تور

اجاره خودرو در دبی
استان البرزایرانگردیکرج

روستای کندر کرج ؛ مکانی سرشار از آرامش و به دور از هیاهوی پایتخت

اگر به بازدید از دشت لاله علاقه دارید و به دنبالی مقصدی جذاب برای تجربه یک روز طبیعت‌گردی و سفر آخر هفته‌ای با هوای پاک هستید، سفر به روستای کندر کرج می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این روستای خوش آب و هوا در میان کوه‌های سر به فلک کشیده البرز قرار دارد و مقصد مسافرانی است که جهت تعطیلات آخر هفته، عکاسی و طبیعت‌گردی به دنبال خوش گذرانی و گشت و گذار هستند. اگر به دنبال تجربه آرامشی به دور از هیاهوی پایتخت هستید و می‌خواهید از هرج و مرج و شلوغی شهری فاصله بگیرید، نباید فرصت بازدید از این روستای خیره کننده را از دست بدهید. در ادامه با مجله گردشگری دوباره سفر  همراه باشید تا گشتی به این روستا با منظره‌های دلنشین و چشمه‌های روان بزنیم.

معرفی روستای کندر کرج ؛ مقصدی برای عاشقان طبیعت

این روستا در اطراف تهران قرار دارد و به دلیل دشت لاله‌هایش محبوبیت زیادی میان گردشگران پیدا کرده است. بسیاری از گردشگران برای گذراندن روزهای آخر هفته به این روستا سفر می‌کنند تا تعطیلات خوبی برای خود رقم بزنند. این منطقه در فاصله 24 کیلومتری از کرج واقع شده است و از روستاهای کرج و استان البرز به حساب می‌آید. شغل اکثر اهالی این روستا باغداری است و با دیدن میوه‌های خوش طعمی مانند گلابی، گیلاس و انگور کندری بر روی درختان این منطقه، دهانتان آب می‌افتد. کلمه کندر با معنی کهن دور، به قدمت این روستا اشاره دارد که به عصر صفوی باز می‌گردد. دشت لاله‌ها در غرب این روستا، هوای پا و خنک، کوه‌های زیبا و چشمه‌های جاری با مردمان نجیب از خصوصیات این روستای دیدنی هستند.

روستای کندر کرج

بهترین زمان بازدید از روستای کندر کرج

فصل بهار بهترین زمان بازدید از این روستا و دشت لاله است. در این فصل، کندر غرق سرسبزی می‌شود و شگفتی خاصی برای گرشگران به ارمغان می‌آورد. همچنین در اوایل بهار، پیازهای لاله گل داده و اندک اندک رشد می‌کنند. گل‌های لاله روستای کندر کرج تنها دو ماه عمر دارند؛ بنابراین برای بازدید از این منظره زیبا نباید وقت را تلف کنید. دشت لاله‌های کندر بزرگترین لاله زار کشور است و همه روزه از ساعت 8 تا 20 از گردشگران ایرانی و خارجی پذیرایی می‌کند. اگر به بازدید از رنگ آمیزی طبیعت و دشت لاله‌ها علاقه دارید، این روستا بهترین مقصد برای سفر است.

بهترین زمان سفر به روستای کندر

سوغات روستای کندر چیست؟

به دلیل اینکه بیشتر اهالی مردم کندر مشغول باغداری و کشاورزی هستند و از این راه درآمد کسب می‌کنند، یکی از سوغات این روستا میوه‌های خوش طعم آن است. میوه‌هایی مانند انگور، لیمو، پرتقال، گلابی و گیلاس از جمله میوه‌های خوشمزه‌ای هستند که می‌توانید از این منطقه برای عزیزان خود تهیه کنید. همچنین، چندین دار قالی در این روستا وجود دارد که زنان روستایی هنر و شاهکار خود را با استفاده از وسایل مختلف، بر روی فرش پیاده می‌کنند. اکثر گردشگران این منطقه، تابلو فرش‌های نفیس این روستا را به عنوان سوغاتی خریداری می‌کنند و به عزیزان خود هدیه می‌دهند. از جمله سایر سوغاتی‌های روستای کندر می‌توان به حصیر بافی، زری بافی، بافت پری خرما و بافت سواس که نوعی سندل است، اشاره کرد.

آب و هوای روستای کندر چگونه است؟

روستای کندر کرج به دلیل نزدیکی به تهران و البته کرج، بیشتر اوقات میزبان گردشگران این دو شهر است که به دنبال طبیعت‌گردی در هوای پاک هستند. زندگی در شهرهای پر جمعیت و پایتخت با آب و هوای آلوده برای طولانی مدت، سختی‌های فراوانی دارد و بسیاری از افراد ساکن در این مناطق شلوغ و پر از هیاهو به دنبال گردشی چند ساعته و تجربه آرامشی دور از هیاهوی شهری هستند. کندر هوای پاک و خنکی دارد و یکی از بهترین مکان‌ها برای گردشگرانی است که به دنبال گردشی کوتاه مدت هستند و قصد دارند برای چند ساعت هم که شده هوای آلوده شهری را استشمام نکنند.

روستای کندر کرج

جاهای دیدنی روستای کندر کرج

روستای کندر جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی زیادی دارد که می‌توان به دشت لاله‌ها، آبشار، قبرستان زرتشتیان و بناهای تاریخی متعدد اشاره کرد. جاهای دیدنی کندر حس خوبی برای گردشگران به ارمغان می‌آورند و به عنوان یکی از بهترین مکان‌های دیدنی طبیعی شناخته می‌شوند. از جاهای دیدنی این روستا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آبشار کندر؛ خاص‌ترین جاذبه گردشگری کرج

آبشار روستای کندر کرج یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه است که در بخش شمال شرقی این روستا قرار دارد. گونه‌های گیاهی مختلفی اطراف این روستا را پوشش داده‌اند که این موضوع باعث شده زیبایی روستای کندر دو چندان شود. برای بازدید از این آبشار با صفا باید به روستای پورکان بروید و پس از 3.5 کیلومتر از این روستا، از آبشار کندر بازدید کنید. لازم به ذکر است که برای بازدید از این روستا باید یک مسیر کوهستانی را نیز طی نمایید؛ بنابراین به کفش مخصوصی نیاز دارید.

آبشار کندر

رودخانه دره گدا ؛ تماشای لغزش آب و گذر عمر

رودخانه دره گدا، رودخانه فصلی است و از کوه لیز سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه زیبا از باغات روستای کندر می‌گذرد و سپس به رودخانه کرج متصل می‌گردد. ابتدای ورودی این رودخانه به روستا، چشمه‌ای به نام گل چشمه وجود دارد و اطراف آن برای گردش بسیار مناسب است. این چشمه بسیار پر آب است و آبی گوارا برای نوشیدن دارد. اگر به دنبال آرامش و شنیدن صدای آب هستید، می‌توانید به کنار این رودخانه رفته و از صدای لغزش آب بر روی سنگ‌ها نهایت لذت را ببرید. تماشای گونه‌های گیاهی مختلف این منطقه همراه با آب خنکی که جاری می‌شود، یکی از زیبایی‌های از دست ندادنی طبیعت بکر روستای کندر است.

رودخانه دره گدا

چهل بی بی؛ منطقه‌ای برای راز و نیاز

غارهای دست‌سازی در دل کوه‌های روستای کندر وجود دارند و به احتمال زیاد، توسط انسان‌ها ساخته شده‌اند. در گذشته، این غارها برای تیر اندازی به مهاجمان مورد استفاده قرار می‌گرفتند. افراد مسنی که در این منطقه ساکن هستند، اعتقاد دارند که چندین قرن پیش 200 دختر برای زیارت و تفریح به این منطقه آمده‌ و به طرز عجیبی ناپدید شده‌اند. امروزه پس از 2 هزار سال هنوز هم افراد زیادی برای نذر و نیاز به این منطقه می‌آیند. در جاذبه دیدنی چهل بی بی، منطقه‌ای به نام چهل دختر وجود دارد و مورخان ساختمان‌های واقع شده در این منطقه را به زاغه‌های مهمات ساخته شده توسط اسماعیلیان ربط می‌دهند. در حالت کلی، این منطقه به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی روستای کندر، جایگاه ویژه‌ای میان گردشگران دارد.

چهل بی بی روستای کندر کرج

دشت لاله‌های کندر؛ بزرگترین لاله زار ایران

فرشی از گل‌های لاله، سمت غرب روستای کندر را پوشش داده است. زمانی که سمت چپ را نگاه می‌کنید، با دنیای از رنگ‌های چشم نواز مواجه می‌شوید که بر روی زمین نقش بسته‌اند. در فاز اول، حدود 2 میلیون لاله آلیوم در دشتی با مساحت 3.4 هکتاری کاشته شد که هرساله بر تعداد لاله‌ها افزوده می‌شود و دشت لاله‌های کندر وسیع‌تر از گذشته می‌گردند. بسیاری از گردشگران برای بازدید از دشت لاله به روستای کندر سفر می‌کنند؛ چرا که این جاذبه گردشگری چشم هر گردشگری در روستای کندر کرج را به زیبایی طبیعی خود جذب می‌کند.

دشت لاله‌های کندر

چشمه‌های متعدد؛ نشان دهنده قدمت روستا

در روستای کندر، چشمه‌های گوناگونی وجود دارد که معدنی هستند. مجموعه چشمه‌های مراد در این روستا قدمت زیادی دارند و نشان دهنده قدیمی بودن روستا نیز هستند. این چشمه‌ها برای بومیان مقدس بوده و فاصله کمی با معبد آناهیتا دارند. در این روستا خانه‌های قدیمی متعددی نیز با معماری‌های دیدنی ساخته شده است که قدمت روستا را نشان می‌دهند. اگر به بازدید از چشمه‌های معدنی علاقه دارید، سفر به این منطقه شما را حیرت زده می‌کند.

مسیر دسترسی به روستای کندر کرج

روستای کندر در فاصله 60 کیلومتری تهران و 22 کیلومتری شمال شرقی بخش آسارای کرج و در 7 کیلومتری جاده کرج قرار دارد. پس از رانندگی یک ساعته از تهران، می‌توانید به این روستای خوش آب و هوا برسید. برای بازدید از دشت لاله، باید به سمت غرب حرکت کنید با دنبال کردن تابلوهای مزرعه لزور، دشت‌های لاله برای شما نمایان می‌شوند. لازم به ذکر است که این مسیر هموار بوده و بدون هیچ محدودیتی و با ماشین شخصی نیز می‌توانید از این مسیر عبور کنید و از دشت بازدید نمایید. همچنین برای دسترسی به این روستا، می‌توانید از طریق 2 جاده قدیمی و تازه نیز استفاه کنید.

مسیر اول برای دسترسی به روستای کندر

این مسیر برای دسترسی به روستای کندر خاکی است و بالای آبادی یورکان قرار دارد.

مسیر دوم برای دسترسی به روستای کندر

این مسیر، جاده‌ای آسفالته است که در ابتدای جاده چالوس، 1 کیلومتری پس از تونل و پل بیلقان قرار دارد.  در این جاده جدید باید از روی یک پل آهنی که بر روی رودخانه خروشان کرج قرار دارد عبور کرده و سپس مسافت 11 کیلومتری را پشت سر بگذارید. پس از طی کردن این مسیر به روستای زیبای کندر می‌رسید.

روستای کندر کرج؛ تجربه یک سفر بی‌نظیر

برای عاشقان آرامش، هوای پاک، گل، سکوت و تجربه سفری بی‌نظیر، بازدید از روستای کندر کرج می‌تواند رضایت بخش باشد. این روستا مقصد آن دسته از گردشگرانی است که دوستدار طبیعت بکر همراه با دشت گل، چشمه و آبشار بوده و به دنبال تجربه یک آخر هفته ناب هستند. می‌توانید در روزهای تعطیل و آخر هفته‌‌ها، سری به این روستای پر داستان بزنید تا حال و هوای خود را عوض کنید. فراموش نکنید که این روستا سوغاتی‌های خوشمزه و زیبایی نیز دارد که برای هدیه دادن مناسب هستند.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا