تور

اجاره خودرو در دبی
استان هرمزگانایرانگردیهرمز

معرفی غار رنگین کمان هرمز | Rainbow Cave

غار رنگین کمان هرمز

در این سری از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با غار رنگین کمان را که یکی از جاهای دیدنی جزیره هرمز است داریم . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

خرید بلیط هواپیما مرحله مهم و اولیه‌ای در سفر است. ضروری است تا بهترین تجربه خرید آنلاین خدمات سفر را داشته باشیم تا با آرامش ذهن به مراحل بعدی سفر بپردازیم. با خرید آنلاین بلیط هواپیما از اسنپ‌تریپ، می‌توانید به‌راحتی و به‌صرفه تنها با چند کلیک بلیط سفر خود را با بهترین قیمت، در کمترین زمان و به‌روش مطمئن‌تری تهیه کنید.

غار رنگین کمان | جزیره هرمز

اگر به جزیره هرمز جزیره رنگ ها بگوییم گزاف نگفته ایم. شما در این جزیره می توانید خاک های رنگی را با چشمانتان ببینید و شگفت زده شوید. علاوه برآن در این جزیره غاری وجود دارد که به دلیل اینکه لایه های مختلفی از رنگ های متفاوت در آن وجود دارد به غار رنگین کمان شهرت یافته است.

غار رنگین کمان در استان هرمزگان و در جزیره هرمز قرار گرفته است و یکی از جاذبه های گردشگری هرمز می باشد.این غار در بخش جنوب شرقی جزیره هرمز قرار گرفته است. این غار در اثر جریان آب به سمت دریا و عبور آن از زیر کوه نمک ساخته شده است.

در بعضی از بخش های غار رنگین کمان دالان های متعددی به چشم می خورد که زمین شناسان معتقد هستند که دلیل ایجاد این دالان ها آب می باشد. عمق این غار بین 30 الی 40 متر می باشد.

غار رنگین کمان | جزیره هرمز

در قسمت های مختلف غار ارتفاع سقف غار متفاوت است و در برخی از بخش های غار باید هنگام عبور سرتان را خم کنید.داخل این غار سنگ های نمکی و رسوبی به صورت لایه ای روی هم قرار گرفته و باعث ایجاد یک سطح شبیه به رنگین کمان شده است. قسمت انتهایی غار رنگین کمان زیباترین بخش این غار است که رنگ ها به اوج خود می رسند.

طیف رنگ های این غار در حدود 70 طیف است. رنگ هایی که در این غار ایجاد شده است به دلیل ترکیبات معدنی می باشد که در این غار وجود دارد. فلزاتی مانند آهن که با ترکیب دن با سایر عناصر موجود در کانی های این غار رنگ های متفاوتی را تشکیل می دهد. در ابتدای غار بیشتر نمک دیده می شود اما هر چه که بیشتر پیش روی می کنید رنگ ها و بخش های رنگی غار بیشتر می شود.

غار رنگین کمان | جزیره هرمز

توصیه هایی قبل از بازدید از غار

با توجه به اینکه غار رنگین کمان در یک دره قرار گرفته است، دیدن دهانه آن کار راحتی نیست و باید حدود 15 دقیقه پیاده روی کنید تا به دهانه غار برسید. و به دلیل اینکه داخل غار انواع سنگ ها وجود دارد بهتر است از کفش مناسب استفاده کنید تا آسیبی به پاهایتان نرسد.

ضمنا با توجه به اینکه داخل غار نوری وجود ندارد  و نور کمی از خورشید به داخل غار می رسد پیشنهاد می شد یک چراغ قوه همراه خود داشته باشید تا بتوانید نهایت استفاده از زیبایی های این غار را داشته باشید. توصیه آخر اینکه برخی از قسمت های غار ارتفاع بسیار کم می شود و به ناچار باید به حالت پامرغی به مسیر ادامه دهید اگر مشکل زانو درد دارید بهتر است مراقب باشید.

بهترین زمان بازدید از غار رنگین کمان

به دلیل آب و هوای گرم  و شرجی در جزیر هرمز، پیشنهاد می شود در فصول پاییز و زمستان به این مکان سفر کنید و با توجه به اینکه این غار فاقد نور کافی است بهتر است بازدید خود را برای صبح هماهنگ کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا