تور

اجاره خودرو در دبی
استان بوشهرایرانگردیبوشهر

تالاب حله ، بندر گناوه | استان بوشهر

تالاب حله

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با تالاب حله را که یکی از جاهای دیدنی بوشهر است داریم . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

تالاب حله بوشهر

بندر گناوه که در استان بوشهر قرار گرفته است و مرکز شهرستان گناوه می باشد. این بندر دارای آب و هوای گرم و رطوبتی است. بندر گناوه دارای ساحلی زیبا و حیات وحش مختص خود می باشد، همچنین بازارهای سنتی در این بندر وجود دارد که که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. بندر گناوه در ۱۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر بوشهر و در کرانه خلیج فارس واقع شده است.

منطقه تحت حفاظت حله نیز در استان بوشهر و در سواحل خلیج فارس در فاصله 10 کیلومتری شمال شرقی بندر بوشهر قرار دارد. مساحت تقریبی آن 42600 هکتار می باشد که در حدود نیمی از تالابی است که که از رود حله تغذیه می کند. این تالاب یکی از جاهای دیدنی بوشهر به شمار می رود. همانطور که گفتیم این تالاب در منطقه حفاظت شده قرار دارد.

تالاب حله بوشهر

تالاب حله یکی از جاذبه های گردشگری بندر گناوه که در منطقه حله و محل تلاقی دو رودخانه دالکی و شاپور می باشد.این تالاب یکی از مشهور ترین تالاب های قسمت جنوبی ایران می باشد که از سر ریز جریان آب دو رودخانه دالکی و شاپور که رودخانه حله را تشکیل می دهند  قسمتی از جزر و مد خلیج فارس تغذیه می کند و یک اکو سیستم محلی را ایجاد می کنند.

این تالاب در حوالی سال 1343 که  رودخانه حله طغیان می کند تالابی رو تشکیل می دهد که چیزی در حدود 20000 هکتار وسعت دارد. همانطور که گفتیم این تالاب در منطقه حفاظت شده حله که در سال 1355 به عنوان منطقه حفاظت شده تعیین شد قرار دارد. نیزاری گسترده اطراف تالاب را فرا گرفته و سر تاسر تالاب را مراتع و چراگاه های سرسبز فرا گرفته است

تالاب حله

پوشش گیاهی و حیوانی تالاب

پوشش گیاهی این تالاب معمولا از نی، گز، گردو، نخل مردابی، کهور و پیازین تشکیل شده است. پرنده های بسیاری همه ساله در فصل زمستان به این تالاب مهاجرت می کنند و یکی از ارزشمندترین زیستگاه های پرندگان در جنوب کشور محسوب می شود. از پرندگانی که در این تالاب می توان دید می توان به پلیکان، دراج، حواصیل، اگرت، قمری، فلامینگو، درنا، غاز خاکستری، اردک نوک پهن، اردک کله تیر، چنگر، هوبره، عقاب و بسیاری دیگر از پرندگان اشاره کرد.

تالاب حله

البته گراز، گرگ، روباه، گربه وحشی، خرگوش و شغال نیز از دیگر ساکنین حوالی تالاب هستند که البته به ندرت به چشم می خوردند اما گاهی به هنگام پرسه زدن در اطراف تالاب آن ها را هم خواهید دید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا