تور

اجاره خودرو در دبی
آملاستان مازندرانایرانگردی

روستای چلاو ، بهشتی در آمل

روستای چلاو

در این مطلب از وب سایت گردشگری دوباره سفر شما را با روستای چلاو واقع در شهر آمل آشنا می کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

در 30 کیلومتری جنوب شرقی آمل و در شرق جاده هراز روستای چلاو قرار دارد. این روستا در دره ها و کوه های زیبا و سر سبز البرز مرکزی قرار دارد.

این روستای سر سبز در منطقه جنگلی و مرطوب واقع شده است که از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل استان مازندران می باشد. این منطقه طبق روایات مردم محلی شامل: هفت آبادی پاریمه، پاشاکلا، نجار محله یا نجار کلا، تیار، گنگرج کلا، فیلبند، لهاش، کردنشین، دایو، گت کلا، الیمستان و امامزاده قاسم(ع) که در مجاورت آن است جزء منطقه بالا چلاو به حساب می آید.

آب و هوای این روستا نسبتا سرد و بارانی و مه آلود می باشد به این دلیل که روستای چلاو در دامنه رشته کوههای البرز و جمع شدن ابرهای بارور در دره چلاو می باشد. در روستای چلاو در بیشتر فصل سال بارندگی وجود دارد. این باران ها باعث شده که این روستا و روستا های اطراف آن به مناطق جنگلی سر سبز و حاصلخیز تبدیل شود.

روستا چلاو

جاذبه های دیدنی روستای چلاو

ییلاق چلاو

در 25 کیلومتری آمل ییلاق چلاو قرار دارد. این ییلاق بیشتر روزهای سال بارانی و مه آلود می باشد.توصیه ما به شما این است که در روزهای سرد به آنجا سفر نکنید.

روستا چلاو

رودخانه چلورد

حاصل دو رودخانه گنگرج کلا و رودبارتیار رودخانه چلورد می باشد، که این دو رود از دو منطقه متفاوت حرکت کرده و در نهایت در منطقه دواب بهم می پیوندند. مقصد نهایی همه آنها رودخانه هراز می باشد.

روستا چلاو

امام زاده قاسم چلاو

در ارتفاعات جنوبی روستای تیار بقعه متبرک امام زاده قاسم می باشد. مردان و زنان روستا در این مکان به دور هم جمع می شوند. این امام زاده به قدری برای مردم ارزشمند است که کوه های اطراف را نیز با این نام می شناسند.

منطقه شکار ممنوع

بخشی از جنگل ها و زمین های ییلاق چلاو چند سالی می شود، به منطقه شکار ممنوع تبدیل شده است. در این جا گونه های نادر و زیبایی از حیوانات و پرندگان وجود دارد. این مکان زیبا برای عکاسی زیبا است.

روستا چلاو

دسترسی

 فاصله تهران تا چلاو 150 کیلومتر است. فاصله آمل تا چلاو 25 کیلومتر می باشد. این روستا در سمت راست خودش فیلبندو بندپی شرقی را دارد. در سمت چپ خود رودخانه هراز و دهستان لیتکوه را دارا می باشد.

بهترین راه رسیدن به چلاو از شهرهای مرکزی و جنوبی ایران ، رفتن به جاه هراز  است.

از شهرهای شمالی هم به آمل بروید بعد از 25 کیلومتر رانندگی، به پل منگل برسید که در سمت چپ جاده هراز است. از پل تا ییلاق چلاو هم 25 کیلومتر فاصله است.

روستاچلاو

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا