تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

به روزترین قوانین مهاجرتی استرالیا در سال 2022

به روزترین قوانین مهاجرتی استرالیا در سال 2022

استرالیا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است که اخیراً در رسانه ها اعلام کرده در بخش های مختلف نیاز به نیروی انسانی دارد.

به دلیل ممنوعیت‌های گسترده رفت و آمد و بسته شدن مرزها، مهاجرت به استرالیا از ابتدای همه‌گیری کرونا به شدت کاهش یافته است، اما با تزریق واکسن و کاهش میزان مرگ و میر، جذب مهاجر به حالت قبل بازگشته است و طبق اطلاعات و خبرهای موجود این میزان مهاجرپذیری در استرالیا قرار است در سال 2022 افزایش هم یابد.

در اینجا خلاصه ای از برخی از تغییرات عمده قوانین مهاجرت به استرالیا در سال 2022 که اخیراً اعلام شده است را قصد داریم با هم مرور کنیم.

قوانین مهاجرت به استرالیا

کدام دارندگان ویزا در حال حاضر می توانند وارد استرالیا شوند؟

مرزهای استرالیا در 15 دسامبر 2021  تقریباً 6 ماه زودتر از پیش بینی های انجام شده به روی دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط و دارندگان ویزای کار استرالیا باز شد.

فراهم شدن اقامت دائم استرالیا برای مهاجران متخصص در حوزه بهداشت و درمان

در ماه نوامبر 2021، دولت استرالیا تغییرات قابل توجهی در ویزاهای خود برای حفظ مهاجران متخصص که در بخش های حیاتی فعالیت داشته اند صورت داد. بر اساس این تغییرات، برخی از مهاجرانی که در طول همه گیری بیماری کرونا در استرالیا اقامت موقت داشته اند و در این حوزه کار کرده اند، واجد شرایط اقامت دائم خواهند بود.

امکان اقامت دائم برای مهاجران متخصص در مناطق استرالیا

روبی فودار ((Ruby Fowdar مدیر عامل آژانس مهاجرت استرالیا در گفتگو با خبرنگاران گفت که مهاجران موقتی که به دلیل همه‌گیری در نواحی برون مرزی سرگردان شده‌اند، بیشترین آسیب را دیده‌اند. اما دارندگان ویزا در استرالیا در “وضعیت خوبی” هستند. او ادامه داد افرادی که دارای ویزای کار استرالیا هستند در سال جدید به راحتی می توانند وارد استرالیا شوند.

در سال های گذشته، کشور استرالیا به دلیل داشتن فرصت های شغلی زیاد و سطح بالای زندگی به مقصد اصلی مهاجرت برای ایرانیان تبدیل شده است. کار در استرالیا به دلیل اخذ مجوز اقامت فوری از اهمیت بیشتری برای ایرانیان برخوردار است.

استرالیا به علت داشتن نظام کاملاً پیشرفته درزمینهٔ کاری، حقوق کارگران و کارفرمایان را در همه عرصه ها رعایت کرده و برای حفظ آن استانداردهایی را در چارچوب مقرارت بهداشتی، بیمه، خدمات درمانی و رفاه دوران بازنشستگی تعیین کرده است.

تعداد افراد شاغل از اوج قبل از همه گیری کرونا افزایش پیدا کردند که این خود نوید وضعیت ثبات و رو به بهبود در اقتصاد استرالیا را نشان می دهد. معمولاً افرادی که مهاجرت از طریق کار به استرالیا را جزء برنامه های آینده خود دارند از این آمار قابل قبول شگفت زده خواهند شد.

تغییرات اصلی ویزای سرمایه گذاری استرالیا در سال 2022 چیست؟

ویزای سرمایه گذاری استرالیا یک فرآیند دو مرحله‌ای است که با ویزای موقت یا ساب کلاس 188 شروع می‌شود که ساب این ویزای سرمایه گذاری از نوع کوتاه مدت است و مناسب صاحبان مشاغل یا سرمایه‌گذارانی است که می‌خواهند حداقل 800,000 دلار استرالیا سرمایه گذاری کنند. برای کسانی که هیچ سابقه تجاری یا سرمایه گذاری ندارند، می‌توانید مبلغ بسیار بیشتری را برای تضمین ویزای 188 سرمایه گذاری کنید.

تغییرات عمده برای ویزای 188 استرالیا در زیر مشخص شده است:

سرمایه گذاری معمولی استرالیا (Investor Stream)

این نوع روش برای صاحبان مشاغل یا افرادی است که دارای سرمایه گذاری واجد شرایط هستند و حداقل 3 سال تجربه و سابقه کسب و کار یا سابقه سرمایه گذاری موفق دارند. پس از 1 ژوئیه 2021 متقاضیان روش (Investor Stream) باید 2.5 میلیون دلار استرالیا سرمایه گذاری کنند و فعلاً نسبت به تغییر میزان این قیمت خبرهایی منتشر نشده است.

سرمایه گذاری عمده استرالیا (Significant Investor stream)

برای متقاضیان این روش پس از 1 ژوئیه 2021، مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در این روش 5 میلیون دلار استرالیا در نظر گرفته شده است. هنوز تغییراتی در این سرمایه مورد نیاز صورت نگرفته است.

ویزای کارآفرینی استرالیا (Entrepreneur stream)

یکی دیگر از انواع ویزای 188 استرالیا ویزای کارآفرینی است که متقاضیان درخواست آن می توانند با استفاده از آن اقامت در استرالیا را اخذ کنند و در این کشور به مدت محدود فعالیت های کارآفرینی داشته باشند. افرادی که به فعالیت های کارآفرینی علاقه‌مند هستند و قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می توانند این نوع ویزا را انتخاب کنند.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده در سال 2021 مبلغ سرمایه مورد نیاز برای استفاده از این ویزا 200000 دلار استرالیا و مدرک زبان انگلیسی لازم سطح Competent است.

تغییرات جدید ویزای تحصیلی استرالیا در سال 2022

دارندگان ویزای تحصیلی استرالیا که در پشت مرزها مانده اند و به دلیل بیماری کرونا در انتظار ورود هستند یا قصد دارند ویزای خود را به دیگر انواع ویزا تغییر بدهند، با باز شدن مرزها می توانند

دولت استرالیا در نوامبر 2021 اعلام کرد که این امتیاز به دارندگان ویزای تحصیلی ویزای آنها در تاریخ 1 فوریه 2020 یا پس از آن منقضی شده است، اجازه می دهد تا از اول ژوئیه 2022 مجدداً برای ویزای جدید با همان مدت زمان درخواست دهند.

جمع بندی

استرالیا قرار است طبق سیاست های مهاجرتی جدید خود بخش از خسارات ناشی از بیماری کرونا بر اقتصاد خود را با جذب مهاجر جبران کند. بدین ترتیب استرالیا در انتهای هرسال و ورود به سال جدید قوانین مهاجرتی خود را به‌روز می کند. برای کسب اطلاعات به‌روز در این مورد به وبسایت موسسه مهاجرتی پارسی کانادا به آدرس (https://parsicanada.com/) مراجعه کنید. این وبسایت براساس آخرین اخبار مهاجرتی اداره مهاجرت استرالیا مطالب خود را به‌روزرسانی ‌می‌کند.

همچنین می‌توانید از طریق درگاهای زیر در ارتباط با امور مهاجرت با مشاورین ما در تماس باشید.

پست الکترونیک: info@parsicanada.com

شماره های تماس: 91003558 (021) – 91009701 (031)

آدرس (دفتر تهران) : شهرک غرب، بلوار دریا،خیابان موج، تقاطع توحید 3، پلاک

آدرس (دفتر اصفهان) : خیابان آزادی، خیابان سعادت آباد، هولدینگ پارس پندار نهاد

کدپستی (دفتر تهران): 1466968453

کد پستی (دفتر اصفهان): 8168653573

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا