تور

اجاره خودرو در دبی
استان خراسان رضویایرانگردیمشهد

روستای جاغرق مشهد | استان خراسان رضوی

روستای جاغرق مشهد

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با روستای جاغرق را که یکی از جاهای دیدنی مشهد است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

روستای جاغرق

روستای جاغرق روستایی ییلاقی با آب و هوایی کوهستانی می باشد که در دهستان جاغرق و بخش طرقبه در دل کوه های بینالود در استان خراسان رضوی قرار گرفته است.ارتفاع این روستا از سطح دریا 1500 متر است.این روستا در فاصله 21 کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد و از سمت جنوب غربی طرقبه نیز حدود 7 کلیومتر فاصله دارد.

روستای جاغرق

شهر مشهد دارای جاذبه های گردشگری و زیارتی و تاریخی بسیاری می باشد که بازدید از هر کدام می تواند جذابیت خاصب برای گردشگران داشته باشد. روستای جاغرق نیز یکی از روستاهای خوش آب و هوای اطراف مشهد می باشد که دارای مناظری جذاب و چشم نواز می باشد که طبیت دوستان بسیاری را به سمت خود جذب می کند.

این روستا علاوه بر جاذبه های طبیعی که دارد دارای سابقه تاریخی نیز می باشد. امروزه در این روستا برای گردشگران امکانات رفاهی  مهیا شده است. سالانه افراد بسیاری با هدف تفریح و گردش و استفاده از طبیعت این روستا به این مکان سفر می کنند.

روستای جاغرق

اطلاعات بیشتر از جاغرق

روستای زیبا و ییلاقی جاغرق در مشهد توسط روستاهای عنبران ، طرقبه ، کردینه ، تغاره و شاندیز احاطه شده و در 21 کیلومتری شمال غربی مشهد و در فاصله 7 کیلومتری جنوب غربی طرقبه قرار گرفته است . جالب است بدانید که بنا بر گفته ها و شنیده ها قدمت این روستای زیبا به قبل از اسلام می رسد و در آن چندین اثر تاریخی به چشم می خورد . آب و هوای روستای جاغرق مشهد معتدل کوهستانی است به گونه ای که دارای زمستان هایی سرد و تابستان هایی معتدل می باشد وجود باغات میوه ، ارتفاعات و دره های پوشیده از گیاه و چشم اندازهای زیبا جذابیت خاصی به این روستای ییلاقی بخشیده است که برای هر مسافری جذاب و دلربا خواهد بود .

از جاذبه های دیدنی این روستا می توان به درخت 700 ساله چنار این روستا اشاره نمود که مورد توجه گردشگران و اهالی واقع شده است همچنین قبرستان تاریخی جاغرق که مربوط به اواخر دوره تیموریان تا دوره قاجار است از دیگر جاذبه های گردشگری این روستای ییلاقی می باشد. این قبرستان در تاریخ 5 تیر 1384 با شماره ثبت 11941 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .

روستای جاغرق

روستای جاغرق علاوه بر رودخانه فصلی دارای چندین رشته قنات ، یک چشمه و آبشارهای متعدد است که در حاشیه آن رستوران ها و اقامتگاه هایی موقت برای استراحت گردشگران ایجاد شده است . ارتفاع این منطقه از سطح دریا 1500 متر می باشد و بلندی های آن مناسب صعود برای تیم های کوهنوردی است . این روستا در فصل تابستان محلی مناسب برای استراحت و تفریح گردشگران و دوستداران طبیعت می باشد در صورتی که شما نیز در این فصل به مشهد سفر کردید حتما زمانی را برای بازدید از روستای جاغرق اختصاص دهید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا