تور

اجاره خودرو در دبی
استانبولترکیهجهانگردی

آشنایی با آکواریوم استانبول

استانبول شهر توریستی است که سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از آن، به آنجا می‌روند. مکان‌های دیدنی استانبول بسیار متنوع است و عجیب نیست که این شهر با وجود این امکانات زیاد در رده توریستی‌ترین شهرهای جهان قرار بگیرد.آکواریوم استانبول در سال ۲۰۱۱ و در منطقه فلوریا در جنوب غربی استانبول و با فاصله 5 کیلومتری از فرودگاه آتاتورک احداث شد. این آکواریوم با تنوع زیستی فراوان جزو خاص‌ترین آکواریوم‌های جهان قرار دارد. در این مطلب از مجله گردشگری دوباره سفر قصد داریم تا با جاذبه‌های گردشگری این آکواریوم شما را آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

آکواریوم استانبول

گردشگران از سراسر دنیا برای دیدن 1500 گونه متنوع آبزی درون آکواریوم استانبول، به این شهر سفر می‌کنند. در مجموع، این آکواریوم از یک ساختمان دو طبقه متشکل و وسعت آن حدود 22 هزار متر مربع است.از شگفتی‌های این آکواریوم می‌توان به فضاهایی که به طور طبیعی بازسازی گردیده اشاره کرد. تنگه جبل الطارق، دریای مدیترانه، اقیانوس آرام و اطلس، دریای سرخ و سیاه، تنگه استانبول و کانال پاناما از جمله محیط زیست‌هایی هستند که در این آکواریوم بناشده است.

جنگل‌های آمریکای جنوبی، یکی از نقاط گردشگری جهان است که همه‌ی افراد مشتاقند تا آنجا را ببینند. جنگل آمازون، با گونه‌های گیاهی و جانوری متنوع، یکی از اکوسیستم‌هایی است که در آکواریوم استانبول شبیه سازی گردیده است. همانطور که می‌دانید گونه‌های عجیب و خطرناک جانوری در جنگل آمازون فراوان است. این آکواریوم با ایجاد رودخانه‌ای شبیه به رودخانه آمازون، گونه‌ای عجیب جانوری مانند مار، قورباغه‌های سمی و تمساح را برای گردشگران در معرض نمایش قرار می‌دهد.

آکواریوم استانبول

مکان‌های دیدنی آکواریوم استانبول

مطمئن باشید زمانی که وارد این مکان می‌شوید به زودی از آن بیرون نمی‌آیید. پس یک برنامه ریزی داشته باشید تا با فرصت و زمان کافی از تمام جاهای دیدنی این آکواریوم بازدید کنید. در ادامه به معرفی این مکان‌ها می‌پردازیم.

سینمای 5 بعدی  آکواریوم استانبول

برای حضور در فضای پنج بعدی و درک کامل یک محیط شبیه سازی با تمام حواس پنج‌گانه، حتماً سینما 5 بعدی را امتحان کنید. وجود عناصر طبیعی مانند باد، مه و آب به همراه پخش فیلم‌های سه بعدی در فضای آکواریوم‌ها حسی واقعی از محیط طبیعی و همچنین حسی فوق العاده ایجاد می‌کند.

 در این آکواریوم‌ها کافه‌هایی وجود دارد که اگر از راه رفتن خسته شدید در این فضا بنشینید و با نوشیدن نوشیدنی‌های گرم و یا سرد از دیدن محیط لذت ببرید. در نظر داشته باشید که برای استفاده از سینمای 5 بعدی هزینه جدا باید پرداخت کنید.

سالن آینه

سالن آینه در همه جاهای دیدنی، سالنی پر از رمز و راز است. این سالن نیز که ورودی جدایی برای آن باید پرداخت کنید، محل کشف رازها است. این سالن در کنار تنوع آبزیان و سالن سینما از محل‌های گردشگری این آکواریوم است.

غواصی در کنار کوسه‌ها

فرض کنید نیم ساعت را قرار است در کنار کوسه‌ها وقت بگذرانید. شاید در نگاه اول این اتفاق ترسناک به نظر برسد، اما اگر بدانید که مربیان توانایی تمام مدت در کنار شما هستند و امنیت شما را به طور کامل تأمین می‌کنند؛ داوطلبانه و مشتاقانه به سمت این تفریح می‌روید. شنا کردن در این قسمت از آکواریوم استانبول مانند شنا کردن در اقیانوس اطلس است.

آکواریوم استانبول

برای هر شخصی که برای غواصی بلیط تهیه می‌کند، مربیان نیم ساعت آموزش می‌گذارند. همچنین 15 دقیقه زمان را به آموزش استفاده از لباس غواصی و نحوه پوشیدن آن اختصاص می‌دهند.

البته باید بدانید که برای اینکه از این تفریح استفاده کنید باید از قبل رزرو انجام دهید.

قواصی سطحی در آکواریوم استانبول

اگر شنا بلدید و دوست دارید در بین ماهی‌های مختلفی شنا را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم این قسمت را از دست ندهید. این مکان تفریحی با قرار دادن تجهیزات رایگان در اختیار شما، تجربه‌ای شیرین را برای شما به ارمغان می‌آورد. با لوله‌های تنفسی ساده، نوعی از شنای منحصر به فرد در محیطی خاص را تجربه می‌کنید. البته توجه داشته باشید که اگر بیماری خاصی دارید با پزشک قبل از ورود به آکواریوم مطرح کنید.

غذا دادن به آبزیان

یکی از تفریحات این مجموعه غذا دادن به آبزیان مخصوصاً ماهی‌ها است. هرچند این تفریح در تمامی ساعات روز امکان‌پذیر نیست اما اگر مشتاق هستید، حدود ساعت 15 خود را به آنجا برسانید. بیشتر مواقع مسئولین خود آکواریوم این کار را انجام می‌دهند، اما گاهی بازدیدکنندگان نیز اجازه این کار را دارند.

آکواریوم استانبول

از چه راه‌هایی به آکواریوم استانبول دسترسی پیدا کنید؟

سرویس‌های شاتل از نقاط مختلف شهر برای دسترسی به این آکواریوم آماده خدمت رسانی هستند.

  • شاتل از میدان تکسیم، از ساعت ۱۰ الی 13 به طور مرتب هر 1 ساعت و زمان برگشت نیز از ساعت 11 تا 17 برای هر 1 ساعت وجود دارد. کل این مسیر در حدود 1 ساعت طی می‌شود.
  • شاتل از محله سلطان محمد به آکواریوم، مانند مسیر تکسیم از ساعت ۱۰ تا ۱۳ فعال است. محله سلطان محمد از مکان‌های گردشگری استانبول است.
  • استفاده از متروباس که از وسایل نقلیه عمومی در این شهر است. برای استفاده از این وسیله باید ابتدا به ایستگاه Besyol و سپس به ایستگاه  Florya بروید.
  • تاکسی نیز دیگر وسیله نقلیه عمومی برای رسیدن به آکواریوم استانبول است. اما در نظر داشته باشید که در استانبول هم تاکسی گران است و هم شهر بسیار پر ترافیک، ترجیح این است که از تاکسی استفاده نکنید، اما اگر اصرار دارید، بهتر است بدانید از فرودگاه تا آکواریوم 5 دقیقه با تاکسی طی می‌شود. اگر از جایی غیر از فرودگاه به سمت آکواریوم می‌روید باید این آدرس را در نظر داشته باشید. استانبول، بخش اروپایی باقرکوی، بزرگراه فلوریا، شنلی کوی، آکواریوم استانبول.

سخن آخر

آکواریوم استانبول، با هزینه‌ای کم قابل بازدید است. این شاید دلیلی محکم برای وجود این همه بازدید کننده از اینجا باشد. هنگام بازدید از این آکواریوم یادتان نرود که عکاسی کنید. عکس‌های ماندگار از گونه‌های جانوری متفاوت، عکس‌های خاصی در آب برای ثبت خاطراتی که از سفر در استانبول دارید. امیدوارم با برنامه ریزی دقیق و درست، در سفر به استانبول به تمامی جاهای دیدنی آن از جمله این آکواریوم خاص بروید و از آنها در کنار عزیزان خود لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا