تور

اجاره خودرو در دبی
استان گیلانایرانگردیشفت

منطقه گردشگری سیاهمزگی شفت،گیلان

سیاهمزگی شفت گیلان

در این مقاله از وب سایت گردشگری دوباره سفر شما را با سیاهمزگی شفت گیلان آشنا می کنیم. برای آشنایی بیشتر با این منطقه زیبا در شفت استان گیلان در ادامه همراه ما باشید.

منطقه گردشگری سیاهمزگی شفت گیلان

یکی از نقاط توریستی استان گیلان منطقه گردشگری سیاهمزگی شفت می باشد. سیاهمزگی به معنای مسجد سیاه می باشد که در منطقه ای از توابع بخش احمد سرگوراب شهرستان شفت در استان گیلان می باشد. سیاهمزگی در 17 کیلومتری جنوب غربی شهرستان شفت واقع است. شهرستان شفت خود دارای روستاهای سرسبز و دیدنی بسیار زیادی دارد که معروف ترین آنها سیاهمزگی و امام زاده ابراهیم (ع) است.

شناخت این منطقه در سراسر استان گیلان نه بخاطر کتابها و نوشته ها می باشد نه به دلیل دانشوران و ادیبان و مدیران و حاکمان می باشد بلکه فقط بخاطر ((پنیر سیاهمزگی)) خوشمزه آن می باشد. این محصول ویژه دامی و فرآوری شده در همین منطقه می باشد که بهترین سوغات شفت محسوب می شود.

پنیر سیاهمزگی
پنیر سیاهمزگی

پنیر سیاهمزگی در ایران از نوع کم نظیر می باشد که طعم و مزه آن با بهترین پنیر های دنیا رقابت می کند. این پنیر به صورت سنتی در روستای سیاهمزگی تهیه می شود که طرفداران بسیاری دارد.

جاذبه های گردشگری شفت

در منطقه ای کوهستانی در منتهی علیه شرق کوه های تالش در منطقه ای بکر و زیبا در میان انبوهی از روستاها و جاذبه های گردشگری و طبیعی قراردارد و جزء روستایی ترین شهرستان استان گیلان می باشد که جاذبه گردشگری ویژه ای دارد. اگر می خواهید به سیاهمزگی سفر کنید حتما از دیدنی های شهرستان شفت غافل نشوید.

آبشار دودوزن 

در فاصله 24 کیلومتری از شهرستان شفت و منطقه خرم کش آبشار دودوزن واقع است. آبشار دودوزن در یکی از آبشار های زیبا در دل جنگل می باشد که از زیباترین آبشار گیلان است. در مسیر روستا امکاناتی مانند رستوران، قهوه خانه، مغازه ای برای خرید می باشد. گردشگران مسیر این آبشار را مقصد گردش خود قرار می دهند.

آبشار دودوزن
آبشار دودوزن

دهکده چوبی شفت

در دهستان چوبر که در 30 کیلومتری شفت واقع است مرقد امام زاده ابراهیم (ع) از فرزندان امام موسی (ع) و برادر امام رضا(ع) می باشد واقع شده است. مسیر رفتن به امام زاده بسیار زیبا و دیدنی است. یکی از جاذبه های گردشگری و زیارتی گیلان دهکده امام زاده ابراهیم (ع) است. معماری خانه های این روستا بسیار خاص است و باعث شهرت جهانی آن است. ساختمان های این روستا چند طبقه و چوبی و رنگی هستند.

دهکده چوبی
دهکده چوبی

بقعه امام زاده اسحاق (ع)

در ارتفاع بیش از یک هزار متری از سطح دریا و بر نوک قله سیاه کوه در 25 کیلومتری غرب شهرستان شفت بقعه مبارکه امام زاده اسحاق (ع) و خواهرش خیرالنسا قرار دارد. خانه های چوبی و پوشش جنگلی در مسیر این امام زاده این مسیر را بسیار دیدنی کرده است.

بقعه امام زاده اسحاق
بقعه امام زاده اسحاق (ع)

استخر طبیعی چماچا

در روستای چماچا از توابع شهرستان شفت استخر طبیعی چماچا قرار دارد. این روستا یکی از روستاهای قدیمی می باشد و در نهضت جنگل یکی از پایگاه های جنگلی بوده است.

استخر چماچا
استخر چماچا

دسترسی 

اگر از تهران به گیلان حرکت می کنید و قصد سفر به غرب این استان را دارید ، می توانید در دو راهی رشت – سنگر از خروجی سنگر وارد جاده فومن شوید. با گذر از جاده وارد شهرهای غرب گیلان و در ابتدا وارد صومعه سرا و سپس وارد شفت می شوید.

اگر از سمت رشت سفر میکنید بهترین و سر راست ترین مسیر جاده رشت به جیرده می باشد که فاصله آن از شهر رشت نزدیک به 10 کیلومتر می باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا