تور

اجاره خودرو در دبی
استان مازندرانایرانگردیبابل

روستای فیلبند، استان مازندران

روستای فیلبند، استان مازندران

در این سری از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با روستای فیلبند یا فِل‌ بَن را که یکی از جاهای دیدنی مازندران است داریم . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

روستای فیلبند | بابل | مازندران

استان مازندران از لحاظ جغرافیایی دارای شرایط خوبی است و همین امر باعث شده است که طبیعت بکر و دیدنی های زیبایی در این استان یافت شود. یکی از جاهای دیدنی مازندران روستای ییلاقی فیلبند است که در ارتفاعات چلاو قرار گرفته است.یکی از جاذبه های این روستا همزیستی با ابر ها می باشد. اقیانوسی از ابر که هر سال گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند و این پدیده باعث شده است که روستای فیلبند یکی از حذاب ترین و محبوب ترین نقاط مازندران باشد.

روستای فیلبند | بابل | مازندران

روستای زیبای فیلبند از لحاظ تقسیمات از توابع دهستان خوشرود و شهرستان بابل محسوب می شود.این روستای ییلاقی در ماه های گرم سال پذیرای مسافران و حتی محلی های این منطقه می باشد و با توجه به خنکی این منطقه در ماه های سرد سال و سرمای شدید و برف تقریبا خالی از سکنه می شود.

روستای فیلبند به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع کوهپایه‌ای، چشم‌اندازی زیبا به مراتع و روستاهای اطراف داردو همچنین در حدود نیمی از سال با ابرها احاطه می‌شود و همانطور که گفتیم یکی از جاذبه های این روستا حرکت ابرها در زیر پا می باشد که همین امر انگیزه اصلی گردشگران برای دیدن این منطقه خارق العاده شده است. یکی دیگر از جاذبه های این روستا در هنگام مه شدن هوا می باشد. با توجه به اینکه در نزدیکی فیلبند روستایی به نام سنگ چال قرار گرفته مسیر بین این روستا و روستای فیلبند در هنگام مه شده رویایی خواهد بود.

روستای فیلبند | بابل | مازندران

بهترین زمان سفر

در فصول مختلف می توانید تجربه متفاوتی از بودن در روستای فیلبند را تجربه می‌کند. در فصول سرد، به دلیل برف و سرمای زیاد  اقامت در این روستا راحت نیست. از اوایل پاییز سرما در فیلبند آغاز و به‌تدریج با رسیدن زمستان، همه جا پوشیده از برف می‌شود. در طول این مدت، ساکنان روستا این منطقه را ترک می‌کنند و به روستاهای گرم‌تر در حومه فیلبند می‌روند.

در فصل بهار، روستای فیلبند منطقه ای چهار فصل است. در یک روز احتمال مشاهده آفتاب، باران، تگرگ، برف و رنگین کمان در فاصله های کوتاه در این روستا وجود دارد. بهترین شرایط آب و هوایی فیلبند را در تابستان می توان تجربه کرد. در این زمان هوا خنک می‌ماند و حتی شب‌های تابستان، هم‌چنان هوا سرد است.

روستای فیلبند | بابل | مازندران

اقامت در روستای فیلبند

این روستا جهت اقامت شرایط و امکانات محدودی دارد. در فیلبند هتل یا مهمانپذیری وجود ندارد و به‌دلیل شرایط گردشگری این روستا و تقاضای گردشگران برای اقامت در این روستا، بهترین گزینه‌ها خانه‌های روستایی و محلی ها می باشد اما به دلیل حجم بالای مسافران در فصل‌های بهار و تابستان قیمت خانه های روستایی فیلبند بالا می‌رود. برای اجاره کلبه در روستای فیلبند می‌توانید به‌صورت غیر حضوری اقدام کنید و از طریق اینترنتی رزرو کلبه در فیلبند را انجام دهید.

روستای فیلبند | بابل | مازندران

در صورتی هم که به کمپبنگ و چادر زدن علاقه مند باشید در فصل های گرم سال در اطراف روستا چادر زدن امکان پذیر است. اما توجه داشته باشید که در در تمام فصول سال شب ها در این روستا هوا سرد می باشد. آب لوله کشی در این روشتا برقرار است و خانه ها و ویلاها دارای امکانات نسبتا خوبی می باشند. در بخش غرب روستا هم تکیه ای به نام تکیه غرب وجود دارد که برای موارد مختلفی از جمله اجاره اتاق و استفاده از سرویس بهداشتی و …  می توانید بهره مند شوید.

روستای فیلبند | بابل | مازندران

مسیر دسترسی به روستای فیلبند

اگر قصد استفاده از اتومبیل شخصی را دارید دسترسی به فیلبند از جاده هراز و سنگچال آمل آسان‌تر می‌باشد، زیرا مسیر بابل آسفالت نیست و پیچ و شیب‌های زیادی دارد. لذا برای رسیدن به این روستا مسیر هراز و سنگچال بسیار آسان‌تر می‌باشد. باید از  جاده فرعی «منگل- چلاو» در مسیر جاده هراز (یک کیلومتر بعد از اولین تونل بعد از پلیس راه آمل می‌باشد) که تماماً آسفالت بوده و جاده‌های اصلی داخل محل نیز آسفالت می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا