تور

اجاره خودرو در دبی
استان مازندرانایرانگردینور

روستای لاویج، ییلاقی بکر و چشم نواز

روستای لاویج مازندران

در این سری از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با روستای لاویج را که یکی از جاهای دیدنی مازندران است داریم . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

روستای لاویج | مازندران

روستای لاویج در بین جنگل های رشته کوه های البرز قرار دارد و از توابع شهرستان نور می باشد که در استان مازندران قرار گرفته است. این روستا دارای طبیعتی بکر و زیبایی است که در خود جاذبه های گردشگری دیگری مانند آب گرم لاویج و آبشار حرام او قرار داده است. روستای یوش نیز که خانه نیما یوشیج در آن قرار گرفته است در نزدیکی روستای لاویج می باشد. کلیسای آنتوان مقدس در محوطه ساحلی هایکاشن قرار گرفته و همچنین آبشار آب پری نیز از دیگز جذابیت های این منطقه می باشد که گردشگران را به سمت خود می کشاند.

روستای لاویج | مازندران

آب گرم لاویج

چشمه های آب گرم در کوه های سمت شرق روستای لاویج قرار گرفته که دارای املاج معدنی گوگردی زیادی می باشد و برای مریضی های پوستی ،کمردرد، درد های مفصل و تجدید اعصاب مفید است . امکانات رفاهی خوبی  همچون دوش و استخر و وان در این قسمت تعبیه شده است و جهت اسکان نیز در این منطقه مسافرخانه و سوئیت‌هایی در همسایگی چشمه های آب گرم وجود دارد.

کسب و کار اهالی و سوغات لاویج

به جهت موقعیت طبیعی روستای لاویج، یکی از مهمترین فعالیت های و شغل های مردم محلی این منطقه زنبور داری و تولید عسل طبیعی است. عسل این منطقه دارای عطر و طعم مخصوص خود می باشد و به عنوان یکی از سوغاتی های این روستا به شمار می رود. از دیگر سوغات کسب و کار اهالی لاویج تولید صنایع دستی چوبی است. از دیگر فعالیت های مردم این روستا تولید محصولات لبنی  است که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

روستای لاویج | مازندران

زمان مناسب سفر

به دلیل اینکه روستای لاویج یک منطقه ییلاقی محسوب می شود بهترین فصل سفر به این روستا فصل بهار  و تابستان است. اما به دلیل اینکه چشمه های آب گرم در این روستا وجود دارد  در فصول سرد یا سردی هوا استفاده از آب گرم لاویج نیز لذت بخش خواهد بود. همچنین در فصل پاییز فصل رنگ های زیبا در جنگل ها می تواند فصلی خاطره انگیز برای سفر به این منطقه باشد

روستای لاویج | مازندران

مسیر دسترسی

۱۸ کیلومتری جنوب چمستان در بین دره‌های جنگلی و زیبای البرز روستای لاویج  قرار گرفته است. در بدو ورود به چمستان از  سمت غرب‌ یک مسیر زیبای آسفالته به سمت جنوب از جاده اصلی انشعاب گرفته می‌شود که با گذر از پارک جنگلی کشپل به لاویج می رسد. فاصله لاویج تا شهرستان نور، حدود ۳۵ کیلومتر می باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا