تور

اجاره خودرو در دبی
آسیاجهانگردیغذاقطر

غذاهای محلی قطر

غذاهای محلی قطر

مسلما یکی از مهم ترین بخش های سفر به یک کشور جدید که لذت سفر را دو چندان خواهد نمود، غذاهای محلی آن کشور می‌باشد و ما نیز در این مقاله از مجله گردشگری دوباره سفر قصد داریم شما را به غذاهای محلی قطر آشنا کنیم تا هنگام سفر به این کشور بتوانید غذایی مطابق با طبع خود تهیه کنید.

قطر که یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌باشد که دارای جاذبه های گردشگری زیادی بوده و سالانه توریست های زیادی به این کشور سفر می‌کنند. اما این کشور دارای غذاهای متنوعی می‌باشد که دارای طعم بسیار دلچسبی هستند و مورد استقبال بسیاری از افراد قرار می‌گیرند که بهتر است چند نمونه از آن‌ها را معرفی کنیم‌.

مجبوس از غذاهای محلی قطر

اولین غذایی محلی قطر که قصد معرفی آن را داریم مجبوس یا کبسه می‌باشد جزو پرطرفدار ترین غذاها برای مردم قطر می‌باشد. در پخت این غذا که در کشور های کویت، عمان و بحرین نیز طبخ می‌شود برنج را با انواع ادویه های خوش عطر ترکیب نموده و همچنین داخل آن بر حسب سلیقه می‌توان از انواع گوشت مثل مرغ، میگو، ماهی و … استفاده کرد.

مجبوس قطر

مدروبا از غذاهای محلی قطر

دومین غذای محلی قطر مدروبا می‌باشد که به عنوان فرنی نیز شناخته می‌شود و اغلب در ماه مبارک رمضان و برای وعده افطار خورده می‌شود. ترکیب اصلی این غذا شامل برنج، کره، شیر و هل می‌باشد که باید برای پخت همه مواد را با هم ترکیب نموده و اجازه دهیم آنقدر پخته شود که بافتی بسیار نرم پیدا کند. البته در کشور قطر این غذا اغلب به تنهایی سرو نشده بلکه در کنار آن از انواع گوشت و لوبیا نیز استفاده می‌شود.

مدروبا

قوزی یکی دیگر از غذاهای محلی قطر

در اغلب میهمانی ها و مجالس کشورهای عربی به خصوص قطر از قوزی به عنوان غذای اصلی استفاده می‌شود زیرا این غذا دارای طعم بسیار دلچسبی می‌باشد و همین طعم آن باعث محبوبیت بسیار زیاد آن شده است. در این پلو برنج را با سبزیجات و ادویه های معطر ترکیب نموده و در کنار بره کباب شده میل می‌کنند.

قوزی قطر

تَرید از غذاهای محلی قطر

ترید یا ثرید یکی از انواع غذاهای محلی قطر است که اغلب در ماه مبارک رمضان بسیار پخته می‌شود و شامل انواع سبزیجاتی همچون سیب زمینی، لوبیا، پیاز و هویج می‌باشد که در کنار گوشت گوسفند یا مرغ پخته شده و طعم خوبی به آن می‌دهند. در این غذا از برنج خبری نیست و باید همراه نان خورده شود یعنی غذای سبکی بوده و برای موقع افطار بسیار مناسب است.

ترید

هریس یکی دیگر از غذاهای محلی قطر

در کشور قطر، هریس به عنوان یک غذای بسیار مقوی شناخته می‌شود که اغلب به کودکان و کسانی که رژیم غذایی سالم دارند توصیه می‌شود که مصرف کنند. نوع پخت این غذا که به هریسا نیز معروف است به این صورت است که غلات یا حبوبات را همراه با آب یا شیر می‌پزند و میل می‌کنند البته برخی افراد از گوشت نیز کنار آن استفاده می‌کنند.

هریس

سالونا از غذاهای محلی قطر

سالونا را می‌توان محبوب ترین غذای سنتی کشور قطر دانست که در پخت آن از گوجه‌فرنگی، بادمجان، سیب زمینی و هویج استفاده می‌شود و اغلب در کنار گوشت تند و برنج خورده می‌شود. این غذا در اغلب کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز جزو محبوب ترین غذاها می‌باشد و باب میل اغلب سلایق قرار می‌گیرد.

سالونا

لقمات از غذاهای محلی قطر

لقمات یک غذای محلی به حساب نمی‌آید بلکه یک نوع شیرینی است که در ماه رمضان در سفره افطار اغلب قطری‌ها مشاهده می‌شود. لقمات را به شکل توپک های کوچکی که شباهت زیادی به بامیه دارند درست می‌کنند و در این شیرینی از شیر، کره، آرد، شکر، هل و زعفران استفاده می‌شود که به صورت خمیرهای گردی در‌می‌آیند و در روغن فراوان داغ سرخ می‌شوند و دارای طعم بسیار دلچسبی دارند. اگر شما نیز دوست دارید که این شیرینی های خوشمزه را امتحان کنید هنگام سفر به قطر حتما به شیرینی‌ فروشی های این کشور مراجعه کنید.

لقمات

کوسا محشی از غذاهای محلی قطر

کوسا محشی که اگر به فارسی ترجمه شود کدو شکم پر معنی می‌دهد از محبوب ترین غذاهای محلی قطر و همچنین کل خاومیانه می‌باشد که برای تهیه این غذا داخل کدو را خالی می‌کنند و آن را با گوشت و سبزیجاتی که با انواع ادویه طعم دار شده است پر می‌کنند. ما در ایران نیز به همین سبک انواع دلمه ها را درست می‌کنیم پس نمی‌تواند برای ما ناآشنا باشد و مطمئنا کوسا محشی نیز به مذاقمان خوش خواهد آمد.

کوسا محشی

بلالیت از غذاهای محلی قطر

بلالیت نوعی پاستای شیرین است که به دلیل ادویه هایی که داخل آن به کار رفته است احتمال داده می‌شود که غذایی هندی باشد و طی مرور زمان به قطر رسیده است. برای تهیه این پاستا از رشته فرنگی یا نودل، کره، شکر، تخم مرغ، هل، زعفران و روغن گیاهی استفاده می‌شود که گاهی در وعده صبحانه و گاهی به عنوان عصرانه میل می‌شود. محبوبیت این غذا فقط در قطر نمانده بلکه غذای مورد علاقه بسیار از مردم کشور های حاشیه خلیج فارس نیز محسوب می‌شود.

بلالیت

مرگوگ از غذاهای محلی قطر

یکی دیگر از غذاهای مقوی قطر، مرگوگ است که به دلیل بو و طعم دلچسبی که دارد مورد علاقه مردم منطقه های اطراف نیز ثرار گرفته است به این صورت که مرگوگ را می‌توان در خانه افرادی که در کیش نیز زندگی می‌کنند یافت. برای پخت مرگوگ شما نیاز به هویج، کدوسبز، بادمجان، سیب زمینی، گوجه و البته گوشت دارید که باید همه این مواد را تکه تکه نموده و با هم ترکیب کنید و روی شعله قرار دهید. پس از اینکه این مواد پخت باید تکه‌های خمیری که از قبل آماده کرده اید را داخل آن انداخته و منتظر باید تا غذا به طور کامل حاضر شود. مطمئنا این غذای مقوی می‌تواند یک وعده غذایی بسیار عالی در سفر به قطر محسوب شود پس توصیه می‌کنیم حتما آن را برای یک بار هم که شده تست کنید.

مرگوگ قطری

سخن آخر

قطر یکی از معروف ترین کشورها در پخت انواع غذاهای محلی با بهترین طعم و مزه می‌باشد که سالانه افراد زیادی را به خود جذب می‌کند که در این مقاله به چند مورد از خوشمزه ترین غذاهای محلی قطر اشاره کردیم. اغلب این غذاهای محلی فقط محدود به قطر نمانده و اغلب از طریق دریا به دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز رفته که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا