تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

ایستگاه راه آهن اصفهان کجاست؟

راه‌های مختلفی برای سفر کردن وجود دارند که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها، استفاده از خطوط راه آهن است. امروزه سیستم حمل‌ونقل ریلی بسیار گسترده‌تر از قبل بوده و تقریبا تمامی شهرهای مهم کشور به یکدیگر متصل هستند. با توجه به این که اصفهان یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور بوده و تقاضا برای بلیط قطار اصفهان نسبتا بالا است، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به بررسی جزئیاتی کلیدی در رابطه با ایستگاه قطار این شهر بپردازیم.

ایستگاه راه آهن اصفهان

تاریخچه ایستگاه راه آهن اصفهان

راه آهن تاریخی طولانی در ایران دارد و قدمت آن به حدود ۱۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. ایمن و سریع بودن خطوط ریلی سبب شد تا ایستگاه‌های زیادی در سراسر کشور احداث شوند که ایستگاه اصفهان نیز یکی از آن‌ها بود. این ایستگاه در سال ۱۳۴۷ ساخته شد و از آن سال تاکنون، روزانه تعداد زیادی قطار از طریق ایستگاه راه آهن اصفهان رفت‌وآمد می‌کنند.

با این که ایستگاه قطار اصفهان قدیمی‌ترین ایستگاه‌ محسوب نمی‌شود، اما در رده قدیمی‌ترین‌ها قرار می‌گیرد. اولین نکته‌ای که هنگام ورود به آن نظر شما را به خود جلب خواهد کرد، معماری خاص آن است. معماری ایستگاه قطار اصفهان با الهام از معماری ایرانی اسلامی صورت گرفته و المان‌هایی از آثار باستانی این شهر در آن به‌کار رفته‌اند.

فاصله ایستگاه قطار اصفهان تا مرکز شهر

ایستگاه قطار اصفهان در جنوب این شهر واقع شده و فاصله زیادی با مرکز دارد؛ البته این موضوع بدین معنا نیست که رفت‌و‌آمد به آن سخت باشد؛ چرا که نه‌تنها با وسایل حمل‌ونقل عمومی، بلکه با وسیله نقلیه شخصی خود نیز می‌توانید به‌سرعت از طریق اتوبان به این ایستگاه برسید.

ایستگاه قطار اصفهان در ۵ کیلومتری جاده شیراز و روبروی سپاهان شهر قرار داد. پیشنهاد می‌کنیم برای این که راحت‌تر به این ایستگاه برسید، از اپلیکیشن‌های مسیریاب استفاده کنید.

فاصله ایستگاه قطار اصفهان تا مرکز شهر

رفتن به ایستگاه راه آهن از طریق سیستم حمل‌ونقل عمومی

برای رفتن به راه آهن اصفهان از طریق سیستم حمل‌ونقل عمومی، در اولین گام باید به میدان دفاع مقدس بروید. برای این کار سوار مترو شده و در ایستگاه دفاع مقدس پیاده شوید. لازم به ذکر است که اصفهان فقط یک خط مترو دارد که شمال و جنوب این شهر را به یکدیگر متصل می‌کند.

بعد از این که در ایستگاه دفاع مقدس پیاده شدید، می‌توانید با استفاده از تاکسی به راه آهن بروید یا این که سوار اتوبوس‌های خط ۳۷ بشوید. میدان دفاع مقدس تقریبا ۱۰ دقیقه با راه آهن فاصله دارد و در مدت زمان کوتاهی می‌توانید به مقصد برسید.

برای رفتن از ایستگاه راه آهن به مرکز شهر نیز می‌توانید تاکسی بگیرید و حوالی میدان دفاع مقدس پیاده شوید. آنگاه سوار مترو شده و در هر یک از ایستگاه‌هایی که مدنظر دارید پیاده شوید. برای رفتن به سی‌وسه‌‌پل، در ایستگاه سی‌وسه‌پل پیاده شده و در چهارباغ بالا به سمت رودخانه قدم بزنید تا به این پل زیبا برسید؛ یا این که اگر قصد دارید اولین اثر باستانی که از آن دیدن می‌کنید میدان نقش جهان باشد، در ایستگاه دروازه دولت پیاده شوید. بعد از پیاده شدن در این ایستگاه و حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی، به میدان نقش جهان خواهید رسید.

پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد تهیه بلیط قطار اصفهان را دارید و می‌خواهید از آثار تاریخی فراوان این شهر دیدن نمایید، بدون درنگ به وبسایت فلای تودی مراجعه کرده و بلیط قطار اصفهان را خریداری کنید.

ایستگاه راه آهن اصفهان کجاست

ایستگاه راه آهن قطار به چه شهرهایی متصل است؟

ایستگاه راه آهن قطار اصفهان یکی از بزرگ‌ترین ایستگاه‌های کشور بوده و سالانه تقریبا یک‌ونیم میلیون مسافر از این ایستگاه عبور می‌کنند. شهرهای مشهد، بندرعباس، یزد و تهران، پرطرفدارترین شهرهایی هستند که به ایستگاه قطار اصفهان راه دارند.

برای رفتن از اصفهان به مشهد تقریبا ۲۰ ساعت در راه خواهید بود. مسیر اصفهان به بندرعباس نیز حدود ۱۷ ساعت طول می‌کشد اما برای پیمودن مسیر اصفهان به یزد برخلاف دو مسیر قبلی، فقط به چهارونیم ساعت زمان نیاز خواهید داشت. مسیر اصفهان تهران نیز به همین صورت بوده و تقریبا ۴ الی ۵ ساعت برای طی کردن آن نیاز است.

بهترین روش برای تهیه بلیط قطار

امروزه وبسایت‌های زیادی در زمینه فروش بلیط قطار فعالیت می‌کنند و خدماتی که هر کدام از آن‌ها ارائه می‌دهند مزایا و معایب به‌خصوص خودشان را دارند. اگر قصد دارید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون دردسر بلیطتان را تهیه نمایید، پیشنهاد می‌کنیم تا به وبسایت فلای تودی مراجعه کرده و از خدمات این مجموعه بهره‌مند شوید.

با ورود به صفحه اصلی این وبسایت، یک ابزار جستجو در اختیارتان قرار خواهد گرفت که مواردی مانند مبدأ و مقصد، تعداد مسافران، تاریخ رفت و… را باید از طریق آن مشخص نمایید. لازم به ذکر است که یک گزینه نیز در همین ابزار جستجو وجود دارد که با انتخاب آن، می‌توانید تاریخ برگشتتان را نیز مشخص کرده و در واقع دو بلیط را خریداری نمایید. این امر سبب می‌شود تا دیگر هنگام خرید بلیط برگشت با مشکلاتی همچون نبود ظرفیت مواجه نشوید.

بعد از این که فیلدهای ابزار جستجو را تکمیل کردید و جستجو را انجام دادید، تمامی گزینه‌هایی که با شرایطتان سازگار هستند نمایش داده می‌شوند. بعد از بررسی آن‌ها، باید بهترین گزینه را انتخاب کرده و آن را خریداری نمایید.

سایر خدمات و قابلیت‌های فلای تودی

خدمات و قابلیت‌های فلای تودی به تهیه بلیط قطار اصفهان محدود نشده و گستره خدمات این آژانس مسافرتی اینترنتی امروزه به‌حدی است که برای سفر به هر یک از نقاط جهان، می‌توانید از طریق این آژانس اقدام نمایید.

از قابلیت تهیه بلیط ایرلاین‌های مختلف گرفته تا قابلیت رزرو هتل در تمامی کشورهای دنیا در فلای تودی فراهم شده‌ است. نکته قابل توجهی که در رابطه با این آژانس وجود دارد، این است که به ازای هر خریدی که از آن انجام می‌دهید میزان مشخصی امتیاز به حساب کاربری شما تعلق می‌گیرد و با جمع شدن این امتیازات و تبدیل کردن آن‌ها به تخفیف، می‌توانید سفرهای بعدی خود را با صرف هزینه‌ای بسیار کم‌تر انجام دهید. به همین خاطر، اگر شما هم می‌خواهید تا سفری لوکس و پر از امکانات را با هزینه‌ای کم پشت سر بگذارید، پیشنهاد می‌کنیم که از خدمات فلای تودی استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا