تور

اجاره خودرو در دبی
استان گلستاناستان گیلاناستان مازندرانایرانگردی

لذت سفر به شمال با ایران هتل آنلاین

زمینه طبیعت و جاده‌های زیبای شمال ما را هر سال به این منطقه دعوت می‌کند. بسیاری از ایرانی‌ها هر ساله برنامه‌ای را برای سفر به شمال و اقامت در هتل کوثر رامسر در نظر می‌گیرند.

شمال منطقه‌ای دراماتیک و سرسبز است و جاده‌هایی رویایی دارد که مردم را به خود جذب می‌کند. در این منطقه می‌توانید لحظاتی برای تماشای طبیعت بسـتـهـید؛ می‌توانید در ساحل پیاده روی کنید، در جنگل‌های هیرکانی قدم بزنید و بوی سرسبزی و تازگی شمال را تجربه کنید.

اگر به دنبال سفری خاطره‌انگیز هستید، شما می‌توانید یک هتل‌هایی را در سفر به شمال از طریق ایران هتل آنلاین رزرو کنید. اما اگر به دنبال تجربه طبیعت‌گردی هستید، همچنین می‌توانید لذت بردن از جنگل‌های شمال را تجربه کنید. شمال ایران از گیلان تا مازندران و گلستان شما را به دنیایی از طبیعت و زیبایی‌ها می‌برد. پس در سفر به شمال همراه ما باشید تا شهرهای مختلف در این منطقه را کاوش کنیم.

لذت سفر به شمال با ایران هتل آنلاین

آب و هوا و جاده‌ها را بررسی کنید

سفر در آب و هوای مناسب و مسیری خلوت، مانند دو کفه ترازو هستند که هرگز نمی‌توانند برابر شوند. به عنوان مثال، اگر برای تعطیلات عید یا آخر هفته‌های اردیبهشت قصد سفر به شمال را داشته باشید، نباید انتظار داشته باشید که جاده‌ها خلوت و شما بدون هیچ نگرانی‌ای عکس بگیرید و از جاذبه‌های گردشگری لذت ببرید.

همچنین، اگر پاییز و زمستان را به دلیل خلوتی انتخاب کرده باشید، باید آماده باشید که با باران و برف روبرو شوید و با آنها خاطراتی را بسازید. عکسی از لیموناد و موهیتو خنک در سواحل با پوست برنزه شده همیشه زیبا نیست.

توصیه‌ای که می‌توانم به شما بکنم این است که بسیار به آب‌وهوا و وضعیت جاده توجه نکنید. اگر قصد سفر به شمال را دارید و شرایط جاده به اندازه کافی خطرناک نباشد و ماشینتان نیز آماده سفر باشد، هراس نداشته باشید و بلافاصله بعد از رزرو هتل در سفر به شمال، سفر را شروع کنید. ما که تجربه سفر به شمال را داریم پیشنهاد می‌کنیم در مناطق شمالی، از سایت فوق‌العاده ایران هتل آنلاین استفاده کنید.

برنامه‌ریزی و رزرو هتل

به نظر من، سفر ایده‌آل به شمال باید شامل تمامی تنوع تفریحات و موقعیت‌های رفاهی لازم باشد. برنامه سفر پیشنهادی مدت ۵ روزه و شامل شهرهای رشت، فومن، بندر انزلی، رامسر و ماسال است. این برنامه شامل بازدید از اماکن تاریخی، شنا در دریا، کوهنوردی، شکم‌گردی و استراحت در طبیعت است.

بازدید از پناهگاه حیات‌وحش سرخانکل و زندگی اسب‌های وحشی در آن جایگاه را نیز شامل می‌شود. بهتر است این سفر در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و شهریور تا مهر برگزار شود. می‌توانید با استفاده از ایران هتل آنلاین، اقامتگاه‌های مختلف در شهرهای مذکور را بدون هیچ دغدغه‌ای رزرو کنید.

به دل جاده بزنید

اگر شما در استان‌های مازندران یا گلستان و یا استان‌های شمال غرب کشور زندگی نمی‌کنید، برای رسیدن به اولین توقفگاه، یعنی شهر رشت، چاره‌ای جز سفر از طریق جاده قزوین-رشت وجود ندارد. این مسیر از قزوین تا منجیل خسته‌کننده و یکنواخت است، اما اگر در فصلی که ذکر کردم سفر کنید، شانس دیدن دشت‌های سبز و زمین‌های دارای کاشت و زراعت کنار جاده را خواهید داشت.

منجیل دومین شهر استان گیلان است که در جاده قزوین-رشت قرار دارد و پروانه‌های بادی نیروگاه آن به شما خوشامد می‌گویند. گردهمایی این پروانه‌های بادی و سد سفیدرود باعث شده است که گیلان برای تأمین برق خود نیازی به منابع دیگر نداشته باشد.

اگر به دنبال عکاسی با این پروانه‌ها و درختان زیتون هستید یا به دنبال استراحتی در منجیل هستید، باید مراقب باشید؛ زیرا باد قوی منجیل شهرت جهانی دارد و شما ممکن است مجبور شوید تا همیشه از وسایلتان خداحافظی کنید.

بعد از منجیل به مهد زیتون ایران، یعنی شهر رودبار، می‌رسیدید. به شما پیشنهاد می‌کنم حتماً در این شهر پیاده‌روی کنید و زیتون‌های معروف این منطقه را تجربه کنید. اگر گرسنه هستید، به رستوران زیتون این شهر سر بزنید و با غذاهای سنتی و محلی این رستوران با کیفیت، سفر خود را شروع کنید.

بعد از منجیل، شهرهای رستم‌آباد، سراوان و سنگر در مسیر شما قرار دارند که هر کدام جاذبه‌های خاص خود را دارند و می‌توانید در این شهرها برای استراحت توقف کنید. اگر برنامه سفر شما انعطاف‌پذیر است و می‌توانید کمی طولانی‌تر سفر کنید، می‌توانید با استفاده از سایت ایران هتل آنلاین نسبت به رزرو هتل در رستم‌آباد اقدام کنید و دریاچه زیبای استخرگاه را در روز مشاهده کنید.

برنامه‌ریزی و رزرو هتل

گشت و گذار در رشت

در شهر رشت که یکی از زیباترین شهرهای کشور است، دیدن برخی از مکان‌های دیدنی واجب است. برای دسترسی بهتر به این مکان‌ها، می‌توانید اقامتگاه سنتی و یا ویلا با استخر در رشت و اطراف آن را اجاره کنید که طبق تجربه من ایران هتل آنلاین بهترین گزینه است. این مکان‌ها شامل میدان شهرداری، سبزه‌میدان و بازار سنتی رشت هستند.

میدان شهرداری در رشت مشهور است و باید آن را ببینید. ساختمان شهرداری که دارای برج ساعت مشهوری است، قابلیت درک هیجان بازار رشت را به شما می‌دهد. این ساختمان همراه با کتابخانه، اداره پست و هتل ایران در سال ۱۳۰۴ و به دستور رضاشاه پهلوی ساخته شده‌است. بهتر است در شب به این مکان‌ها بروید تا شاهد زندگی شبانه رشتی‌ها باشید.

سبزه‌میدان یک پارک کوچک است که مجسمه‌های مشاهیر رشت در اطراف آن قرار دارند. در کافه‌های زیبای اطراف این میدان نیز می‌توانید لذت ببرید.

بازار سنتی رشت نیز یکی از مکان‌های دیدنی است که در نزدیکی میدان شهرداری قرار دارد. در این بازار می‌توانید از خوراکی‌های محلی خوشمزه، از جمله خیارهای تازه بوته‌ای، پنیر سیاه مزگی و تخم مرغ محلی لذت ببرید.

حمام حاجی نیز یکی از مکان‌های قدیمی رشت است که در محله ساغری سازان قرار دارد. این حمام در دوره قاجار ساخته شده و البته فعلاً بازدید از داخل آن ممنوع است.

خانه میرزا کوچک خان نیز یکی از مکان‌هایی است که باید در رشت دیده شود. این خانه به عنوان یک موزه با برخی از اشیاء و عکس‌های مربوط به دوران قاجار دارای ارزش تاریخی بالایی است.

نوبت به شکم گردی می‌رسد

سفر به شمال و رشت، شهری زیبا و دلنشین در قلب استان گیلان، میزبان شما در مقابل تجربه‌های گردشگری فراوانی است. یکی از اصلی‌ترین تجربه‌ها، غذاهای محلی و خوشمزه شهر است. اما به مرکز گیلان رفتید و از این تجربه لذت نبردید شاید یکمی شرمسار کننده باشد.

رستوران‌هایی همچون شور کولی و شکم‌الملوک، محبوبیت بالایی در بین گردشگران و عاشقان شهرهای شمالی دارند. اما اگر به دنبال تجربه‌ای بومی و اصیل‌تر هستید، رستوران حاج حسین را امتحان کنید. این رستوران با دکوراسیون ساده‌ای ساخته شده است اما غذاهای لذیذ آن شما را دست و پنجه نرم می‌کند.

مخصوصاً کباب ترش، میرزاقاسمی و کاله کباب آنقدر لذیذ‌اند که مدت‌ها به یادمان می‌مانند. رستوران حاج حسین از لحاظ قیمت کمی گران است اما کیفیت بالای غذاها این موضوع را جبران می‌کند. این رستوران همچنین دارای پارکینگ مخصوص است؛ بنابراین نگران جای پارک نشوید.

  • آدرس رستوران حاج حسین: استان گیلان، رشت، میدان صیقلان، خیابان شریعتی، نرسیده به پل، رستوران حاج حسین

یکی دیگر از برترین مکان‌های توریستی در رشت، کافه زیباست. اگر می‌خواهید یک روز را در سبزه میدان و بازدید از خانه میرزا سپری کنید، بهترین انتخاب کافه زیبا است. این کافه در نزدیکی سبزه میدان واقع شده است و از پنجره‌های آن می‌توانید منظره اطراف را تماشا کنید.

اگر به کافه زیبا سفر کنید، مانند این است که یک سفر به گذشته خواهید داشت. دکوراسیون شلوغ اما فوق‌العاده زیبای این کافه شما را برای لحظاتی به دوران قاجار و پهلوی اول منتقل می‌کند. متأسفانه، بر روی دیوارهای کافه تابلوهایی وجود دارد که عکاسی را منع می‌کند.

اما اگر روابط عمومی شما خوب است، شاید بتوانید صاحب کافه را راضی کنید که این هشدار را نادیده بگیرد. در غیر این صورت، تصاویر کافه را در خاطره خود ثبت کنید. احتمال می‌رود که مکانی مانند کافه زیبا را در جای دیگری پیدا کنید، اما به هر حال، تصاویر آن در ذهن شما به یاد می‌ماند.

  • آدرس کافه زیبا: استان گیلان، رشت، خیابان طالقانی، بین منیژه و سلیمی، کافه زیبا

گشت و گذار در رشت

گشت و گذار در انزلی

در سفر به شمال ایران، می‌توانید یک روز را صرف تماشای اسب‌های وحشی در پناهگاه حیات‌وحش سرخانکل در بندر انزلی کنید. این پناهگاه حیات‌وحش، محل زندگی بعضی از گونه‌های جانوری زیبا و کمیاب است که شاید تاکنون فقط در فیلم‌ها و رؤیاها دیده‌اید.

علاوه بر تماشای این گونه‌ها، شما می‌توانید روی تالاب انزلی قایق‌سواری کنید و از مناظر طبیعی زیبای آن لذت ببرید. همچنین دیدنی‌های دیگری در انزلی نیز وجود دارد مانند گورستان لهستانی‌ها، موزه نظامی، بقعه بی‌بی حوریه و غیره که شما می‌توانید در یک برنامه سفر مفصل به انزلی، این جاذبه‌ها را نیز ببینید.

اگر پس از بازدید از بندر انزلی شما قصد دارید به رشت برگردید، مسافت بین این دو شهر با خودروی شخصی حدود یک ساعت است.

در ادامه به لیستی از جاهای دیدنی بندر انزلی می‌پردازیم:

تالاب انزلی: این تالاب یکی از زیباترین و معروف‌ترین مناطق طبیعی بندر انزلی است. می‌توانید با تماشای نیلوفرهای آبی و لاله‌های زیبا، قایق‌سواری در این تالاب را تجربه کنید. همچنین می‌توانید از مناظر زیبا و بکر این منطقه لذت ببرید.

پناهگاه حیات‌وحش (تالاب) سرخانکل: در این پناهگاه حیات‌وحش، اسب‌های وحشی، مرغابی‌ها، غازها و دیگر جانوران بزرگ و کوچک وجود دارند. با توجه به سطح آب تالاب، ممکن است بتوانید این جانوران را تماشا کنید. این منطقه برای حفاظت از جانوران وحشی از راهنمایان محلی و محیط‌بان‌ها پشتیبانی می‌کند.

ساحل بندر انزلی: ساحل بندر انزلی به عنوان یکی از پهناورترین سواحل شمالی شناخته می‌شود. در این ساحل می‌توانید علاوه بر آب‌تنی، خشکی کشتی‌ها را نیز تماشا کنید و ورزش‌های آبی را انجام دهید.

مرکز خرید کاسپین: این مرکز خرید در منطقه آزاد انزلی واقع شده است. می‌توانید از فروشگاه‌های وارداتی این مرکز خرید دیدن کنید و کالاهای مورد نیاز خود را با هزینه‌های گمرکی کمتر خریداری کنید. با این حال، لازم است به محدودیت خرید کالاهای وارداتی در منطقه آزاد توجه کنید.

رامسر، شهری جذاب

در سفر به شمال، برای اقامت در شهر رامسر، شما می‌توانید با انتخاب و رزرو هتل کوثر رامسر و دیگر هتل‌ها از سایت ایران هتل آنلاین، به اقامتگاه‌های تمیز و مناسب دسترسی پیدا کنید و سفر بدون استرسی را تجربه کنید.

بلوار معلم (بلوار کازینو) از جاذبه‌های شهری رامسر است که می‌توانید با قدم زدن در پیاده راه سنگ فرش شده آن، از زیبایی های دریا، جنگل و کوه لذت ببرید. همچنین خیابان‌های یک طرفه آن باعث می‌شوند تا سفر شما به شهر رامسر بیشتر لذت بخش باشد.

هتل قدیم رامسر با نمای سفید خود، یک هتل منحصر به فرد با طراحی داخلی اروپایی است که قابلیت اسکان برای مسافران را نیز داراست. چشم انداز زیبا و معماری جذاب آن باعث می‌شود تا از اقامتتان لذت ببرید.

تله کابین رامسر با مشاهده مناظر جذابی از کوه و دریا، شهر رامسر، شهربازی و مزارع چای و باغ پرتقال، تجربه یکسری از زیبایی‌های رامسر را به شما هدیه می‌دهد.

رامسر، شهری جذاب

سفر به شمال و بازدید از فومن

اگر اهل سفر به شمال باشید، حتماً شهرستان فومن را می‌شناسید. این شهرستان از شمال به ماسال و صومعه سرا، از جنوب و جنوب غربی به اردبیل و زنجان و از سمت شرق به شهرستان شفت محدود می‌شود. این منطقه به دلیل کشت سیر معروف است و نام فومن به معنای سیر است. البته برخی معتقدند که نام فومن از ریشه بهمن تبعیت می‌کند. در ضمن هتل معین فومن هم یک هتل بسیار مجلل است که خاطره خوشی را در ذهن شما ایجاد می‌کند.

شهر فومن همه چهار فصل سال آب و هوای معتدل و مرطوبی دارد، بنابراین می‌توان در هر فصل به فومن سفر کرد. با این حال، بیشتر مردم بهار و اوایل تابستان را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند. در پاییز هم فومن زیبا و رنگارنگ می‌شود.

در فومن رودخانه‌های مهمی مانند رودخانه رودخان، پسخان، تنیان، سونگ، سیاهرود و پلنگورد وجود دارد. همچنین رودخانه‌های بیشتری نیز هستند که اهمیت کمتری دارند.

پارک فومن با مجسمه‌های معروفی که دارد، مشهور است. یکی از مجسمه‌های معروف این پارک، مجسمه چهار دختران است که زحمات و تلاش زنان روستایی فومن را در زمین کشاورزی نشان می‌دهد. همچنین در پارک مجسمه‌هایی از کودکان شاد نیز وجود دارد.

در مسیر جاده ماسوله به خلخال، در فاصله 5 کیلومتری ماسوله، ییلاق زیبای آندره قرار دارد که می‌تواند مقصد سفر شما باشد.

سخن پایانی

سفر به شمال بی شک برای هر کس دلنشین خواهد بود. همه مردم ایران گاهاً به فکر سفر به شمال می‌افتند و از این سفر خاطراتی از جنگل‌ها و دریاها را در ذهن خود ثبت می‌کنند. زندگی مردم شمال بسیار شیرین است و می‌توانید با سفر به شمال بخشی از این زندگی را مشاهده کنید و با منطقه زیبا و سرسبز شمال آشنا شوید. فراموش نکنید که سایت ایران هتل امکان رزرو بهترین هتل‌ها را در سفر به شمال برای شما فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا