تور

اجاره خودرو در دبی
استان اصفهانایرانگردیخور و بیابانک

جاذبه گردشگری آبشار نمکی پتاس ، اصفهان

جاذبه گردشگری آبشار نمکی پتاس

در این مقاله از مجله گردشگری دوباره سفر قصد داریم. با جاذبه های گردشگری آبشار نمکی پتاس شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان آشنایی داشته باشیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

آبشار نمکی پتاس با ارتفاع ۲۵ متر واقع در دهکده نمکی توریستی پتاس در شمال مجتمع معدنی پتاس در ۴۰ کیلومتری شرق شهرستان خور و بیابانک که در ۲۹۰ کیلومتری شرق اصفهان میباشد.  آبشار نمکی پتاس در فاصله ای بسیار نزدیک به یکی از معروف ترین جاذبه های طبیعی ایران یعنی کویر مصر واقع شده است. این آبشار اولین آبشار نمکی جهان به حساب می آید. بهترین فصل برای سفر آبشار نمکی پتاس، فصل پاییز و مخصوصا زمستان میباشد.

آبشار نمکی پتاس

در سایت اسنپ‌تریپ، شما می‌توانید انواع مختلفی از اقامتگاه را مشاهده کنید و به راحتی گزینه موردنظرتان را رزرو کنید. این اقامتگاه‌ها شامل هتل‌های ۵ ستاره مانند هتل عباسی و اقامتگاه‌های سنتی مانند اقامتگاه سنتی قصر منشی می‌شوند. با بهترین قیمت و تخفیفات مناسب، این اقامتگاه‌ها در اصفهان قابل رزرو هستند و تجربه اقامتی رویایی را برای شما به ارمغان می‌آورند. مراحل رزرو هتل اصفهان به صورت آنلاین و از طریق اسنپ‌تریپ، بسیار ساده و سریع است. شما می‌توانید در عرض چند دقیقه هتل موردنظرتان را رزرو کرده و همه جزئیات لازم را به راحتی وارد کنید. با استفاده از سرویس اسنپ‌تریپ، رزرو اقامتی در اصفهان تبدیل به تجربه‌ای آسان و لذت‌بخش می‌شود.

آشنایی با آبشار نمکی پتاس

نورپردازی آبشار در هنگام شب و تصویری از امتداد نورانی آن زیبایی‌های بصری بینظیری را به این آبشار داده است. و بیش از پیش به چشم هر بیننده‌ای جلوه‌گری می کند.

در اطراف این آبشار، یک دهکده توریستی و تفریحی در ۴۰ کیلومتری آن و با فاصله از دو شهر خور و بیابانک واقع شده است. که موجبات آرامش و رفاه کسانی که به این منطقه زیبا سفر کرده اند را فراهم می کند. در این دهکده بسیاری از چیزهایی که می بینید سفید و درخشان میباشند. از سوئیت ها گرفته تا طراحی داخلی بسیاری از رستوران ها و کافی شاپ ها، که یادآور درخشانی از نمک میباشد.

آبشار نمکی پتاس، اصفهان

آبشار نمکی پتاس، اصفهان

در اطراف آبشار نمکی پتاس، جاذبه‌های گردشگری زیبایی قرار دارد. که در ادامه با برخی از آنها آشنا می شویم.

کویر مصر

کویر مصر در مرز دریاچه‌ی نمک خور میباشد. یکی از جاذبه‌های دیدنی این منطقه به شمار می رود . کویر مصر تا اندازه ای زیبا یمباشد. که بتوان راحت روزها را در آن گذراند و باز هم تشنه ی زیبایی هایش بمانید. تپه های ماسه ای زرد رنگ و رمل ها، دیدنی ترین بخش کویر مصر میباشد.

کویر مصر اصفهان ،آبشار نمکی پتاس

کویر مصر اصفهان ،آبشار نمکی پتاس

دریاچه نمک خور

دریاچه نمک خور، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اطراف آبشار نمکی پتاس میباشد. که از مهم‌ترین دریاچه‌های نمکی ایران به شمار می رود. دریاچه نمک خور، یکی از بزرگ‌ترین منابع استخراج پتاس در جهان میباشد.

دریاچه نمکی پتاس،آبشار نمکی پتاس

روستای گرمه

روستای گرمه، روستای زیبا که دارای جاذبه‌های گردشگری و دیدنی بسیاری میباشد. که باعث شده جهانگردان فراوانی از اکثر مناطق جهان برای دیدن این جاذبه‌ها به گرمه سفر کنند. همچنین روستای گرمه، دارای قدمت چندین هزار ساله میباشد.

گردشگری روستای گرمه اصفهان، آبشار نمکی پتاس

روستای عروسان

روستای عروسان دارای یکی از زیباترین نخلستان‌های روستا‌های ناحیه خور و بیابانک است. که از جاذبه های گردشگری اطراف آبشار نمکی پتاس است. این روستا دارای چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی میباشد. روستا به دلیل داشتن دشت‌های شنی روان و گسترده و آسمانی در دل کویر با غروبی نارنجی رنگ و شبی با ستارگانی درخشان و سکوت بی‌نظیری که دارد، آرامشی بی‌بدیل را به شما هدیه می دهد.

روستای عروسان،آبشار نمکی پتاس

روستای عروسان،آبشار نمکی پتاس

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا