تور

اجاره خودرو در دبی
اروپاجهانگردیفرانسه

چک لیست جاذبه های گردشگری فرانسه

کشور فرانسه به‌عنوان پرطرفدارترین و محبوب‌ترین کشور توریستی جهان، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. همه ما نام جاذبه‌هایی همچون برج ایفل، موزه لوور و… را شنیده‌ایم و عکس‌ها و ویدئوهای مربوط به آنها را دیده‌ایم اما بیایید در این مطلب با 5 مورد از جاذبه‌های این کشور که کمتر نام آنها را شنیده‌ایم اما در طول سفر به پاریس نباید از خیر بازدید از آنها گذشت، حرف بزنیم. اگر شما هم دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

برج ایفل

قصر پاپال| بزرگ‌ترین قصر جهان با معماری گوتیک

این قصر که به آن کاخ پاپ‌ها هم به آن می‌گویند، در قرن 14 ساخته شده است و برای ساخت آن از معماری سبک گوتیک استفاده شده است. این قصر به‌عنوان محل زندگی پاپ اعظم و مقر مسیحیت استفاده می‌شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در طول انقلاب فرانسه بسیاری از وسایل موجود در این کاخ گم شد. درحال حاضر هم بازدید از 20 اتاق قصر پاپال برای عموم با در دست داشتن بلیط آزاد است. این قصر زیبا در ناحیه پروانس-آلپ-کوت دازور قرار دارد.

پل سن بنزت، بر فراز رود رون

یکی دیگر از جاذبه‌های کشور فرانسه را باید پل بنزت دانست که تا نیمه رود رون کشیده است. قدمت این پل تاریخی به قرن 12 میلادی باز می‌گردد. پل سن بنزت را بارها و بارها حوادث طبیعی و سیلاب‌های رود رون تخریب کرده است. در نهایت فرانسوی‌ها در قرن 17 میلادی این پل را بازسازی کردند. این پل 900 متر طول دارد و در زمان خود به‌عنوان یکی از طولانی‌های اروپا شناخته می‌شده است.

درحال حاضر جای این پل را یک سازه جدید‌تر به نام پل یولانوفسک روسیه به عنوان یکی از بلندترین پل‌های اروپا گرفته است که برای دیدن آن باید ویزای روسیه بگیرید. نام پل تاریخی سن بنزت در فهرست آثار جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

موزه تمدن‌های اروپایی و مدیترانه‌ای

اگر اهل موزه‌گردی هستید، در طول سفر به فرانسه نباید فرصت بازدید از موزه تمدن‌های اروپایی و مدیترانه‌ای را از دست دهید. این موزه یکی از جاهای دیدنی مارسی محسوب می‌شود. موزه تمدن‌های اروپایی و مدیترانه‌ای جدا از اینکه از نظر فرهنگی اهمیت زیادی دارد، دارای معماری جذابی هم هست. این موزه که در بخش قدیمی شهر مارسی قرار دارد، در نهایت به دژ تاریخی سنت ژوان می‌رسد.

درواقع این دو ساختمان به وسیله ی پل به هم مرتبط می‌شوند. ساختمان این موزه یک باغ زیبا را در خود جای داده و به شهر و دریا هم اشراف دارد. معمولا در این موزه نمایشگاه‌های دائمی برگزار می‌شود. موزه تمدن‌های اروپایی و مدیترانه‌ای از نظر اهمیت می‌توان با خانه موزه شوپن لهستان مقایسه کرد. برای بازدید از این موزه باید ویزای لهستان بگیرید.

موزه تمدن‌های اروپایی و مدیترانه‌ای

کلیسای نوتردام دولاگارد و باز هم مارسی

کلیسای نوتردام دولاگارد را باید نماد شهر مارسی در فرانسه دانست. بنای این کلیسا بسیار جذاب است و از آنجایی که روی بلندترین نقطه شهر قرار دارد، توجه همه را به خود جلب می‌کند. قدمت این کلیسا به سال 1852 باز می‌گردد. شاید جالب باشد که بدانید 21 سال طول کشید تا ساخت این کلیسا به پایان برسد.

در طراحی این کلیسا از سنگ‌های مرمر رنگی، موزاییک‌‌کاری‌هایی به سبک بیزانس و نقاشی‌دیواری‌هایی از کشتی‌‌ها استفاده شده است و در برج ناقوس آن نیز یک مجسمه مذهبی و طلایی رنگ با ارتفاع ۹.۷ متر قرار دارد.

ساحل امرالد در شمال غرب برتالین فرانسه

مگر می‌شود ویزای فرانسه را گرفت و به این کشور سفر کرد و از سواحل زیبای آن دیدن نکرد؟ یکی از زیباترین سواحل فرانسه ساحل امرالد در شمال غرب  ناحیه برتاین این کشور است. درواقع این ساحل یک منطقه اعیانی و لاکچری‌نشین محسوب می‌شود. بنابراین باید بدانید که وقت گذرانی و غذا خوردن در این ساحل کمی گران تمام می‌شود اما آنقدر زیبا و پر از آرامش است که یقینا ارزشش را دارد.

ساحل امرالد در شمال غرب برتالین فرانسه

کلام آخر

در این مطلب، درباره 5 مورد از جاذبه‌های کشور فرانسه که کمتر درباره آنها حرف زده شده در طول سفر به فرانسه فرصت بازدید از آنها را از دست داد، صحبت کردیم. اگر جاذبه دیگری در این کشور وجود دارد که جای آن را در این لیست خالی می‌دانید، آن را به ما و دیگر خوانندگان معرفی کنید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا