تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

آغاز تا پایان تحصیل در کشور ایتالیا با اصطهباناتی

اگر بخواهیم یکی از آسان ترین کشورها را برای مهاجرت تحصیلی معرفی کنیم، بدون شک ایتالیا در کنار کشورهایی مثل استرالیا و کانادا قرار خواهد گرفت. در کنار پذیرش آسان دانشجو، امکان تحصیل رایگان در ایتالیا باعث شده تا این کشور در صدر لیست کشور های محبوب برای مهاجرت تحصیلی قرار بگیرد.

متقاضیان می توانند در این کشور ضمن تحصیل به زبان انگلیسی از مزایای فراوانی همچون کیفیت آموزشی بالا و بورسیه های تحصیلی متعدد بهره مند شوند. از این رو قصد داریم شما را با شرایط و روش های مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل آشنا کنیم.

آغاز تا پایان تحصیل در کشور ایتالیا با اصطهباناتی

شرایط مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

ایتالیا کشوری با حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت است که پایتخت آن شهر رم می باشد. زبان رسمی این کشور ایتالیایی است و واحد پول آن یورو می باشد. این کشور دانشگاه های قدیمی بسیار زیادی دارد که از جایگاه و اعتبار علمی بالایی در سطح جهانی برخوردار هستند. متقاضیان می توانند بسته به شرایط خود در دانشگاه های دولتی یا خصوصی ایتالیا به تحصیل بپردازند.

دانشگاه های دولتی این کشور اغلب آموزش های خود را به زبان ایتالیایی و در برخی موارد به زبان انگلیسی ارائه می دهند. دانشگاه های خصوصی نیز بخش زیادی از دوره های آموزشی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند؛ بنابراین دانشجویان مهاجر می توانند در صورت نیاز به تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور بپردازند. به طور کلی ایتالیا شرایط آسانی را برای جذب دانشجویان مهاجر فراهم کرده است.

از طرفی هزینه های زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه می باشد. به همین دلیل دانشجویان بین المللی می توانند بدون هیچ گونه نگرانی به تحصیل و زندگی در این کشور بپردازند. شرایط مهاجرت تحصیلی به ایتالیا بر اساس مقطع، رشته و دانشگاه مورد نظر متقاضی تعیین می شود. شرایط کلی مهاجرت تحصیلی به این کشور را در جدول زیر مشاهده می کنید.

مقطع شرایط سنی  مدرک زبان تمکن مالی
کارشناسی حداکثر تا ۲۴ سال مدرک زبان آیلتس ۶ دو هزار یورو
کارشناسی ارشد حداکثر تا ۳۰ سال مدرک زبان آیلتس ۶ و نیم دو هزار یورو
دکترا حداکثر تا ۴۰ سال مدرک زبان آیلتس ۷ دو هزار یورو

نحوه دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا

در سال های اخیر تعداد افرادی که برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کرده اند افزایش یافته است. یکی از مهم ترین دلایل این موضوع امکان دریافت بورسیه های تحصیلی به زبان انگلیسی است. در واقع در این روش دانشجویان می توانند بدون نیاز به یادگیری زبان ایتالیایی از بورسیه های تحصیلی استفاده کرده و هزینه های تحصیل و زندگی خود را تا حدود چشمگیری کاهش دهند.

اما سوالی که بسیاری از افراد می پرسند این است که شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا چیست؟ متقاضیان برای دریافت این نوع بورسیه ها باید شرایط سنی، مدرک زبان و رزومه تحصیلی مناسبی داشته باشند. معروف ترین بورسیه تحصیلی که در ایتالیا وجود دارد بورسیه DSU یا بورسیه استانی است که تقریباً تمامی رشته ها را در مقاطع مختلف پوشش می دهد.

طبیعتاً هرچه متقاضی سن کمتری داشته و رزومه تحصیلی و علمی قوی تری ارائه دهد، شانس بیشتری برای دریافت بورسیه های این کشور خواهد داشت. میزان پوشش دهی بورسیه ها در این کشور نیز متفاوت می باشد. برخی از بورسیه ها صرفاً شهریه دانشگاه و برخی دیگر هزینه هایی همچون خوابگاه و خورد و خوراک دانشجو را نیز پوشش می دهند.

معرفی دانشگاه های برتر ایتالیا

در حال حاضر دانشگاه های ایتالیا رشته ها و دوره های متنوعی را به زبان های انگلیسی و ایتالیایی ارائه می دهند. دانشجویان بین المللی نیز بدون هیچ گونه محدودیتی دسترسی کامل به رشته ها و دوره های آموزشی را دارند. اطلاع و شناخت دانشگاه های برتر کشور ایتالیا برای مهاجرت تحصیلی اهمیت بسیار زیادی دارد. در جدول زیر ده دانشگاه برتر ایتالیا را معرفی کرده ایم.

University of Bologna (دانشگاه بولونیا)
Sapienza University of Rome (دانشگاه ساپینزای رم)
University of Padua (دانشگاه پادوا)
University of Milan (دانشگاه میلان)
University of Pisa (دانشگاه پیزا)
University of Naples Federico II (دانشگاه ناپل فدریکو دوم)
University of Turin (دانشگاه تورین)
Scuola Normale Superiore di Pisa (دانشگاه اسکلا نرمال سوپریور)
University of Trento (دانشگاه ترنتو)
Vita-Salute San Raffaele University (دانشگاه ویتا سالوت سن رافائل)

تحصیل در ایتالیا

هزینه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

هزینه تحصیل در ایتالیا دغدغه مهم بسیاری از دانشجویان و خانواده های آنان می باشد. همانطور که گفتیم افراد در صورت تسلط به زبان ایتالیایی یا دریافت بورسیه تحصیلی می توانند از تحصیل رایگان در این کشور بهره مند شوند. با این حال ممکن است برخی دانشجویان تمایل داشته باشند که با پرداخت شهریه در دانشگاه های معتبر این کشور به تحصیل بپردازند.

به طور کلی هزینه تحصیل در این کشور بسته به رشته و دانشگاه مورد نظر متقاضی تغییر می کند. شهریه دانشگاه های دولتی بین ۹۰۰ تا ۴ هزار یورو در سال و شهریه دانشگاه های خصوصی بین شش هزار تا ۲۰ هزار یورو در سال می باشد. به علاوه هزینه زندگی ماهانه یک دانشجوی خارجی در ایتالیا حدود ۷۰۰ الی ۹۰۰ یورو در ماه متغیر است.

سخن آخر

به طورکلی ایتالیا انتخابی هوشمندانه و مناسب برای مهاجرت تحصیلی محسوب می شود. به خصوص برای افرادی که میخواهند رشته های محبوب خود را به صورت مقرون به صرفه و یا با استفاده از بورسیه ها تحصیل کنند این کشور بهترین گزینه است.

شما می توانید برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل کرده و مشاوره تخصصی دریافت کنید. این موسسه بهترین موسسه مهاجرتی در شیراز و سراسر ایران می باشد که تمامی مراحل مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را برای شما انجام می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا