تور

اجاره خودرو در دبی
آسیاجهانگردیژاپن

جاهای دیدنی توکیو

جاهای دیدنی توکیو

در این سری از مقالات جهانگردی قصد معرفی و آشنایی با جاهای دیدنی توکیو را داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این شهر زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

این کلان‌شهر زیبا پایتخت کشور ژاپن می باشد و در شرق جزیرهٔ هونشوی ژاپن قرار دارد.

جاهای دیدنی توکیو

توکیو در گذشته دهکدهٔ ماهیگیری کوچکی با نام ادو بوده است و با گذشت زمان به شهری بزرگ تبدیل گردیده است ، چنانچه که در  قرن هجدهم میلادی به یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان شهرت گرفت. این شهر بی نظیر پس از نیویورک و لندن دارای عنوان بزرگ‌ترین پایتخت‌های صنعتی جهان می باشدو همچنین عنوان بزرگترین اقتصاد شهری جهان را از آن خود کرده است.

شهر توکیو

هرچند که شهر زیبای توکیو بارها به جهترزمین‌لرزه، آتش‌سوزی یا جنگ تماما ویران گردید اما در هر بار بازسازی آن با زیبایی بیشتری صورت گرفت. به همین جهت است که چشم‌انداز کنونی این شهر با معماری معاصر در هم آمیخته است و آن را شهری بسیار مدرن و بی نظیر به ساخته است و بناهای تاریخی و با قدمت در آن بسیار کمیاب هستند.

شهر توکیو

این شهر زیبا به جهت موقعیت طبیعی که دارد، نظر و توجه هر سلیقه ای را به خود جلب می کند.از دریای آن تا کوه و معابد و موزه و شکوفه ها و درختان بی نظیرش و همچنین سازه های مهندسی خاص و حیرت انگیزش. و به همین جهت این شهر زیبا هرساله مقصد گردشگران بسیاری می باشد.

با ما همرا باشید تا با جاذبه های گردشگری این شهر زیبا اشنا شویم.

کوه فوجی (Mount Fuji)

کوه فوجی دارای بلندایی به ارتفاع ۳۷۷۶ متر می باشد. که عنوان مرتفع ترین کوه در ژاپن و رتبه سی وپنجمین کوه بلند دنیا را دارد. این کوه زیبا که شبیه یک مخروط متقارن می باشد یکی از نمادهای این کشور می باشد و تصویر زیبای آن در نقاشی ها و عکس ها حضور دارد.

کوه فوجی (Mount Fuji)

کوه فوجی در جزیره ی زیبای هونشو و در ۱۰۰ کیلومتری شهر بی نظیر توکیو قرار دارد. و یک کوه آتشفشانی خاموش می باشد که آخرین بار در سالهای ۱۷۰۷-۱۷۰۸ میلادی فوران داشته است.

کوه فوجی (Mount Fuji)

این کوه بلند، در گروه یکی از سه کوه مقدس ژاپن قرار دارد.

برج توکیو (Tokyo Tower)

برجی است مخابراتی و همچنین تفریحی که در  پارک شیبای توکیو واقع شده است و دارای ۳۳۲٫۶ متر (۳۵۱ متر از سطح دریا) ارتفاع می باشد. این برج بلند عنوان دومین سازه ی بلند توکیو را دارست و همچنین به بلندترین برج فولادی متکی به خود در جهان نیز شهرت دارد.

برج توکیو (Tokyo Tower)
این برج مرتفع و زیبا به شکل مشبک و با الهام گیری از برج ایفل بنا شده است. ساکنین شهر توکیو این برج را نمادی از امید و شروعی دوباره می‌دانند.

کاخ امپراتوری توکیو  (The Imperial Palace)

کاخ امپراتوری توکیو در مرکز توکیو قرار دارد و دارای وسعتی در حدود  ۳.۴۱ کیلومتر مربع در منطقه چیودای (Chiyoda) توکیو که یکی از گران ترین مناطق توکیو می باشد بنا شده است. این کاخ زیبا توسط دیوارها و خندق‌ها محصور گردیده است و ساخت آن به قرن هفدهم میلادی بر می گردد.

کاخ امپراتوری، توکیو

این کاخ بی نظیر همچنان از گذشته تا حال حاضر توسط خاندان سلطنتی ژاپن ، که از طولانی‌ترین پادشاهی‌های موروثی جهان می باشد مورد استفاده قرار گرفته است و دارای بخش‌های مختلفی همچون کاخ اصلی، محل اقامت خصوصی خانواده سلطنتی امپراتور، بایگانی، موزه سلطنتی و دفتر اداری می باشد.

کاخ امپراتوری، توکیو

پل رنگین کمان (Rainbow Bridge)

پل رنگین‌کمان در محله میناتو روی خلیج توکیو احداث شده است. نام این پل به دلیل نورپردازی پل در برخی ایام خاص سال که به صورت رنگین‌کمان در می‌آید، گذاشته شده است.

پل رنگین کمان توکیو (Rainbow Bridge)

رینبوبریج (به ژاپنی: レインボーブリッジ Rainbow Bridge) یا همان پل رنگین کمان، پلی است در منطقهٔ میناتو روی خلیج توکیو احداث گردیده است و نام رسمی آن، شوتو کوسوکو جوایچی گو دایباسن. توکیووان رنراکوباشی (به ژاپنی: 首都高速11号台場線・東京港連絡橋) می‌باشد. طول این پل بی نظیر ۷۹۸ متر می باشد و سبب اتصال، اسکلهٔ شیبائورا و اسکلهٔ اودایبا به یکدیگر می باشد.

مجسمه‌ هاچیکو (Hachiko Statue)

مجسمه هاچیکو، مجسمه‌ای است در اندازه‌ ی واقعی سگ هاچیکو که سرپرستی آن را پرفسور «شابرو اوئنو» برعهده داشت این سگ به مدت نه سال تمام بعد از فوت پرفسور طبق روال گذشته هر روز در ایستگاه قطار شیبویا (Shibuya) منتظر صاحبش می ماند تا پس از بازگشت پرفسور از محل کار با یکدیگر به خانه برگردند. ارتباط صمیمانه این سگ با پروفسور و وفاداری بی نظیرش پس از مرگ پروفسور سبب شد تا این سگ اسطوره ای از وفاداری و ایثار و از خودگذشتگی در ژاپن شود. و مجسمه اش به عنوان یادبود بنا گردد.

مجسمه‌ هاچیکو (Hachiko Statue)

پارک ملی شینجوکو گیوئن (Shinjuku Gyoen)

پارک ملی فوق، در منطقهٔ شینجوکو توکیو واقع شده است . دارای ۵۸٫۳ هکتار مساحت و ۱۳۰۰ درخت با ۶۵ نوع مختلف ساکورا یا شکوفهٔ گیلاس می‌باشد که باعث جذب بسیاری از طبیعت دوستان برای دیدن ساکورا یا جشن شکوفه‌های گیلاس شده است و همین امر سبب شده تا به یکی از محبوب ترین و پر بازدیدترین نقاط توکیو گردد و از جاهای دیدنی توکیو به شمار رود که در تضاد با آسمان خراش ها و برج های این ناحیه می باشد . در فصل مملو از شکوفه ی بهار ، این پارک زیبا تصویری رویایی و تماشایی را به نمایش می گذارد.

پارک ملی شینجوکو گیوئن (Shinjuku Gyoen)

پارک ملی شینجوکو گیوئن (Shinjuku Gyoen)

معبد سنسوجی (Senso-ji Temple)

معبد بی‌نظیر سنسوجی، که با نام معبد آساکوسا کانون (Asakusa Kannon Temple ) نیز شهرت دارد از مشهورترین و بزرگ‌ترین معابد شهر توکیو و نیز از اصلی‌ترین جاذبه‌های تاریخی و دیدنی کشور ژاپن می باشد. این معبد در منطقه ی آساکوسای توکیو می باشد.این اثر تاریخی زیبا به لحاظ رنگ‌آمیزی و تزیین، شاهکاری بین‌المللی به شمار می آید.

معبد سنسوجی (Senso-ji Temple)

پارک و باغ وحش اوئنو (Ueno Park and Zoo)

پارک اوئنو عنوان وسیع ترین فضای سبز توکیو را داراست که شامل آکواریوم، باغ‌وحش ، معبد و موزه‌های بسیاری است. و در منطقه ی تایتو توکیو واقع شده است و مساحتی بالغ بر 14.3 هکتار را داراست.آکواریوم متعلق به این پارک ، بزرگ‌ترین آکواریوم موجود در قاره آسیا می باشد. وجود پانداهای زیبای باغ وحش آن، که متعلق به جمهوری چین هستند زیبایی و جذابیت بیشتری به آن بخشیده و بر شهرت آن افزوده است.

پارک و باغ وحش اوئنو (Ueno Park and Zoo)

برج اسکای تری توکیو (Tokyo Skytree)

برج بلند اسکای‌تری، مرتفع‌ترین برج مخابراتی کشور ژاپن می باشد که می توان از بلندای آن شهر توکیو را نظاره کرد که همین امر سبب شده تا از جاهای دیدنی توکیو به شمار رود.

این برج با احتساب آنتن ، دارای حدود ۶۳۴ متر ارتفاع می باشد و از جنس فلز بنا شده است.

برج اسکای تری توکیو (Tokyo Skytree)

دیزنی لند توکیو (Tokyo Disneyland)

شهر توکیو میزبان اولین دیزنی‌لند، خارج از آمریکا  می باشد که در تاریخ ۱۵ آوریل ۱۹۸۳ میلادی افتتاح گردید.

دیزنی لند توکیو (Tokyo Disneyland)

این پارک موضوعی ساختار و شکلی مشابه «دیزنی‌لند کالیفرنیا» و «مجیک‌کینگدام در فلوریدا» را دارد و الهام گرفته شده از شخصیت‌ها و کاراکترهای کمپانی «والت دیزنی» می باشد.مساحت این پارک زیبا در حدود به ۱۱۵ هکتار می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا