تور

اجاره خودرو در دبی
استانبولترکیهجهانگردی

تنگه بسفر استانبول

آشنا شدن با شهر استانبول برای هر گردشگری ممکن است جذاب باشد. این شهر بزرگ‌ترین شهر ترکیه و از بزرگ‌ترین شهرهای جهان است. استانبول در بین ایرانیان نیز دارای محبوبیت زیادی است و هر ساله تعداد زیادی مسافر به این شهر سفر می‌کنند. شما با هر سلیقه­ای که داشته باشید می‌توانید در استانبول خوش بگذرانید. چرا که این شهر هم دارای جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بسیاری است.استانبول از بسیاری جهات یک تقاطع به حساب می‌آید. تقاطع دریا و خشکی در استانبول بر جذابیت‌های آن اضافه می‌کند. این شهر در کنار دریای مرمره و تنگه بسفر واقع است. تنگه بسفر استانبول را می‌توان یکی از دلایل جذابیت این شهر دانست.

تنگه بسفر استانبول شاید اولین تصویری باشد که هنگام به یاد آوردن این شهر به ذهنمان خطور می‌کند. هم چنین در اطراف این تنگه جاذبه‌های دیدنی و گردشگری بسیاری وجود دارد. پس هرگاه به استانبول سفر کردید بازدید از این ناحیه را به هیچ وجه از دست ندهید.در این مقاله از مجله گردشگری دوباره سفر قصد داریم ضمن معرفی تنگه بسفر استانبول به معرفی جاذبه‌های گردشگری اطراف آن نیز بپردازیم. با ما در این مطلب همراه باشید.

معرفی تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر که با نام تنگه استابول نیز شناخته می‌شود، یک تنگة باریک و طبیعی به شمار می‌رود. این تنگه مرزی است که دریای سیاه و مرمره را به هم وصل می‌کند و هم چنین مرز جدایی دو قاره آسیا و اروپا است. از تنگه بسفر استانبول به عنوان باریک‌ترین تنگه جهان نیز یاد برده می‌شود. طبق محاسبات در حدود 17 میلیون جمعیت در دو طرف این تنگه زندگی می‌کنند. برای لذت بردن از این منطقه نیاز نیست حتماً سوار بر کشتی از روی آن رد شوید. نگاه کردن به این تنگه از روی خشکی نیز دارای جذابیت زیادی است. در اطراف این ناحیه نیز خانه‌های لوکس بسیاری ساخته شده است که در گذشته برای ثروتمندان طراحی شده بود.

تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر استانبول کجاست؟

این تنگه در 32 کیلومتری شمال غربی ترکیه و شهر استانبول قرار دارد. از محله­ی امینونو شروع و به بالای محله اورتای می‌رسد. این تنگه دریای سیاه را به دریای مرمره وصل می‌کند.

تاریخچه تنگه بسفر

این تنگه به عنوان ارتباط بین دو دریای سیاه و مدیترانه از نظر تاریخی همواره دارای اهمیت زیادی بوده است. کنترل این ناحیه باعث ایجاد جنگ‌هایی بین ملت‌های مختلف شده است. در قرن پنجم قبل از میلاد سبب آسان شدن صادرات سکاها به آتن شده بود. هم­چنین به یونان اجازه داد تا اتحاد خود را با چندین شهر دیگر حفظ کند. در نتیجه این منطقه دارای پیشینه تاریخی بسیار غنی است.

چگونه به تنگه بسفر استانبول برویم؟

این منطقه دارای اتوبوس‌هایی است که از بشیکتاش و میدان تکسیم حرکت می‌کنند.

از ایستگاه تراموا کاباتاش نیز می‌توانید به این ناحیه دسترسی پیدا کنید.

فری‌های اسکودار و کادیکوی در اسکله بشیکتاش همواره حضور دارند.

زمان سفر به تنگه بسفر استانبول

شما در هر زمان که اراده کنید می‌توانید به این منطقه سفر کنید. در هر 12 ماه سال همواره تورهایی هستند که برگزار کننده سفرهایی به این تنگه باشند. اما پربازدیدترین زمان هنگام تابستان که افراد بسیاری به این ناحیه سفر می‌کنند. شاید بتوانید یک تور لحظه آخری را برای سفر به تنگه بسفر استانبول پیدا کنید و از این سفر لذت ببرید. هم چنین توجه داشته باشید به علت کاهش هزینة تورها در زمستان شما می‌توانید در این فصل نیز به تنگه بسفر سفر کنید.

تنگه بسفر استانبول

تشکیل تنگه بسفر استانبول

همچنان وقایعی که باعث تشکیل این تنگه شده است، موضوع بحث محققان است. اما طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است، گفته می‌شود سیل دریای سیاه مسئول تشکیل آن است. ممکن است این تنگه 5600 سال قبل میلاد زمانی که آب‌های دریای مدیترانه و مرمره طغیان کرده و دریای سیاه را تشکیل داده است،  به وجود آمده باشد.

جاذبه‌های گردشگری تنگه بسفر استانبول

کشتی‌های تفریحی کروز

این منطقه دارای کشتی‌های تفریحی بسیاری است. اگر به این تنگه سفر کردید حتماً کشتی‌های تفریحی را به یاد داشته باشید. می‌توانید دورنمایی فوق العاده از استانبول را تماشا کنید و از مرز جدایش دو قاره آسیا و اروپا رد شوید. حتی اگر سوار بر این کشتی‌ها نشدید، این کشتی‌های تفریحی به قدری به ساحل نزدیک‌اند که می‌توانید با آن‌ها عکس بگیرید. در زمان‌هایی خاص نیز کشتی‌های تفریحی برای عبور کشتی‌های بزرگ صبر می‌کنند. این زمان بهترین فرصت برای عکس گرفتن با آن هاست.

آب انبار باسیلیکا

هنگامی که به روی تنگه بسفر استانبول، آب انبار باسیلیکا را فراموش نکنید. این بنا یکی از چند صد سازه ساخته شده در قسنطنیه سابق به شمار می‌آید. این مکان دارای ستون‌های کنده کاری بسیاری است که چشم هر بیننده ای را مسحور خود خواهد کرد. هم چنین برای رفع خستگی خود می‌توانید در این مکان فنجانی قهوه نوش جان کنید و از زیبایی‌های آن بهره مند شوید.

قلعه روملی

در نزدیکی تنگه بسفر قلع روملی واقع شده است. بسیاری از گردشگران و مردم محلی بر این باورند که تنگه بسفر از این ناحیه بسیار دیدنی است. این قلعه در باریک‌ترین منطقه تنگه بسفر قرار دارد. این قلعه از 3 برج اصلی و 13 برج دیده بانی تشکیل شده است.

کلیسای ایاصوفیه

این کلیسا که در نزدیکی تنگه بسفر واقع شده است از معروف­ترین کلیساهای قدیم بوده است. در گذر زمان و پس از چند سال این مکان به مسجد تبدیل شد. امروزه بیشتر افرادی که به استانبول و تنگه بسفر سفر می‌کنند از این کلیسا بازدید می‌کنند. هرگاه به تنگه بسفر سفر کردید بازدید از کلیسای ایاصوفیه را از دست ندهید.

آکواریوم استانبول

این مکان از سایر مناطق گردشگری دیگر به تنگه بسفر نزدیک‌تر است. به علت تنوع بسیاری که در موجودات دریایی و آبزی دارد از معروف‌ترین آکواریوم‌ها به شمار می‌رود. هنگامی که در این آکواریوم از مخزنی به مخزن دیگر راه می‌روید تجربه بسیار شیرینی را خواهید داشت. بازدید از این ناحیه می‌تواند تجربة بسیار شیرینی برای شما باشد. اگر به تنگه بسفر استانبول سفر کردید فراموش نکنید که از آکواریوم استانبول هم حتماً دیدن کنید.

تنگه بسفر استانبول

سخن پایانی

همان طور که گفته شد استانبول به خاطر موقعیت مکانی خاص خود دارای محبوبیت زیادی در بین گردشگران است. هر ساله تعداد زیادی از گردشگران به این منطقه سفر کرده و اوقات خوشی را در کنار عزیزان خود تجربه می­کنند. تنگه بسفر استانبول نیز یکی از این مناطق است که باید حتماً در لیست بازید خود بگذارید. تنگه بسفر با زیبایی‌هایی که دارد منطقه بسیار جذابی برای گذران اوقات سفر شما است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا