تور

اجاره خودرو در دبی
استان تهرانایرانگردیتهران

پارک آبی آزادگان تهران

ورزش‌های آبی دارای فواید بسیاری برای روح و روان سلامتی ما هستند. همچنین پرطرف‌دارترین ورزش مشترک بین همه گروه‌های سنی‌. چه پیر، چه جوان؛ چه زن یا مرد، ورزش آبی است. پارک آبی یک پارک تفریحی است که دارای تفریحات سرگرم‌کننده مانند سرسره آبی، حمام تفریحی، استخر، استخر موج، سونا و سرسره‌های سقوط آزاد و … است. در این مطلب از مجله گردشگری دوباره سفر شما را با پارک آبی آزادگان تهران آشنا خواهیم کرد. این پارک جزو بزرگ‌ترین مجموعه‌های آبی تهران است که طراحی آن اختصاصاً برای استفاده آقایان و به‌صورت روباز است.

تأسیس پارک آبی آزادگان تهران

پارک آبی آزادگان تهران در سال ۱۳۷۴ توسط مهندسان ایرانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت که ساخت آن نزدیک به ۳ سال طول کشید. در سال ۱۳۷۷ این پارک با الهام از یک پارک روباز کانادایی در سال‌هایی که پارک‌های روباز در ایران مرسوم نبودند، افتتاح شد. تا قبل از آن بیشتر پارک‌های آبی یا استخرها به شکل سرپوشیده و سالنی بودند بنابراین پارک آبی آزادگان را می‌توان جزو اولین پارک‌های آبی روباز در سطح منطقه قرارداد. به همین جهت پارک آبی آزادگان تهران به دلیل نواوری در ساخت و دارابودن ویژگی‌های منحصربه‌فرد هم از نظر ورزشی و هم تفریحی موردتوجه بسیاری از مردم قرار گرفت.

چند سالی است که تب ساخت پارک‌های آبی بزرگ و مدرن در دنیا به اوج رسیده و پارک‌های آبی جدید دارای امکانات و بازی‌های متنوع فراوانی هستند. به همین منظور ممکن است پارک آبی آزادگان تهران در حال حاضر، یک پارک آبی معمولی به نظر بیاید. اما در سال ۱۳۷۷ که پارک‌های آبی مخصوصاً روباز مرسوم نبودند و تفریحات آبی مردم در یک استخر ساده خلاصه می‌شد، پارک آبی آزادگان چیزی عجیب و متفاوت بود. البته سرسره‌های بزرگ به شکل ساده، پله‌ای و مارپیچ، استخرهای بزرگ با موج‌های مصنوعی، دریاچه مصنوعی و تخته دایو با ارتفاع گوناگون حتی امروزه هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

 در پارک آبی آزادگان تهران تمامی لوازم و وسایل مخصوص شنا و بازی‌های آبی قرار دارد و در خود مجموعه با قیمتی مناسب به فروش می‌رسد؛ بنابراین نیازی به بردن وسایل ندارید. بیشتر وسیله‌های بازی پارک آبی آزادگان تهران بدون هیچ خطری و برای گروه‌های سنی مختلف مناسب است.

پارک آبی آزادگان تهران

بهترین زمان رفتن به پارک آبی آزادگان تهران

پارک آبی آزادگان تهران جزو اولین پارک‌های روباز در ایران است. به دلیل روباز بودن این مجموعه، امکان استفاده از پارک تنها در ماه‌های خاصی از سال امکان‌پذیر است. برای مثال در ماه‌های سرد یا روزهای بارانی و برفی نمی‌توان از استخر استفاده کرد. در مجموع، مجموعه آزادگان مخصوص ماه‌های گرم سال و هوای آفتابی است زیرا می‌توانید به‌راحتی زیر نور آفتاب دراز بکشید و استراحت کنید.

پارک آبی آزادگان تهران در ۳ سانس مجزا و از صبح تا غروب باز است و عموم می‌توانند از آن استفاده کنند. بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۴ بعدازظهر به دلیل اینکه آفتاب بیشترین تابندگی و گرما را دارد، طبیعتاً بهترین زمان برای رفتن به استخر است. البته شلوغ‌ترین زمان پارک نیز در همین ساعات است. در سانس‌های دیگر به نسبت پارک خلوت‌تر است؛ بنابراین اگر به دنبال خلوتی و آرامش هستید، از سانس‌های دیگر استفاده کنید.

پارک آبی آزادگان تهران دارای امکانات دیگری مانند کافه یا رستوران است که می‌توانید در صورت نیاز به استراحت به این مکان‌ها سر بزنید و چیزی بخورید یا بنوشید. همچنین این پارک در منطقه مناسبی نیز قرار دارد. باغ توسکا، پارک آزادگان، پارک خلیج‌فارس و شهربازی پامچال در اطراف این پارک قرار دارند که  می‌توانید بعد از شنا، برای گذراندن وقت به آنجا بروید.

راه‌های دسترسی به پارک آبی آزادگان

آدرس: تهران، بزرگراه بسیج، میدان بسیج، ۳۰ متری بوعلی، نرسیده به سه‌راه افسریه، مجموعه پارک آبی آزادگان

برای رفتن به پارک آبی آزادگان تهران گزینه‌های زیادی وجود دارد:

تاکسی

شما می‌توانید برای رفتن به پارک آبی آزادگان از تاکسی‌های درون‌شهری یا اینترنتی استفاده کنید. تاکسی‌های درون‌ شهری شما را تا میدان بسیج می‌برند.

خطوط BRT

ایستگاه شرکت واحد (خط ۳) و ایستگاه توسکا (خط ۹) به پارک آبی آزادگان راه دارند که با کمی پیاده‌روی به‌راحتی به پارک خواهید رسید.

خودرو شخصی

با گنجایش بالای پارک آبی آزادگان، استفاده از خودروی شخصی نیز می‌تواند گزینه مناسب دیگری برای شما باشد.

ساعات دسترسی

تمامی روزهای هفته از شنبه تا جمعه پارک آبی آزادگان تهران برای استفاده عموم باز است که البته امکان استفاده از پارک در روزهای بارانی و فصول سرد وجود ندارد.

 سانس‌های این پارک:

  • ۹ تا 11:30
  • 12:30 تا ۱۵
  • ۱۶ تا 18:30

پارک آبی آزادگان تهران

قیمت بلیت و خرید بلیت پارک آبی

باتوجه‌به تغییرات قیمت و همچنین شرایط کرونایی نمی‌توان رقم دقیقی را به‌عنوان قیمت بلیت این پارک آبی در نظر گرفت. همچنین شرایط و قیمت بلیت برای افراد کم‌سن‌وسال با افراد بزرگ‌تر متفاوت است و شما می‌توانید فرزندان خود را با هزینه کمتری به پارک آبی آزادگان برده و در این فضا به تفریحات مختلف مشغول شوید. در کنار هزینه ورودی این پارک، استفاده از فروشگاه‌های ورزشی و اماکن تفریحی و غذاخوری‌های پارک نیز شامل هزینه‌های جداگانه است.

نکات پارک آبی آزادگان

  • به دلیل روباز بودن پارک آبی آزادگان، این پارک مخصوص آقایان است.
  • این پارک دارای ساحل مصنوعی است که در فضایی نسبتاً بزرگ قرار دارد.
  • امکان تولید ۸ نوع موج در وسعت ۶۰۰۰ مترمربع توسط موج ساز پارک وجود دارد.
  • طول سرسره مرگ پارک آبی آزادگان، ۷۰ متر است.
  • استخر رودخانه مجموعه ورزشی آزادگان با طول ۵۵۰ متر، مکان خوبی برای شنا و پیاده‌روی در آب است.
  • استخر کودکان پارک آبی آزادگان ۴۵ سانتی‌متر عمق دارد.
  • استفاده از سرسره‌های بزرگ، گرداب مارپیچ پارک و دیگر وسایل ورزشی ممکن است مناسب همه سنین نیست.

امکانات پارک آبی آزادگان

در پارک آبی آزادگان انواع استخر اعم از استخر بزرگسالان، استخر موج، استخر روباز و استخر بازی وجود دارد. انواع سرسره اعم از سرسره پیچشی، سرسره مرگ، سرسره رنگین‌کمان، سرسره شیرجه، سرسره مسابقه‌ای، سرسره گرداب و… در پارک آبی آزادگان قرار دارد. پارک آبی آزادگان تهران دارای دریاچه مصنوعی و امکانات موج‌سواری نیز است.

امکانات دیگر پارک آبی آزادگان تهران از دلایل سهولت استفاده مردم از این پارک آبی است. شما می‌توانید از فروشگاه‌های ورزشی مجموعه تمامی وسایل و لوازم استخر را (از لباس شنا گرفته تا وسایل غواصی و اسکی) بخرید. همچنین کافه رستوران یا فست‌فودهای پارک آبی مکان عالی برای استراحت کردن هستند که فرصت خوردن یک وعده غذای خوشمزه را هم به شما می‌دهند. پارک آبی آزادگان یک مجموعه بزرگ و مجهز آبی در تهران است که یک زمین چمن مصنوعی فوتسال، زمین والیبال و فوتبال ساحلی نیز برای استفاده عموم در این پارک وجود دارد.

رئیس سازمان ورزشی تهران در طرح پیشنهادی که برای بازسازی این پارک در نظر دارد، قصد دارد که قسمتی از استخر را روباز نگه دارد و بقیه مجموعه سرپوشیده شود. با این طرح امکان استفاده از مجموعه در تمامی ماه‌های سال فراهم خواهد شد. همچنین بانوان نیز می‌توانند از این پارک آبی نیز استفاده کنند.

پارک آبی آزادگان تهران

در آخر

اگر شما هم از علاقه‌مندان شنا و پارک‌های آبی هستید، پس از افتتاح مجدد این مجموعه، حتماً به آن سر بزنید. با رعایت نکات ایمنی و با گوش‌دادن به نکات غریق نجات، ساعات خوشی را در این مجموعه سپری خواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا