تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

مهاجرت به ایتالیا یا سوئیس؟

اگر با توجه به آمار به این سوال پاسخ دهیم برنده سریعتر از چیزی که تصورش را میکنید مشخص میشود.زیرا در همین سال جاری ایتالیا بالای 1000 دانشجو از ایران را پذیرش کرده غیر از 5000 دانشجوی دیگری که در سالهای اخیر گرفته است که این عدد حقیقتا شگفت آور است، درحالیکه سوئیس با اختلاف زیادی از این رده بندی دور است.

اما علت محبوبیت این کشور میان مهاجران مخصوصا دانشجویان ایرانی چیست؟

مهاجرت به ایتالیا یا سوئیس

ایتالیا

این کشور هم در اخذ دانشجو استانداردهای ساده تری دارد هم در اعطای ویزای شنگن ایتالیا سختگیری هایی که دیگر کشورهای اروپایی میکنند را نمیکند، هزینه زندگی در این کشور بسیار ارزان است، دانشگاه هایش بورسیه هایی ارائه میدهد که هرکسی میتواند آنها را اخذ کند و حتی اگر موفق به اخذ بورسیه نشوید با اثبات وضع مالی متوسط خود میتوانید شهریه خودرا به صفر برسانید، مزایایی که تحصیل در ایتالیا دارد بی نظیرند.

اما باید مراقب سیاست های اقامت دهی اش باشید زیرا سیاست اعطای اقامت دائم به خارجیانش چندان فعال نیست، بازار کار بعد از تحصیلش هم طوری که شایعات بیان میکنند بد نیست اتفاقا پس از تحصیل یکسال وقت خواهید داشت تا بدنبال کار باشید تنها چیزی ممکن است محدودتان کند زبان ایتالیایی است، اگر بر این زبان مسلط باشید دلیلی ندارد نتوانید کار دلخواهتان را پیدا نکنید!

  اما اگر هدفتان نه فقط تحصیل و کار بلکه اخذ اقامت دائم است توصیه میکنیم به سوئیس توجه بیشتری نشان دهید یا حداقل کانادا زیرا کشوری مثل کانادا بعد از یکسال کار و پرداخت مالیات در کشورش، بسرعت به شما اقامت دائم میدهد در نتیجه از هردو، چه ایتالیا چه سوئیس در خصوص اقامت دهی جلوتر است، اما در خصوص بقیه مسائل ایتالیا مقصد ایده آل تری برای مهاجرت است.

سوئیس

چرا به سوئیس مهاجرت کنیم؟

  • نرخ بیکاری بسیار کم
  • دارای بالاترین میانگین دستمزد ماهانه در کل اروپا
  • رفاه بالا بعلاوه وجود تعادل بین زندگی کاری و اوقات فراغت
  • تابعیت از سیستم خاک در اعطای تابعیت به فرزندان خارجیان
  • نرخ مالیات سوئیس از تمام کشورهای اروپایی غیر از پرتغال پایینتر است
  • دارای مزایایی مثل حقوق بیکاری، بازنشستگی بالا + بهداست و درمان رایگان

با وجود تمام این مزایا، سوئیس میتواند یکی از مقاصد گران و سخت جهت مهاجرت باشد.

در حال حاضر راحت ترین راه ورود به این کشور از طریق تحصیل و کار است که البته در سالهای اخیر پیدا کردن جاب آفر نه فقط سوئیس که در همه کشورها بسیار سخت شده است، هم چنین برای تحصیل در سوئیس یا باید رزومه عالی داشته باشید یا توانایی پرداخت شهریه های بالای این کشور را.

در نتیجه مهاجرت به سوئیس برای همه مردم  به صرفه نیست و بیشتر مناسب افراد با رزومه یا سرمایه چشمگیر است.

لازم به ذکر است که سوئیس سیاست پذیرش مهاجرانی که با ویزای توریستی سوئیس  وارد این کشور شده و اقدام به پناهندگی میکنند را ندارد و معمولا اقامت این افراد را تایید نمیکند از این رو حتی جهت اخذ ويزای شينگن یا همان ویزای توریستی اروپا هم توصیه میکنیم از کشور ایتالیا اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا