تور

اجاره خودرو در دبی
استانبولترکیهجهانگردی

معرفی محله های معروف استانبول

معرفی محله های معروف استانبول

محله های معروف استانبول مقصدی ایده آل برای گردشگران و به‌خصوص گردشگران ایرانی است. این شهر بین قاره اروپا و آسیا واقع‌ شده و به همین دلیل ازلحاظ جغرافیایی موقعیت مهمی دارد. حال و هوای مدرن و اروپایی و همچنین نزدیک بودن موقعیت جغرافیایی و فرهنگ‌‌ ایران و ترکیه موجب می شود تا استانبول همواره میزبان تعداد زیادی از ایرانیان باشد. با وجود آنکه استانبول پایتخت کشور ترکیه نیست اما همچنان قطب بسیار مهمی از لحاظ گردشگری و کسب‌ و کار به شمار می‌رود.

از ویژگی‌هایی که خیل عظیم گردشگران را به این شهر جذب می‌کند، مراکز خرید و برند‌های معتبر و معروفی است که در این شهر فعالیت دارند. علاوه بر آن، جاذبه‌های گردشگری استانبول فراوان‌اند و به همین دلیل از این شهر همواره به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های توریستی جهان یاد می‌کنند.

اگر در حال مطالعه این مطلب هستید احتمالاً قصد سفر به این شهر را دارید و انتخاب محل اقامت یکی از دغدغه‌های شما است. در ادامه به معرفی محله های معروف استانبول در مجله گردشگری دوباره سفر می‌پردازیم و ویژگی‌های هر یک را بیان می کنیم.

منطقه سلطان احمد از محله های معروف استانبول

محله سلطان احمد را Sultan Ahmed به دلیل وجود مسجد سلطان احمد به این نام می‌شناسند. مسجد سلطان احمد بر اساس معماری زمان حکومت عثمانی بنا شد و ازلحاظ تاریخی نیز اهمیت زیادی دارد.

علاوه بر مسجد سلطان احمد، جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز در این محله وجود دارد که از این لحاظ می‌تواند گزینه‌ای محبوب برای گردشگری باشد. این محله به‌خصوص در میان طرفداران تاریخ و فرهنگ از محبوبیت زیادی برخوردار است. این جاذبه‌های گردشگری منطقه سلطان احمد در فاصله کمی از هم واقع‌شده‌اند بنابراین می‌توانید تمام روز را به پیاده روی و سیر و سیاحت در این محله بگذرانید.

جاذبه‌های گردشگری محله سلطان احمد استانبول به شرح زیرند:

  • مسجد سلطان احمد Blue Mosque | Sultan Ahmed Mosque
  • مسجد ایا صوفیه Hagia Sophia
  • بازار آراستا Arasta Bazaar
  • کاخ توپکاپی Topkapi Palace
  • باسیلیکا سیسترن Basilica Cistern
  • میدان اسب دوانی Hippodrome

مسجد سلطان احمد

محله ببک استانبول   Bebek

کمتر کسی است که حداقل یک بار نام محله ببک استانبول را نشنیده باشد. ببک اعیان‌ نشین‌ترین و لوکس‌ترین محله استانبول است. اقشار پر در آمد استانبول در این محله زندگی می‌کنند و قیمت املاک در محله ببک بسیار بالا است. این منطقه پس از ساخت قطعه رومی بسیار مورد توجه قرار گرفت. به واسطه‌ای که سلاطین عثمانی علاقه زیادی به این منطقه نشان دادند این منطقه توسعه یافت و به ببک امروزی تبدیل شد. سلاطین عثمانی باغ‌ها و عمارت‌های فراوانی را به عنوان استراحتگاه تابستانی در آن ساختند.

پارک ببک و بندر فری ببک انتخابی عالی برای پیاده‌روی به شمار می‌آیند. کافه رستوران‌های مجلل و فروشگاه‌های برند‌های معروف نیز در این منطقه به چشم می‌خورند.

محله آسمالی مسکیت استانبول Asmalimescit

محله آسمالی مسکیت استانبول حال و هوایی متفاوت از سایر مناطق شهر دارد. در این قسمت از استانبول، ساختمان‌های رنگارنگ دوره رونسانس قرار دارد. مهم‌ترین تفریحی که گردشگران را به این منطقه علاقمند کرده است، گشت و گذار در میان کافه‌های محلی و لذت بردن از موسیقی زنده است.

محله آرناووت کوی استانبول  Arnavutkoy

این قسمت از استانبول مناسب زندگی شبانه است. در این منطقه عمارت‌های عثمانی و رستوران‌ها و کافه‌های متعدد واقع شده. آرناووت کوب در واقع به قلب زندگی شبانه استانبول شهرت دارد و بارهای زیادی در این قسمت وجود دارد. این منطقه به دلیل اینکه در مجاورت تنگه بسفر واقع شده به غذاهای دریایی آن نیز معروف است.

لوکس‌ترین و زیباترین عمارت‌های استانبول در محله آرناووت کوی واقع شده‌اند.

محله بالات استانبول  Balat

محله بالات استانبول یکی از محله‌های قدیمی استانبول است که در بخش اروپایی این شهر واقع شده. این محله به ساحل غربی اشراف دارد و در گذشته، یونانی‌ها و یهودی‌ها در این قسمت زندگی می‌کردند. از ویژگی‌های این قسمت از استانبول می‌توان به کوچه‌‌های تنگ و باریک و ساختمان‌های رنگارنگ و به هم فشرده اشاره کرد. محله بالات استانبول برای اغلب ایرانیان حالت نوستالژی دارد. در این منطقه، بچه‌ها هنوز هم در کوچه بازی می‌کنند و لباس‌ها بر بند رخت آویزان می‌شوند. محله بالات برخلاف بیشتر قسمت‌های استانبول محله‌ای آرام و عاری از شلوغی است.

از جاذبه‌های گردشگری‌ای که در محله بالات استانبول قرار دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلیسای سنت استفان بولگار که در کنار دریا قرار دارد
  • محله کولی‌ها
  • کالج ارتدوکس یونانی
  • دانشگاه کادیر خاص

محله بالات استانبول

محله بشیکتاش استانبول ‌‌Besiktas

بشیکتاش Besiktas نام یک تیم فوتبال محلی است که به دلیل محبوبیت زیاد، نامش را بر روی محله گذاشته‌اند. این محله یکی از مشهورترین مناطق استانبول به شمار می‌آید و در طول سفر خود حتما نام آن را خواهید شنید.

دیدنی‌‌هایی که در این قسمت از شهر واقع شده عبارت‌اند از:

  • بازار محلی
  • موزه نیروی دریایی
  • کاخ دلمه باغچه
  • پارک یلدیز
  • مسجد اورتاکوی
  • موزه نقاشی و مجسمه

فروشگاه‌های زیادی نیز در این قسمت واقع شده‌اند که اجناس خود را به قیمت مناسبی می‌فروشند. اما اقامتگاه‌هایی که در آن وجود دارد بسیار مجلل و گران‌قیمت هستند. گردشگران به طور معمول به قصد کروز سواری به این منطقه می‌روند. تنگه بسفر در محله بشیکتاش مقصد تورهایی است که گردشگران را برای سوار شدن بر کشتی‌های کروز تفریحی به این منطقه می‌آورند.

محله شیشیلی استانبول  Sisli

محله شیشلی در قاره اروپا قرار دارد. از شاخص‌ترین ویژگی‌های این قسمت از شهر می‌توان به مراکز خرید جواهرات اشاره کرد. معروف‌ترین مرکز خرید جواهر در استانبول جواهیر نام دارد که در این محله واقع است. این مرکز خرید حتی بزرگ‌ترین مرکز خرید اروپا به حساب می‌آید. محله شیشیلی یکی از محبوب‌ترین و پر رفت و آمدترین محله‌های استانبول است و امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی در آن فراهم شده. با وجود انواع کافه‌ها و رستوران‌های کوچک و بزرگ در این منطقه، تجربه خوبی برای گردشگران و مشتریان رقم خواهد خورد.

از دیگر امکانات تفریحی و جاذبه‌های گردشگری که در این منطقه قابل رویت است می‌توان به موزه آتاتورک،‌ موزه ارتش استانبول، ارزان فروشی کانیون و کلیسای هولی اسپریت اشاره کرد.

مراکز خرید محله شیشیلی استانبول

محله بی اغلو  Beyoglu

محله بی اغلو به حال و هوای اروپایی شهرت دارد. این محله بر اساس معماری یک قرن اخیر اروپایی ساخته شده و نشان از سبک زندگی اروپایی می‌دهد. چند مورد از نمادهای استانبول از جمله برج گالاتا، میدان استقلال و میدان تکسیم در این منطقه واقع شده‌اند. محله بی اغلو به محله سلطان احمد اشراف دارد و از طریق پل گالاتا با آن مرتبط است. در محله بی‌ اغلو می‌توان ساعت‌ها در بوتیک‌های شیک و مغازه‌های هنری سرگرم شد. این قسمت از شهر از مناطق شلوغ و پر جنب و جوش به شمار می‌رود و اگر از زندگی شهری و پرتکاپو لذت می‌برید، محله بی اغلو می‌تواند محل مناسبی برای اقامت باشد.

محله گالاتا استانبول Galata

محله گالاتا به دلیل برج‌های تاریخی، خیابان‌های سنگ‌فرش و ساختمان‌های نئوکلاسیک، شهرت زیادی دارد. برج گالاتا در این منطقه، نماد شهر استانبول است و از بالای آن می‌توان منظره‌ای کامل از شهر استانبول را مشاهده کرد. هر کوچه و خیابان‌های محله گالاتا محلی برای گردشگری و سیاحت است.

خیابان گالیپ دده در این محله به فروش آلات و تجهیزات موسیقی معروف است. در سمت راست این خیابان پر ازدحام کافه‌ای دنج و کلاسیک قرار دارد که انواع غذاهای ترکی را به مشتریان ارائه می‌کند. برای تجربه یک وعده صبحانه ترکی، حتما سری به کافه پرایوتو بزنید.

یکی دیگر از مکان‌های تفریحی که در محله گالاتا قرار دارد کلاب ناردیس است. کلاب ناردیس یکی از بنام‌ترین کلاب‌های موسیقی جز در استانبول به شمار می‌رود و بهترین نوازندگان این سبک در آن می‌نوازند.

محله گالاتا استانبول

محله کاراکوی استانبول

محله کاراکوی درست در کنار آب قرار دارد. بندرگاهی که در این منطقه واقع شده است در گذشته از بندرهای مهم به شمار می‌رفته. این منطقه از سال ۲۰۱۲ توسعه یافت و به یکی از شناخته شده‌ترین محلات استانبول تبدیل شد. ساختمان‌‌های تاریخی این منطقه یکی پس از دیگری در حال بازسازی هستند و اغلب آن‌ها به کافه‌‌ها و رستوران‌ها و مراکز خرید تبدیل می‌شوند. کلیساها، مغازه‌های قدیمی و رستوران‌های محلی که در این منطقه قرار دارند پذیرای عده زیادی از گردشگران و مردم بومی استانبول هستند.

محله اسکودار استانبول

این قسمت از استانبول یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق استانبول است و در قسمت آسیایی این شهر قرار دارد. در این بخش برخلاف قسمت‌های اروپایی استانبول که بخش توریستی شهر است، می‌توانید با استانبول واقعی و زندگی مردم محلی آشنا شوید. توریست‌ها اغلب از این قسمت شهر غافل می‌شوند اما اگر از شلوغی استانبول به تنگ آمده باشید، این برایتان یک مزیت است. این منطقه حال و هوای اصیل خود را حفظ کرده است.

اگر قصد دارید به این محله سری بزنید، توصیه می‌کنیم حتما تجربه یک حمام سنتی ترکی را به خودتان هدیه بدهید.

جاذبه‌های دیدنی محله اسکودار عبارت‌اند از:

  • مسجد مهرماه سلطان
  • برج دختر
  • کاخ بیلربئی

محله اسکودار استانبول

سخن پایانی

استانبول شهری بسیار بزرگ و پرجمعیت است که در آن قاره‌های اروپا و آسیا با هم دیدار می‌کنند. محله های معروف استانبول همواره میزبان تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان است و امکانات تفریحی و رفاهی فراوانی برای بازدید کنندگان فراهم می آورد. جای جای شهر استانبول را می‌توان مقصدی ایده‌آل برای تجربه یک سفر خاطره‌انگیز به حساب آورد. در این مقاله به معرفی برخی محله های معروف استانبول پرداختیم و با مکان‌‌های دیدنی و حال و هوای هر کدام آشنا شدیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا