پیاده روی را در اولیت های خود قرار دهید.

روستای کردان کرج
رودخانه کردان که به آن دریاچه گردان نیز می گویند و منبع آن از کوه های کهار است

مسیر رفت و آمد به کردان کرج

شما برای رفتن به این منطقه زیبا فقط کافی است به سمت کرج به حرکت دربیایید و پس از عبور از کرج باید آزادراه قزوین – کرج را تا جایی ادامه دهید. شما در این آزادراه به تابلوی خروجی به سمت کردان مواجه خواهید شد که باید به سمت آن بروید. بعد از ورود به این خروجی شما در مسیر ورود به روستای کردان کرج خواهید شد. لازم به ذکر است شما برای رسیدن به این موقعیت فقط می توانید با رانندگی و ماشین سواری به آنجا برسید. رانندگی در مسیر این روستا نیز به شما یک تجربه لذت بخش از رانندگی را خواهد داد.

روستای کردان کرج
پیاده روی در بین محله های این روستا را فراموش نکنید زیرا از زیبایی زیادی تشکیل شده است

سخن آخر

فرقی ندارد که شما علاقه دارید در کدام فصل به این روستای زیبا بروید، اگر قصد شما برای مسافرت به این روستا جدی می باشد به شما اطمینان خواهیم داد که در هر فصلی که قصد رفتن دارید شما از لحاظ جذابیت های آن نا امید نخواهید شد.

این روستا دارای جاذبه های زیبا و وصف نشدنی در درون خود است. این روستا در سخت ترین روزهای خود ملجأ مردم تهران بوده است و در امروزه بسیاری از تهرانی برای تفریح به این مکان بهشت می روند. لازم به ذکر است این منطقه فقط مخت به تهرانی ها نمی باشد و گردشگران از هر جای کشور می توانند به سراغ این روستا بروند. اگر شما ساکن تهران و یا کرج نیستید ولی قصد سفر به این مکان را دارید باید شهر خود را به مقصد تهران ترک کنید و در حوالی تهران به سمت روستای کردار بروید تا به این طبیعت سرسبز برسید. شما با تنفس هوای ییلاقی این روستای سرسبز تجربه به یاد نبردنی را تجربه خواهید کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا