تور

اجاره خودرو در دبی
استان البرزایرانگردیکرج

پارک محیط بان کرج ، اولین پارک سافاری ایران

پارک محیط بان کرج

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با پارک محیط بان را که یکی از جاهای دیدنی کرج است داریم . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

پارک محیط بان کرج

کرج شهری کوه پایه ای و مرکز استان البرز می باشدکه در دامنه رشته کوه های البرز قرار دارد. استان البرز از لحاظ مرزهای جغرافیایی از شمال به مازندران و از شرق به تهران و از غرب به قزوین و از سمت جنوب به استان مرکزی می رسد. مساحت شهرستان کرج در حدود 2457 کیلومتر مربع است.

شهرستان کرج دارای روستاهای خوش آب و هوا و مردمی خونگرم و مهمان نواز می باشد و همچنین دیدنی های بسیاری دارد. یکی از همین جاهای تفریحی کرج پارک محیط بان می باشد. این بوستان اولین پارک طبیعی کشور است که حیوانات در آن در قفس نیستند و به صورت آزاد زندگی می کنند.این پارک به صورت یک اکوپارک خاص حیاط وحش در زمین های شمالی حصار کرج تا تونل بیلقان در دسترس گردشگران قرار گرفته است.

پارک محیط بان کرج

برای ساخت این پارک 20 میلیار تومن هزینه شده است و در حدود 75 راس از حیوانات علف خوار برای رها سازی در این پارک خریداری شده است.مساحت این پارکدر حدود 17.5 هکتار است که در تپه های حصار ساخته شده است و برای ایمنی و اسایش حیوانات از هیچ قفسی برای نگهداری آن ها استفاده نشده است.

پارک محیط بان کرج

از ویژه گی های این پارک این است که  دارای برج های دیده بانی و همچنین دوربین های دوربرد برای دیدن حیوانات در طبیعت  می باشد. همچنین قرار بر این بوده که حیواناتی مانند قوچ و گوزن و میش نیز به این پارک اضافه شوند. گردشگران می توانند در زمان ورود بعد از تهیه بلیط سوار بر خودروهایی شوند و از پارک و حیوانات آن دیدن کنند و همچنین در زمان بازدید می توانند از خودروها پیاده شوند و اقدام به عکاسی از محیط و حیوانات نمایند.

پارک محیط بان کرج

پارک محیط بان همچنین مجهز به 2 سکوی بازدید و ساختمان کلینیک دامپزشکی و سیلوی ذخیره علوفه می باشد. تمامی الزامات یک پارک استاندارد حیاط وحش در این پارک پیش بینی شده است. کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی نیز بر این مجموعه نظارت مستقیم دارند تا دام ها از لحظ بهداشت محیط و حفاظت مشکلی نداشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا