تور

اجاره خودرو در دبی
استان مازندرانایرانگردیرامسر

آبشار ایج رامسر

رامسر شهری جنگلی در استان مازندران است که در دل خود زیبایی‌های بی‌نظیری را جای داده است و به همین دلیل گردشگران زیادی را هر ساله به خود جذب می‌کند. در این میان؛ آبشار ایج رامسر یکی از بهترین آبشارهایی است که نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این آبشار که با نام آبشار ده قلو نیز شناخته می‌شود، یکی از زیباترین و پرآب ترین آبشارهای رامسر به شمار می رود. در ادامه این مطلب از مجله دوباره سفر به معرفی، بهترین زمان بازدید، آدرس و نحوه اقامت در کنار این آبشار می‌پردازیم. اگر شما نیز قصد دارید به این آبشار بروید، حتما تا پایان با مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

آشنایی با آبشار ایج رامسر

جالب است بدانید که به آبشار ایج رامسر آبشار میج نیز گفته می‌شود و یکی از آبشارهای دائمی پرآب و خروشان محسوب می‌شود. در کنار این آبشار سنگ‌هایی وجود دارد که به شکل غارهای بزرگ تشکیل شده اند. لازم به ذکر است که آبشار ایج رامسر در نزدیکی روستای ایج اشکور علیا قرار دارد و برای رفتن به این آبشار ابتدا باید به سمت این روستای توریستی حرکت کنید.

آبشار ایچ رامسر

آین آبشار که یکی از پدیده‌های طبیعی شهر رامسر محسوب می‌شود، که حاصل ذوب شدن برف‌ها در کوه خشم چال و نقاط مرتفع اشکور علیا است. از نکات جالب این آبشار می‌توان به دائمی بودن آن اشاره کرد که مخصوصا در فصل بهار پرآب و خروشان است. بنابراین؛ گردشگران و افرادی که مایل به بازدید از این آبشار هستند، می‌توانند در تمامی طول سال از این آبشار بازدید کنند.

از دیگر زیبایی‌های آبشار ایج رامسر می‌توان به خروشان بودن آب، یخچال‌های دوامی، غارهای پدید آمده و پوشش‌های گیاهی متنوع اشاره کرد که نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می‌کند. لازم به ذکر است که بوی خوش این گیاهان در کنار صدای خروشان آبشار ایج، فضای بسیار حیرت انگیز و آرامش بخشی را به وجود می آورد؛ طوری که می‌تواند ساعت‌ها شما را در این زیبایی غرق در آرامش کند.

آبشار ایج در روستای ایج رامسر

آبشار ایج رامسر همانطور که در بالا اشاره کردیم، در روستای ایج رامسر واقع شده است. این روستا که از توابع شهرستان اشکورات رامسر است، در شمالی ترین قسمت این شهرستان واقع شده است. جالب است بدانید که این روستا یکی از مناطق توریستی شهر رامسر محسوب می‌شود و به همین دلیل جمیعت این روستا به صورت مداوم تغییر می‌کند و حتی گاهی به 500 نفر نیز می‌رسد. از ویژگی‌های بارز این روستا می‌توان به زندگی 27 خانوار به صورت دوامی، ساخت خانه‌ها از خشت و گل و نام گذاری ایرج به معنای سرزمین آریایی اشاره کرد.

آبشار ایچ رامسر

بهترین زمان بازدید از آبشار ایج رامسر

بهترین زمان بازدید از آبشار ایج رامسر در اوایل فصل بهار الخصوص در ماه اردیبهشت است. چرا که در این فصل برف‌های کوه خشم چال آرام آرام شروع به ذوب شدن می‌کنند و آبشاری خروشان و پر از آب را ایجاد را به وجود می‌آورند. با گذشت زمان و در فصل تابستان و افزایش دمای هوا، آب آبشار ایج رو به افول می‌رود و زیبایی‌های خود را تا حدودی از دست می‌دهد. همچنین بازدید این آبشار در فصل‌های پاییز و زمستان توصیه نمی‌شود؛ چرا که سردی شدید هوا در این منطقه چندان خوش آیند نیست. با این توضیحات اگر علاقه مند به بازدید از آبشار ایج رامسر هستید، در فصل بهار به این آبشار مراجعه کنید و از زیبایی‌های آن نهایت لذت را ببرید.

آبشار ایج رامسر کجاست؟

برای دسترسی به آبشار ایج رامسر چندین راه از تهران، چالوس و مازندران وجود دارد که در ادامه به این مسیرها اشاره می‌کنیم. اما جالب است بدانید که ابتدا باید خود را به روستای ایج رامسر برسانید و بعد از آن در حدود 1.5 ساعت پیاده روی کنید تا بتوانید به آبشار ایج رامسر برسید.

برای اینکه به این آبشار برسید، ابتدا باید از روستای رحیم آباد رامسر حرکت خود را شروع کنید. در این روستا، یک جاده آسفالتی وجود دارد که در نهایت شما را به روستای اشکور می‌رساند. بعد از این روستا، با گذر از مسیرهای پر پیچ و خم و مسیرهای فرعی متعدد، در نهایت به روستای ایج که اتفاقا شمالی ترین و انتهایی ترین روستای این مسیر است، می‌رسید.

جالب است بدانید که اگر قصد دارید از سمت تهران به این آبشار بروید، مسیرتان بسیار راحت است؛ چرا که باید در حدود 230 کیلومتر را رانندگی کنید. لازم به ذکر است که از چالوس نیز می‌توانید به سمت این آبشار حرکت کنید، اما باید در حدود 5 ساعت رانندگی کنید.

آبشار ایچ رامسر

اقامت در روستای ایج

اگر قصد دارید در نزدیکی آبشار ایج رامسر یک یا چند روزی را سپری کنید، بهتر است مکانی را برای اقامت خود کرایه کنید. یکی از مقرون به صرفه ترین و خاطره انگیز ترین مکان‌ها برای اقامت، روستای ایج رامسر است. این روستا که جزئی از مناطق توریستی شهر رامسر محسوب می‌شود، دارای خانه‌های روستایی زیبایی است که می‌توانید چند روزی را در این خانه‌ها اقامت کنید و زندگی روستایی را تجربه کنید. اما اگر قصد دارید در یک مکان مجهز شب را صبح کنید، می‌توانید از هتل‌های موجود در اطراف شهر رامسر نیز استفاده کنید. جالب است بدانید که شما می‌توانید حتی ویلاهای استخردار سرپوشیده و یا باز را کرایه کنید.

سخن پایانی

آبشار ایج رامسر یکی از آبشارهای دائمی و پرآب شهر رامسر است که گردشگران زیادی را هر سال به خود جذب می‌کند. این آبشار که در روستای ایج رامسر واقع شده است، از ذوب شدن آب‌های کوه خشم چال پدید آمده است. بهترین زمان سفر به این آبشار در فصل بهار به خصوص درماه اردیبهشت است؛ چرا که در این فصل آبشار در پرآب‌ترین حالت خود است. برای رفتن به این آبشار باید به روستای ایج بروید و بعدا 1.5 ساعت نیز پیاده روی کنید. لازم به ذکر است که برای اقامت نیز می‌توانید در خانه‌های روستایی ایج رامسر نیز بهره مند شوید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا