تور

اجاره خودرو در دبی
استان مازندرانایرانگردینوشهر

سد آویدر- دریاچه آویدر

سد آویدر- دریاچه آویدر

دریاچه آویدر یا صلاح الدین کلا در نزدیکی پارک جنگلی سی‌سنگان و فاصله ۳۰ کیلومتری شرق شهر نوشهر در استان مازندران، واقع شده است.

 جزیره‌ای کوچک و بی نظیر در میان دریاچه واقع شده است، که چهره خاصی به آن داده، همچنین سدی خاکی به نام سد آویدر در کنار دریاچه میباشد، که بسیار  دیدنی و زیبا میباشد.نقش اصلی این دریاچه تأمین آب برای کشاورزان منطقه میباشد، به همین دلیل سد خاکی آویدر را ایجاد کرده اند. جزیره‌ی این دریاچه درواقع تپه‌ای است، که بعد از ایجاد سد خاکی و بالا آمدن آب به جزیره بدل شده است.

اطراف دریاچه دارای پوشش گیاهی غنی میباشد، که گردشگران را ساعت‌ها مجذوب خود می کند. همه ی اطراف شما را چشم‌اندازی بی‌نظیری احاطه  کرده است. منظره‌هایی از طبیعت بکر مازندران رویایی. موجودات مختلفی مانند انواع ماهی، قورباغه، وزغ و مار نیز به آسودگی در محیط اطراف دریاچه به زندگی می پردازند.

در ادامه با مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید، تا با این دریاچه و سد بینظیر بیشتر آشنا شویم.

دریاچه آویدر

امکانات تفریحی و رفاهی 

زمانی که قصد سفر به دریاچه‌ی آویدر را دارید، باید نصف روزتان را به آن اختصاص داده. به دلیل آنکه جذابیت ‌های اینجا تنها زیبایی‌های دریاچه و طراوت محیط اطراف نمی باشد. و در سال‌های اخیر و با ورود گردشگران به این منطقه امکانات رفاهی و تفریحی جهت گردشگران فراهم گشته است.

محوطه‌ی دریاچه دارای چند آلاچیق زیبا، یک بوفه، کافی‌شاپ، رستوران محلی، فروشگاه صنایع‌دستی و سرویس بهداشتی میباشد. ماهیگیری در دریاچه آزاد میباشد، و بهترین مکان برای گرفتن ماهی سواحل آرام جزیره است. اگر اهل تفریحات آبی میباشد، امکان استفاده از قایق‌های پدالی یا موتوری را دارید و میتوانید لذت بیشتری از سفرتان ببرید. همچنین می توانید اسب‌سواری و گرفتن عکس با لباس‌های محلی را نیز تجربه کنید.

دریاچه آویدر

مکان

این دریاچه بینظیر در فاصله حدوداً ۳۰ کیلومتری شرق شهر نوشهر، و در نزدیکی پارک جنگلی سیسنگان در استان مازندران واقع شده است. برای رفتن به دریاچه زیبای آویدر می توان از جاده اصلی در امتداد سی‌سنگان سفر را شوع کرد، و کمی بعد از پارک جاده چلندر را ادامه بدهید،و بعد به کمک  تابلوهای راهنما که شما را به سد آویدر و روستای صلاح الدین کلا هدایت می کنند به دریاچه آویدر سفر کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا