تور

اجاره خودرو در دبی
ایسلندجهانگردی

جاذبه های دیدنی ایسلند

در این مقاله از مجله گردشگری دوباره سفر به جاذبه های دیدنی ایسلند می پردازیم. برای توضیحات بیشتر با ما همراه باشید.

ایسلند ( Ísland) کشوری است جزیره‌ای در شمالی ترین نقطه اروپا و در شمال اقیانوس اطلس قرار دارد. ایسلند از سال ۱۲۶۲ تا ۱۹۱۸ بخشی از پادشاهی نروژ و بعد از آن جزئی از پادشاهی دانمارک بود که در مورخه ی یکم دسامبر ۱۹۱۸ از دانمارک مستقل شد. ریکیاویک، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن نام دارد. دین و آیین حدود ۸۸ درصد از مردمان آن مسیحی و بیشتر آنان از آیین پروتستان پیروی می کنند.

ایسلند

ایسلند تا قرن بیستم یکی از فقیرترین کشورهای جهان بود اما پس از جنگ جهانی دوم به واسطه صنعتی کردن ماهیگیری خود و دریافت کمک از طرح مارشال توانست خود را در دههٔ ۱۹۹۰ به یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان تبدیل کند.

زمین این کشور به لحاظ آتشفشانی و زمین‌شناختی بسیار فعال است و دارای آبفشان‌های بسیاری می باشد که جاذبه های دیدنی ایسلند را بی نظیر ساخته است.برای آشنایی با این جاذبه ها با ما همراه باشید.

آبشار اسوارتیفوس

آبشار اسوارتیفوس یکی از بینظیرترین آبشارهای ایسلند است که با ستون شش ضلعی بازالت که همچون لوله های بزرگی آویزان هستند احاطه شده است. نام این آبشار که به معنای آبشار سیاه است از این ستون های تاریک الهام گرفته شده است. این آبشار در جنوب شرقی ایسلند در پارک ملی Vatnajökul  قرار دارد. این آبشار در حدود ۲۵ متر ارتفاع دارد. برای تماشای این منظره زیبا، بایستی در حدود یک مایل پیاده روی کنید تا به این چشم انداز زیبا برسید. در این مسیر از سه آبشار دیگر می گذرید.

آبشار اسوارتیفوس ایسلند

Askja

Askja یک دهانه بزرگ است که در کوه های Dyngjufjoll  قرار دارد. برای راهی شدن به Askja ،ابتدا باید از بزرگترین کویر ایسلندبه نام Odadahraun، بگذریم. دریاچه زمین گرمایی یک منطقه جذاب در Askja است که در دهانه Viti قرار گرفته است. این دریاچه دومین دریاچه عمیق در ایسلند است که از آب گرم آبی شیری پر می شودو گردشگران می تواند در آن که آبی با درجه دمایی حدود 30 درجه دارد آب تنی کنند.

askja

شفق های قطبی

شفق-قطبی ایسلند

شَفَق قُطبی یا اوشه، نمایش نورهای رنگین و متحرک در آسمان شب اند. شفق ها از پدیده‌های جوی کرهٔ زمین در عرض‌های نزدیک به دو قطب زمین می باشند  که بر اثر تماس ذرات باردارِ بادِ خورشیدی و یونیزه شدن مولکول‌های موجود در یون‌سپهر (یونوسفر) شکل می گیرند.

شفق های قطبی ایسلند

به منظور بالا بردن شانس دیدن شفق قطبی در ایسلند بهتر است که به مناطق شمالی تر ایسلند مثل the Westfjords که ساعات تاریکی طولانی تری دارند سفر کنید، در قسمت های شمالی تر این کشور حدود ۲۲ ساعت تاریکی و در شهر ریکجاویک حدود ۲۰ ساعت تاریکی در شبانه روز را خواهید داشت.

شفق های قطبی ایسلند

آبفشان Haukadalur

آبفشان Haukadalur در دره سورئال واقع شده است که به عنوان منطقه ژئوترمال Haukadalur شناخته می شود.

یکی از معروف ترین آبفشان ها در Haukadalur Strokkur است. این چشمه اب گرم بسیار فعال است و هر پنج تا هشت دقیقه فوران خود را به نمایش می گذارد.اما در مقابل،چشمه آب گرم Geysir، به ندرت فوران می کند.این چشمه های آب گرم محلی و آبفشانهای محلی بر اثر زمین لرزه ها در گذشته های نه چندان دور فعال شده اند.

آبفشان Haukadalur

آبشار گولفوس

گولفوس بخشی از دایره طلایی کشور ایسلند است و در جنوب این کشور و در مسیر رودخانه زیبای سفید یا ویتا ( Hvita) قرار گرفته است. آب این آبشار، توسط  لانجوکول (Langjokull) دومین یخچال طبیعی ایسلند تامین می شود. گولفوس آبشاری پلکانی با حدود ۳۲ متر ارتفاع است که آب آن به صورت دو مرحله، پس از برخورد با صخره هایی با 70 متر ارتفاع، مجددا به سوی زمین می ریزد.

آبشار گولفوس که با نام آبشار طلایی نیز معروف است.بیشترین حجم آبشار را در اروپا دارد. یک زن محلی هنگامی که قرار شد بر روی این آبشار پروژه نیروگاه برق آبی را احداث کنند با جدیت در مقابل این پروژه مقاومت کرد ،و حتی با تهدید به پرت کردن خود از بالای آبشار کرد در صورت ساختن نیروگاه،توانست مانع از انجام این پروژه شود.و آبشار گولفوس نجات بخشید.

ابشار گولوفوس

غارهای یخ واتناجوکول

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی ایسلند غارهای یخ واتناجوکول است. این غارهای یخی در لایه های زیرین یخچال های قطبی ایسلند قرار گرفته اند که توسط رودخانه ها و از آب حاصل از ذوب در عمق زیر یخچال واتناجوکول ساخته شده اند.

غار

این غارها، متضاد آتشفشان های ایسلند اند. چرا که عمر کوتاهی دارند و فقط مابین ماه های نوامبر تا مارچ می توان از آنها بازدید کرد زیرا در اثر گرمای بهار فرو می ریزند. در داخل این غارها، منظره ای مسحور شده با یخ های آبی را می توان دید. این غارها با نام غارهای کریستال نیز مشهور اند.

ساحل Reynisfjara

ساحل Reynisfjara در محدوده روستای ویک که در سواحل جنوب ایسلند قرار دارد واقع شده است. این ساحل با شن و ماسه های سیاه و سفید و ستون های استوار بازالتی ناهموار منظره ای چشم نوازی را به تصویر کشیده است. امواج توفنده بسیاری به سمت این ساحل حمله ور می شوند و زیبایی بی نظیری را به نمایش می گذارند.

ساحل Reynisfjara

این ساحل زیبا مامن پرنده های ماکارو است که بر فراز آن به پرواز در می آیند. زمانی که آفتاب بالا می آید نورهای طلایی رنگ خورشید به سمت سنگ ها باز می گردد و صحنه ای مسحور کننده ای را پیش چشمان شما می گشاید .

ساحل Reynisfjara

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا