تور

اجاره خودرو در دبی
استان تهرانایرانگردیتهران

جاذبه دیدنی پل طبیعت تهران

جاذبه دیدنی پل طبیعت تهران

در این پست از مجله گردشگری دوباره سفر می خواهیم. آشنایی با جاذبه گردشگری پل طبیعت تهران داشته باشیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

پل طبیعت بزرگترین پل عابر پیاده در تهران، ایران میباشد. پل طبیعت، دارای طول ۲۷۰ متر با عبور از بزرگراه مدرس، یکی از بزرگراه های اصلی شمال تهران، دو پارک طالقانی را به پارک آب و آتش متصل کرده است.

پل طبیعت به معماری کششی دیبا توسط لیلا عراقیان و علیرضا بهزادی طراحی گشته است. و برنده ی چندین جایزه از یک مسابقه جهانی معماری شده است. این پل در سال ۲۰۱۶ طبق نظر هیئت داوران به دلیل رویکرد مثال زدنی خود به یک پروژه زیرساختی، “یک نفس تازه” برنده جایزه معماری آقاخان گشته است.

جاذبه گردشگری پل طبیعت تهران

تاریخچه 

پل طبیعت به عنوان قسمتی از یک مسابقه محلی بوده است. که جهت طراحی یک پل برای اتصال دو پارک در شمال تهران که توسط یک بزرگراه از یکدیگر جدا شده بودند. توسط لیلا عراقیان طراحی گشته است. در طراحی پل، روندی که در کل ۴ سال طول کشید. عراقیان قصد داشته، که “مکانی برای ماندن و تأمل مردم بسازد، نه اینکه به سادگی از روی آن گذر کنند. روی این پل، نیمکت و صندلی نیز قرار داده اند.

این پل در سال ۲۰۱۰ ساخته شده است. و در ساخت آن از ۲۰۰۰ تن فولاد و ۱۰۰۰۰ متر مکعب بتن استفاده گشته است. و در اکتبر ۲۰۱۴  به اتمام رسیده است. ساخت پل روی یک بزرگراه بزرگ به عنوان یک چالش بزرگ با سکوها وصف شده است.

جاذبه گردشگری پل طبیعت تهران

معماری 

سه ستون درخت شکل از دو سطح عرشه محافظت می کنند. که سطح پایین را پوشانده و برای استفاده در تمام فصول مناسب کرده است. سطح سوم جایی میباشد. که شاخه های ستون با پایه ها متصل گشته است. این ساختار پیچیده فولادی دارای یک پایه ی سه بعدی پویا میباشد. و سطح آن با عرض متفاوتی به صورت خمیده میباشد. عناصر سازه ای پل از نظم هندسی نهان چرخانده و در هر سه بعد تکرار می گردد.

جاذبه گردشگری پل طبیعت تهران

رستوران ها در دو انتهای پل با مکان هایی برای نشیمن و کیوسک، به مشتریان خدمت رسانی می کند. بعضی از مناطق این پل، باز میباشد. تا درختان بتوانند به رشد خود ادامه بدهند. همچنین در این پل فضای سبز قرار داده اند. تا مشوقی برای بازدیدکنندگان باشد. این پل امکان مشاهده مناطق دیدنی را برای شما به وجود آورده است. بدون اینکه جلوی کوه های البرز را بگیرد. پیچ و خم ها و قوس هایی که در پل طبیعت ایجاد گردیده است. مانع از دیدن انتهای آن می گردد. و همین موضوع جذابیت پل را دوچندان کرده است.

این پل نه تنها دو پارک را وصل کرده. بلکه آن را به یک مکان تجمع دوست داشتنی برای افراد تبدیل کرده است. و رستوران های آن، اقدامی برای ماندن مردم در آن محل میباشند.

جاذبه گردشگری پل طبیعت تهران

طبقه اول پل 

در طبقه اول پل طبیعت، فضاهایی برای شکم گردی در نظر گرفته اند. تا در کنار گشت و گذار خود از طعم لذیذ غذاهای ایرانی و فرنگی در محیط سرسبز و نمای دیدنی این منطقه بهره مند شوید. فودکورت پل طبیعت در ضلع شرقی پل واقع شده است. و شامل چندین کافی شاپ، رستوران ایرانی و فست فود می باشد. که برای حدود ۳۰۰ نفر ظرفیت در نظر گرفته اند. مساحت این طبقه حدود ۱۴۵۰ متر مربع میباشد. و دیوارهای آن را با شیشه پوشانده اند.

طبقه اول پل طبیعت تهران

طبقه دوم پل 

مساخت این طبقه پل طبیعت حدود ۲۸۷۰ متر مربع می باشد. و دارای فضای دنجی که به لطف نیمکت هایی که در بخش های مختلف آن قرار داده اند. می توانید زمانی را در آن به استراحت بگذرانید. و از آرامش و این همه زیبایی بهره مند گردید.

طبقه سوم پل 

اگر به طبقه سوم پل طبیعت سری بزنید. چشم انداز فوق العاده‌ تهران به خصوص هنگام غروب خورشید منظره بینظیری را خلق کرده است. این طبقه دارای مساحت ۵۷۱ متر مربع میباشد. همچنین این طبقه بهترین جای پل برای برای پیاده روی و قدم زدن میاشد. مخصوصا که دو سکوی تماشا در بخش شمالی و جنوبی آن واقع شده است. که می توانید هم به تماشای مناظر اطراف مشغول گردید. و هم عکس های بینظیری را ثبت کنید.

جاذبه گردشگری پل طبیعت تهران

طراحی و ساخت 

پل عابر پیاده طبیعت در امتداد یک بزرگراه شلوغ، جهت اتصال دو پارک در یک شهر با بافت شهری بسیار متراکم و معماری عمدتاً سودمند میباشد. این پل که دارای بیش از یک نقطه اتصال بین دو منطقه سبز گسسته میباشد. یک مکان تجمع محبوب برای مردم تهران میباشد. و مکان های نشیمن متعددی را در سه سطح آن قرار داده اند. همانند بسیاری از این فضاهای سبز در مناطق شهری، این شهر به عنوان مکانی برای هویت شهر و ساکنان آن بوده است.

جاذبه گردشگری پل طبیعت تهران

مکان 

جاذبه گردشگری پل طبیعت تهران واقع در بزرگراه مدرس میباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا