تور

اجاره خودرو در دبی
آملاستان مازندرانایرانگردی

روستای ناندل آمل، بهشتی پنهان در ابرها

روستای ناندل آمل

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با روستای ناندل را که یکی از جاهای دیدنی آمل است داریم . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

روستای ناندل آمل

روستای ناندل نام یکی از روستا های ییلاقی و زیبا و مرتفع از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل می باشد. ارتفاع این روستا از سطح دریا در حدود 2300 متر است  و در مسیر جاده ای کوهستانی به نام هراز با تعداد زیادی پیچ و خم و در فاصله تقریبی 53 کیلومتر به شهر آمل قرار گرفته است.فاصله تقریبی این روستا تا جاده هراز حدود 15 کیلومتر می باشد.

روستای ناندل آمل

به دلیل نزدیکی این روستا به دماوند کوهنوردان زیادی را به سمت خودش جذب می کند. یکی از زیبایی های این روستا که در اکثر اوقات سال قابل رویت است تماشای ابر و مه است. این روستا به دلیل اینکه کوهستانی و کوه پایه ای است دارای بارش های بهاری بسیاری است.

قله دماوند | از مسیر روستای ناندل

دماوند با تمام عظمت از این روستا به راحتی و زیبایی هر چه تمام تر قابل رویت و دستیابی است.کوهنوردان زیادی برای رسیدن به قله جبهه شمالی و شمال شرقی دماوند از این روستا صعود را آغاز می کنند.

مسیر دسترسی به روستای ناندل

از شهر تهران به نیت رسیدن به ناندل باید در مسیر جاده هراز پس از گذشت از پلور، گزنک، تونل وانا، بائیجان بعد از پاسگاه بایجان ۵۵ کیلومتری آمل و عبور از ۲ تونل (تونل شماره ۹ یا تونل نورانی و تونل شماره ۸ یا تونل آیو در جاده هراز) در سمت چپ خروجی دلارستان جاده ای خاکی پر پیچ و خم و بی آب و علفی با تابلوهایی کاملا مشخص شد که میگذریم ، ۱۶ کیلومتر تا روستای حاجی دلا، ۱۸ کیلومتر تا میان ده و ۱۹ کیلومتر تا ناندل فاصله دارد سپس به دشت های سرسبزی که ناندل پشت کوه ها انگار مخفی بوده است می رسیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا