تور

اجاره خودرو در دبی
استان مازندرانایرانگردیبابلسر

آشنایی با باغ وحش بابلسر

باغ وحش بابلسر

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با باغ وحش بابلسر را که یکی از جاهای دیدنی بابلسر است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

باغ وحش بابلسر

در شمال ایران بین دریای مازندران و رشته کوه البرز در استان مازندران شهر ساحلی بابلسر واقع شده است. این شهر مرکز شهرستان بابلسر است.بابلسر شهری ساحلی با آب و هوای عالی است که باعث شده هرساله تعدادی مسافر به این شهر ساحلی بروند.

باغ وحش بابلسر یک باغ وحش خصوصی و متعلق به شخصی به نام آقای محمدرضا داشاد است.این باغ وحش در خیابان دریا و نزدیک مرکز سرطان شناسی با عنوان  پارک وحش  بنا گردیده است.

باغ وحش بابلسر خیلی کوچک است و زیاد تمیز نیست اما طوطی های باغ وحش بسیار زیبا هستند. طوطی های زیبا با بالهای رنگارنگ و لک لک ها و طاووسها با بالهای زیبا از جمله پرندگان زیبای  باغ وحش هستند که متاسفانه نگهداری این ها در محیطی مناسب انجام نمی گیرد.از جمله حیوانات دیگر در این باغ وحش: گرگ، شیر، شتر، گوش سیاه، خرس، میمون وحیوانات دیگر می باشد.

باغ وحش بابلسر

یک توله خرس سرقت شده از حیات وحش استان گیلان و نگهداری آزار دهنده در این باغ وحش، باغ وحش بابلسر را جهانی کرده. نقل و انتقال بی ضابطه، ساختمان و تاسیسات بسیار بد و همچنین نداشتن شرایط لازم برای نگهداری حیوانات پای این باغ وحش را به رسانه های اروپایی هم کشیده است.

 از جمله روزنامه گاردین در گزارشی به شکنجه حیوانات در این باغ وحش اشاره کرده است که در نهایت با حکم دادستانی تا بهبود حیوانات این باغ وحش در اختیار سازمان محیط زیست قرار داده شد. همچنین مدیر کل محیط زیست استان مازندران آقای ناصر مهردادی گفتند به دلیل نداشتن شرایط استاندارد باید این باغ وحش تعطیل شود.

قفسهای کوچک و کثیف این باغ وحش با استانداردهای بین المللی فاصله دارد اما مسئولان برای خاتمه دادن به کار باغ وحش هنوز اقدامی انجام نداده اند و هنوز این باغ وحش به کار خود ادامه می دهد و همه ساله تعداد زیادی مسافرین که به بابلسر می روند از این باغ وحش دیدن می کنند در برخی موارد گونه های نادر جانوری به این باغ وحش ارسال و نگهداری می شود.

آدرس : استان مازندران – بابلسر – خیابان دریا – در نزدیک مرکز سرطان شناسی بابلسر

ساعات بازدید

همه روزه از ساعت 10تا22

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا