تور

اجاره خودرو در دبی
استان تهرانایرانگردی

روستای میگون کجاست؟

آیا در تهران زندگی می ­کنید و به دنبال روستایی زیبا برای گشت و گذار هستید؟ شاید هم عاشق سفر به دل طبیعت می ­باشید و می ­خواهید این روزها هوایی عوض کنید. یکی از روستاهای بسیار زیبایی که در اطراف تهران وجود دارد و البته روستایی نام آشنا نیز می­ باشد، روستای بسیار جذاب میگون است. در این مطلب از مجله گردشگری دوباره سفر قصد داریم با هم سری به روستای میگون بزنیم، پس تا پایان همسفر ما باشید و لذت ببرید.

میگون در کجای تهران قرار دارد؟

اگر شما هم مایل هستید به روستای میگون بروید و نمی­دانید دقیقا کجای تهران قرار دارد اصلا نگران نباشید ما آدرس دقیق این روستا را به شما خواهیم داد. میگون از توابع رودبار قصران بوده و در شمیرانات واقع شده است. برای رفتن به این روستای دیدنی کافی است تنها 53 کیلومتر از تهران فاصله بگیرید و به سوی دامنه­ های البرز بروید.

روستای میگون تهران

پس از این که از اوشان و فشم رد شدید، به یک روستای کوهپایه­ای خواهید رسید که این روستا همان جایی است که به آن میگون می­ گویند. قطعا با آب و هوای معتدلی و درختان سرسبزی که این منطقه دارد شگفت زده می­شوید و این سفر را به عنوان لذت بخش­ترین تهران گردی­ های خود خواهید دانست.

میگون نو کجاست؟

به مروز زمان هر چه جمعیت و وسعت میگون افزوده شد، نیاز به خدمات بهتر برای ساکنین و شهروندان هم واجب گشت. از این رو برای ارائه درست و اصولی این خدمان، شهر میگون را به دو ناحیه شهری میگون و میگون نو تبدیل کردند. برای رفتن به ناحیه میگون نو، باید به سمت راست جاده فشم به تهران بروید.

روستای میگون تهران

میگون به چه معناست؟

واژه میگون به معنای سرخ رنگ بوده و دلیلی که برای انتخاب اسم میگون روی این منطقه وجود دارد، به سبب خاک رسی است که در این بخش دیده می­شود. در ارتباط با کلمه میگون در فرهنگ دهخدا آمده است که میگون یا می گون به معنای سرخ رنگ است. البته یکی دیگر از دلایلی که برای این نام گذاری می ­توان مطرح کرد، رویش گل­ های میگون است که در این شهر به وفور اتفاق می‌افتد.

بهترین زمان سفر به روستای میگون

پیشنهاد ما به شما این است که همین الان آماده سفر به این روستای زیبا و سرسبز میگون شوید، زیرا بهترین فصول برای رفتن به این منطقه پر از شگفتی بهار و تابستان است. بهترین آب و هوا را می‌توانید در این دو فصل از روستای میگون شاهد باشید و با رفتن به آن جا حسابی لذت ببرید.

در سفر به روستای میگون به چه جاهایی سر بزنیم؟

روستای میگون تنها به مناطق سرسبز و درختان زیبا و آب و هوای معتدل ختم نمی­شود این روستا از مکان­های دیدنی بسیار زیادی برخوردار است. از جمله جاذبه ­های گردشگری که در اطراف این روستا قرار دارد موارد زیر هستند که هر کدام به صورت جدا برای شما عزیزان شرح داده خواهد شد:

هملون

غارهای دیدنی هملون، دره هملون، قلعه کیقباد یا قلعه استوار از مکان­های جذابی هستند که در نزدیکی روستای میگون قرارگرفته­اند. رودخانه ­ای که در این اطراف قرار دارد، یکی از بهترین مکان­ هایی است که به عنوان پاتوق افرادی که اهل طبیعت هستند شناخته می­ شود. آب این رودخانه به رودخانه میگون ریخته خواهد شد که با نام رودخانه شمشک نیز شناخته می­شود.

اگر به هوای سرد علاقه دارید پس می ­توانید در فصول سرد به آن جا بروید تا از نزدیک شاهد آبشار یخ زده هملون باشید. این آبشار در تنگه هملون قرار داد. برای رفتن به این مکان باید از مسیر جاده میگون به شمشک بروید و پس از 5 دقیقه به هملون برسید.

آهار و شکرآب

در قسمت جنوبی میگون و پس از فاصله­ای 14 کیلومتری به روستای آهار خواهید رسید. این روستا که بزرگترین روستای توابع رودبار قصران است، مکانی دیدنی و بسیار زیبا به شمار می­آید. این روستا با دارا بودن درختان میوه ای که دارد از اواخر خرداد تا آبان به عنوان یکی از بهشتی ترین مناطق زمین تبدیل شده که با محصولاتی مانند گردو، سیب، گیلاس و آلبالو خودنمایی می کند.

روستای شکرآب هم در بخش غربی آهار واقع شده و فاصله چندانی با هم ندارند. رودخانه شکرآب از این روستا عبور می­کند و سبب شده تا شکرآب به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم تهران به حساب آید. آبشار ده تنگه، توچال، قله قلعه دختر و سی پال نیز از اماکن دیدنی هستند که در حد فاصل آهار و شکرآب قرار گرفته­اند.

دشت هویج

برای رفتن به دشت هویج باید 40 کیلومتر به سمت جنوب شرقی میگون حرکت کنید. 6 کیلومتر بعد از این که روستای افجه را پشت سر گذاشتید، به دست هویج خواهید رسید. دشت هویج تقریبا در 15 کیلومتر لواسان واقع شده است. البته به دنبال هویج در این منطقه نباشید اما در عوض می توانید سری به کاروانسرای صفوی بزنید که در اعصار گذشته محلی برای گذر شاهان بوده است.

دره شمالی افجه یکی از راه­هایی است که کوهنوردان قله آتشگاه ساکار یخچال از آن عبور می­کنند. از این قله بسیار زیبا، آبشار ساکا فرو می­ریزد و صحنه­ای بسیار زیبا را خلق کرده است. البته قله پرسون هم به عنوان یکی از مسیرهای سهل برای کوهنوردان محسوب می­شود.

دره آهنگرک

اگر می­خواهید به دره آهنگرک بروید، کافی است که 4 کیلومتر به سمت غرب میگون بروید. دره پر از آب و دیدنی آهنگرک که با نام دره الله بند نیز شناخته می­شود، در حصر قله هایی بسیار زیبا است. قله­های آبک، قلعه دختر، الله بند و آهنگرک این دره به حصر خود درآورده اند. زمانی که پا به این منطقه می­گذارید، می­توانید عمیقا زیبایی و شکوه طبیعت را احساس کنید و تمام حجم ریه خود را از هوایی پاک پر کنید.

روستای میگون تهران

آیا می توان در میگون اقامت کرد؟

جواب این سوال مثبت است. بله شما می­ توانید در این روستا با توجه به ویلاهایی که در اختیار مسافران قرار داده می ­شود بمانید و سفری چند روزه را داشته باشید. البته لازم به ذکر است که اقامت در این ویلاها، برای آخر هفته کمی گران­تر از باقی روزها می­ باشد.

روستای میگون تهران

سخن پایانی

لزومی ندارد که همیشه برای سفر و عوض کردن آب و هوا به فکر رفتن به مکان­های دور دست بود. برای سفر کردن کافی است تنها بیشتر با شهر و دیار خود آشنا شد تا بتوان سفری لذت بخش و عاری از هر گونه خستگی را تجربه کرد. روستای زیبای میگون نیز یکی از مناطق تفریحی و جذاب تهران به شمار می­ آید، که می­ تواند خستگی روزهای پر سر و صدا و آلودگی ­های شهری را از تن بزداید، و شما را برای روزهایی پر نشاط و فعال آماده کند. از این که تا پایان همراه ما بودید از شما سپاس گزاریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا