تور

اجاره خودرو در دبی
استان مازندرانایرانگردیبهنمیر

روستای گالشکلا کجاست

یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بابلسر در استان مازندران، روستای دوست‌داشتنی و فوق‌العاده دیدنی گالشکلا است. این آبادی در یک کیلومتری بابلسر در بهنمیر قرار دارد. از این قسمت از منطقه بابلسر با نام بهشت دامداران نیز یاد می‌کنند. روستای گالشکلا یکی از مقاصد بسیاری از گردشگرانی به حساب می‌آید که به بابلسر سفر می‌کنند. سرسبزی، هوای مطبوع، سرزندگی طبیعت اطراف، چشم‌انداز زیبا و دیدنی و مهمان‌نوازی مردم روستا باعث شده تا گردشگران برای سپری کردن اوقاتی خوش به این منطقه سفر نمایند. همچنین در این منطقه خانه‌های بوم‌گردی و کلبه‌های چوبی و کاه‌گلی در دل جنگل نیز برای داشتن سفری دلچسب در اختیار مسافران قرار می‌گیرند.در ادامه همراه با مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

جاذبه های گردشگری روستای گالشکلا

یکی از جاذبه‌های اصلی گالشکلا زیبایی طبیعی آن است. این دهکده توسط جنگل‌ها و کوه‌ها احاطه شده و چندین مسیر پیاده‌روی و مناظر دیدنی در این منطقه برای بازدید بازدیدکنندگان وجود دارند. جنگل ابر در نزدیکی آن نیز یک مقصد محبوب برای دوست‌داران طبیعت است. سد لفور یا سد البرز، جنگل‌های لفور و آبشار جاده اسکی‌لیم چند نمونه از جاذبه‌های طبیعی گالشکلا به شمار می‌روند که لذت سفر به این منطقه را دوچندان می‌کنند.

روستای گالشکلا بابلسر

ناحیه جنگلی لفور

جنگل لفور، یکی از جنگل‌های زیبای هیرکانی شمال کشور به حساب می‌آید؛ اعتقاد بر این است که این جنگل قدمتی 40 میلیون ساله دارد و قدمت آن به دوره ژوراسیک بازمی‌گردد. بسیاری از گردشگرانی که از فضای باز لذت می‌برند به مناطقی با آبشارها، درختان بلند، فواره‌ها، رودخانه‌ها و مناظر خیره‌کننده جذب می‌شوند. این جنگل با مساحت 200000 مترمربع و بیش از 80 گونه گیاهی مختلف، یکی از متنوع‌ترین مناطق ایران به شمار می رود. در این مکان درختان راش، ازگیل ، انجیلی، لیلکی و ممرز به چشم می‌خورند.

ناحیه جنگلی لفور

سد لفور

سد خاکی لفور که سدهای البرز و صالحی مازندرانی نیز نامیده می‌شود، در گذشته به نام سد پاشاکلا شناخته می‌شد. این سد به ارتفاع 72 متر در محل تلاقی سه رودخانه کارسنگ، آذر و اسکیلیم احداث گردید. سد خاکی لفور که دارای مخزنی به حجم 150 میلیون مترمکعب و سنگریزه با هسته رسی است؛ همچنین آب مناطق کشاورزی شهرستان‌های بابل، بابلسر، قائمشهر و جویبار را تامین می‌کند. دریاچه سد لفور به‌دلیل مجاورت با جنگل لفور، چشم‌اندازهای متمایز و آب‌وهوای مناسب یکی از مکان‌های شاخص استان مازندران در این منطقه به حساب می‌آید که مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

سد لفور

آبشار اسکلیم (آبشار گالشکلا)

دهستان لفور یکی از مکان‌های گردشگری سوادکوه شمالی بوده که به‌دلیل نزدیکی به تهران و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوان، برای میزبانی تورهای یک روزه طبیعت‌گردی بسیار مناسب است. یک آبشار خیره‌کننده در مرکز جنگل لفور در دو کیلومتری شهر گالشکلا قرار دارد که قابل توصیف نیست. برای بازدید از این آبشار آهکی می‌بایست در حدود یک کیلومتر به سمت ارتفاعات هیرکان بروید. آبشار اسکلیم رود که دارای خواص درمانی نیز بوده، به عروس آبشارهای سوادکوه معروف است.

روستای گالشکلا لفور

سخن پایانی

گالشکلا روستایی در شهرستان بابل و در استان مازندران، در شمال ایران است. این روستا در رشته کوه البرز واقع شده و به‌دلیل محیط زیبای طبیعی و مناظر دیدنی‌ که ارائه می‌دهد، شهرت دارد. مردم گالشکلا به سنت‌های فرهنگی غنی خود از جمله موسیقی، رقص و لباس معروف هستند. بدون شک یکی از جاذبه‌های اصلی گالشکلا زیبایی طبیعی آن است. این دهکده توسط جنگل‌ها و کوه‌ها احاطه گردید. به‌طور کلی، گالشکلا روستایی جذاب است که به بازدیدکنندگان نگاهی اجمالی به میراث غنی فرهنگی و طبیعی شمال را ایران ارائه می‌دهد.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا